تاج: ۲۰۶ بازیکن زیر ۲۰۰ میلیون گرفتند!

به گزارش افکارنیوز، مهدی تاج در خصوص نشست امروز یکشنبه خود با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، ضمن بیان مطلب فوق گفت: از کی‌روش برای این حضور در این جلسه تشکر می‌کنم، ایشان در برنامه یک ساله پیشنهاد دادند که هدف آن کاهش هزینه‌ها و جوانگرایی است.

وی افزود: در حال حاضر در باشگاه‌های ایران ۲۰۶ بازیکن حضور دارند که زیر ۲۰۰ میلیون پول گرفته‌اند. ما قصد داریم امسال اصل جوانگرایی را در دستور کارمان قرار دهیم و به عنوان سال پایه‌های ورزشی کار کنیم.

رئیس سازمان لیگ برتر تصریح کرد: امسال دو اصل را بر پایه کارمان قرار خواهیم داد؛ ابتدا به دنبال الزام مالی باشیم و دوم اینکه اطلاعات حسابداری شفافی در لیگ شاهد باشیم. کسانی هم که در لیگ مشغول هستند، فرصت‌های شغلی بهتری پیدا کنند؛ زیرا در لیگ گذشته مردم، فصل جذابی را شاهد بودند.

وی ادامه داد: ما ۲۷ هفته بازی‌ها را در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار کردیم. به دنبال این نیستیم لیگ را گران کنیم، بلکه تلاش داریم تا لیگ ارزان‌تری را شاهد باشیم ابتدا ما به دنبال این هستیم تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، را پشتیبانی کنیم. ضمن اینکه بحثاشتباهات داوری به سازمان لیگ مربوط نمی‌شود و به فدراسیون ربط دارد.

تاج ضمن اشاره به اتفاقات ورزشگاه یادگار امام تبریز در هفته پایانی لیگ، افزود: اگر داوری‌ها خوب شد، کسی نمی‌گوید که خوب بوده است اما اگر اشتباهی رخ دهد، همه اعتراض می‌کنند. باید بگویم سازمان لیگ اعتراض‌ها را از باشگاه‌ها تحویل می‌گیرد و به فدراسیون تحویل می‌دهد.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: از روزهای قبل بهروان و یکی از اعضای دیگر را به تبریز فرستادیم. سازمان لیگ به خوبی ۳۰ هفته لیگ را برگزار کرد و لیگ بسیار خوب و مثال‌زدنی را شاهد بودیم. اگر تخلفی در حوزه ما باشد، آن را می‌پذیریم، اما انصاف نیست توپ را در زمین فرد دیگری انداخت. ما اگر اشتباهاتی در حوزه کاری‌مان باشد، می‌پذیریم اما بحثاشتباهات داوری مستقل است.

رئیس سازمان لیگ برتر همچنین افزود: به ما حرف‌هایی زدند و گفتند آنها در باند اصفهانی‌ها هستند اما سازمان لیگ بهترین استیج را به تبریز فرستاد. سپاهان بار اولی نبود که قهرمان شد، بلکه چهار قهرمانی دیگر هم داشت. حتی اگر به غیر از سپاهان، تیم‌های دیگر مانند پرسپولیس هم در آن جایگاه حضور داشتند، ما باز هم بهترین استیج‌مان را به تبریز می‌فرستادیم. حتی قرار نبود در تبریز بمانیم و در جلسه شورای تامین هم گفتم که باید برای دربی به تهران بروم؛ چون ما پیش از دربی، مراسم جشنواره شهدا را داریم که برای اولین بار به بهترین نحو برگزار شد.

وی در ادامه افزود: با این حال که تراکتور دوم شده اما این مساله چیزی از قابلیت‌های تراکتورسازی کم نمی‌کند. ما در طول فصل حتی یک تخلف را هم از هواداران این تیم ندیده‌ایم. ما تلاش می‌کنیم تا اگر اشتباهی متوجه سازمان لیگ است، آن را بپذیریم اما باز هم تاکید می‌کنم که کمیته داوران مجزا از سازمان لیگ است و اگر تخلفی رخ داده، باید پاسخی به مردم آذربایجان داده شود.

تاج در مورد آخرین وضعیت لیگ فوتبال ایران، هم تصریح کرد: همه شرایط لیگ فوتبال ایران مورد تائید فیفا است و دومین لیگ آسیایی هستیم. با توجه به محدودیت مالی هم که داریم، تیم ملی و تیم‌های باشگاهی ما هم عملکرد خوبی داشته و جزو بهترین‌ تیم‌های آسیا قرار دارد.

وی اضافه کرد: باید در این شرایط دست مسئولان، کادرفنی و بازیکنان تیم‌های را بوسید و من این کار را انجام می‌دهم زیرا با توجه به بضاعف و مشکلاتی که داشتند، توانستند با صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، کار بزرگی را انجام دهند. در سازمان لیگ محاسبه کردیم بودجه دو باشگاه پرسپولیس و نفت تهران معادل بودجه‌ای که باشگاه لخویا برای جذب ۳ بازیکن خود هزینه کرده است.

رئیس سازمان لیگ با بیان اینکه انجام تست خون از بازیکنان را تائید نمی‌کند، افزود: در این خصوص به سازمان لیگ امکاناتی اضافه می‌شود که امکان همه آزمایش‌ها فراهم شده و فضای جدیدی برای مقابل با تخلفات ایجاد شود.

وی در مورد تخف باشگاه راه‌آهن در استفاده از یک بازیکن غیر قانونی هم اظهارکرد: بازیکن خارجی راه‌آهن که در بازی با پیکان هم حضور داشت، تخلف کرده است اما مسئولان باشگاه راه‌آهن می‌گویند، پس از اطلاع از تخلف این بازیکن و اینکه نباید در مسابقات از او بهره ببرند، دیگر از این بازیکن استفاده نکنند.

تاج در این خصوص گفت: مرجع تائید کننده این تخلف سازمان لیگ نیست و رکن قضایی فدراسیون فوتبال یعنی کمیته انضباطی باید به این موضوع رسیدگی کرده و حکم نهایی را صادر کند. البته سازمان لیگ در مورد این مساله اطلاعات لازم را به کمیته انضباطی ارائه داده و مسئولان حراست هم اطلاعات جدیدی را به پرونده اضافه کرده‌اند. قطعا کمیته انضباطی در زمان خودش در خصوص این پرونده رای نهایی را صادر می‌کند.