دنبال بهترین راهکار برای تدوین برنامه لیگ و تیم ملی هستیم

به گزارش افکارنیوز، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پس از جلسه‌ای که امروز(یکشنبه) با مهدی تاج داشت، خاطرنشان کرد: به همه خبرنگاران که در این جلسه حضور دارند خوش آمد می‌گویم. همانطور که آقای تاج هم اشاره کرد، جلسه خوبی داشتیم.

وی در ادامه افزود: در این جلسه به دنبال بهترین راهکار بودیم تا برنامه خوبی برای لیگ فصل آینده و تیم ملی تدوین شود و برنامه‌های تیم ملی را نیز در این برنامه بگنجانیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: البته هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم اما مطمئناً تعامل خیلی خوبی با سازمان لیگ خواهیم داشت و منافع تیم ملی و باشگاه‌ها را در برنامه‌ریزی خود مدنظر خواهیم داشت، به مانند فصل گذشته که برنامه‌ریزی خیلی خوبی داشتیم. در تلاشیم برای فصل آینده نیز چنین برنامه‌ای داشته باشیم.

کی‌روش همچنین تصریح کرد: همانند فصل قبل فرصت خوبی پیدا شد که مجدداً‌ در خدمت آقای تاج باشیم. این فرصت را مناسب شمرده و می‌خواهم بابت فصل خوبی که پشت سر گذاشتیم به ایشان تبریک بگویم.

وی یادآور شد: به نظر من فصل خیلی خوبی را در لیگ چهاردهم پشت سر گذاشتیم و نسبت به سال اولی که من به ایران آمدم پیشرفت چشمگیری در برنامه‌ریزی‌ها شده است. برنامه‌ریزی منطقی و حساب شده‌ای داشته‌ایم و منافع باشگاه‌ها و تیم ملی را در نظر گرفتیم، ضمن اینکه بازیکنان جوان خوبی در لیگ امسال چهره شدند و پیشرفت قابل توجهی نیز داشتند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد: برنامه‌ریزی ما به شکلی بود که می‌دانستیم فصل از چه زمانی آغاز و چه زمانی به اتمام خواهد رسید. در حال حاضر باید برنامه‌ریزی بهتری برای فصل آینده داشته باشیم، چرا که بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ پیش روی ما قرار دارد و باشگاه‌ها نیز در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند. در این صورت باید بار دیگر برنامه‌ریزی خوب خود را تکرار کنیم و در این مورد به مانند فصل قبل نیاز به هماهنگی باشگاه‌ها و تیم ملی با سازمان لیگ احساس می‌شود. این هماهنگی به خوبی از فصل پیش به وجود داشت.

کی‌روش با بیان اینکه لیگ خیلی خوب تمام شد، گفت: در روز پایانی لیگ نیاز به اعصاب و قلب قوی بود تا رقابت‌ها را دنبال کنید. بار دیگر لازم می دانم بابت برگزاری خوب مسابقات به آقای تاج تبریک بگویم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اردوی ترکیه تیم ملی لغو شده است یا نه، اظهار داشت: ما در این کنفرانس حاضر شده ایم تا در خصوص برنامه‌ریزی برای فصل آینده صحبت کنیم. با برگزاری نشست‌های اینچنینی قصد داریم با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال دست به دست هم داده یک برنامه‌ریزی خوب برای فصل آینده داشته باشیم و منافع تیم ملی و باشگاه‌ها را در نظر بگیریم. همانطور که می‌دانید فصلی دشوار پیش روی ماست و دو باشگاه خوب‌مان نیز تا مرحله حذفی پیش رفته‌اند و مطمئناً نفت و پرسپولیس باید بیشتر کار کنند تا به موفقیت برسند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که برنامه‌ریزی لیگ را چطور می‌بیند، گفت: ما به دنبال راهکارهایی هستیم که مشکلات را به حداقل برسانیم. در همه جای دنیا مشکلات بسیاری وجود دارد و باید بدانیم که نتایج تیم ملی تحت تأثیر باشگاه‌هاست. به طور مثال ما در حال حاضر ۱۲ صندلی داریم که ۲۰ نفر باید روی آن بنشینند، در این شرایط باید یک تقویم مناسب برای بازی‌ها در نظر بگیریم و با هم‌فکری راهکار ارائه دهیم. شکی ندارم که در نهایت با تعامل و رعایت انصاف بهترین برنامه‌ریزی را تدارک خواهیم دید.

کی‌روش تأکید کرد: می‌توانیم با کار فراوان دست به دست هم بدهیم و تصمیم خوبی بگیریم. شکی نیست که بازیکنان ایرانی باید بیشتر کار کنند و در سطح بهتری قرار بگیرند تا به یکدیگر رقابت خوبی داشته باشند. بازیکنان باشگاه‌ها باید تجارب بیشتری را در لیگ قهرمانان آسیا کسب کنند. همانطور که می‌دانید این بار بازیکنان زیادی را به تیم ملی دعوت کرده‌ام اما این بازیکنان جوان نیاز به کسب تجربه بین‌المللی دارند، ما باید راهکاری پیدا کنیم که بازیکنان جوان در کنار با تجربه‌ها قرار بگیرند و صاحب تجربه شوند.

«ما نمی توانیم بار دیگر با بازیکنانی که تجربه بین‌المللی ندارند در جام جهانی شرکت کنیم»، وی با بیان این جمله اظهار داشت: ما نمی‌توانیم راهی را که در جام جهانی ۲۰۱۴ رفتیم، دوباره برویم. بازیکنان باید تجربه بین‌المللی داشته باشند نه اینکه بازیکنانی را در اختیار داشته باشیم که حتی تجربه بازی در آسیا را هم ندارند. به همین منظور در سازمان لیگ حضور یافتم و با تاج جلسه داشتیم تا بهترین تصمیم را گرفته و بهترین راهکار را پیدا کنیم.

کی‌روش یادآور شد: باید از فرصت استفاده کرده و برای دو تیم پرسپولیس و نفت تهران هم آرزوی موفیت کنم. امیدوارم برانکو و منصوریان بهترین نتایج را برای فوتبال ایران به ارمغان بیاورند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که گویا اتفاقات بازی تراکتورسازی - نفت به گردن آندرانیک تیموریان افتاده که از داور بازی کارت قرمز دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته هیچ‌وقت اتفاق نیفتاده که در خصوص عملکرد باشگاه‌ها و اتفاقات آنها نظری بدهم. همیشه هم به تمام مربیان احترام گذاشته‌ام. این وظیفه من نیست که درباره اتفاقات لیگ صحبت کنم و مربیان لیگ بهترین اشخاصی هستند که باید در این باره نظر بدهند.

وی با بیان اینکه کارت قرمزها و اخراج‌ها در فوتبال همیشه اتفاق می‌افتد، گفت: من در بازی مقابل کره‌جنوبی در تهران اخراج شدم و خودم باعثاخراجم بودم. این را بدانید که همیشه مربیان و بازیکنان نیستند که تحت فشار قرار دارند و برخی مواقع داوران هم تحت فشار هستند.

کی‌روش افزود: شکی نداریم که در هفته پایانی لیگ اتفاقات هیجان‌انگیز زیادی رخ داد و همین که سه تیم شانس قهرمانی داشتند، جذاب بود. من حاضرم در مورد بازیکنان خودم مانند آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی و مهرداد پولادی که در بازی‌های تیم ملی از داور بازی کارت قرمز دریافت کردند، صحبت کنم. لحظه اخراج به هیچ‌وجه لحظاتی نیست که آن را دوست داشته باشیم و فقط می‌توانیم تلاش کنیم تا از این اتفاق جلوگیری شود. بازیکنان باید تجربه کسب کنند تا این اتفاقات رخ ندهد. مطمئناً باید این فرصت به بازیکنان داده شود که از نظر احساسی قوی شوند و اینگونه احتمال اخراج نشدن آنها بالا می‌رود.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به افشین پیروانی که در نشست خبری حضور داشت، گفت: اینجا کاپیتان سابق تیم ملی نشسته که هیچ وقت کارت قرمز دریافت نکرده است. او بهتر از من می‌تواند در این خصوص صحبت کند، چون من یک کارت قرمز دریافت کرده‌ام. باید کاری کنیم که رقابت در لیگ بالاتر برود و هر چقدر رقابت بین بازیکنان بیشتر باشد و بتوان در طول لیگ آنها را کنترل کرد، از نظر احساسی بالاتر می‌روند. این موضوع روی داوران هم اثر می‌گذارد، چون آنها هم تحت فشار هستند و اشتباه می‌کنند.

انتهای پیام/