بنگر: عالیشاه نباید برای پرسپولیس تعیین‌تکلیف کند

او در چند روز گذشته کاملاً از اخبار فوتبال به دور بوده و... بهتر است مصاحبه ما با بنگر را بخوانید که خواندنی است.

وضعیت پای تو به کجا کشید؟
به شهرستان نور آمدم و روزی ۲ ساعت به دریا می‌روم و تمرین می‌کنم. ۲ ساعت هم در استخر نرم می‌دوم و الحمدلله پایم خیلی بهتر از قبل شده است.

شنیدیم محمدحسین‌ نژادفلاح به تو مأموریت داده که با سیدجلال حسینی مذاکره کنی که به پرسپولیس برگردد.
نه، بحثمذاکره نبود. من یک جلسه کوتاه با قائم‌مقام پرسپولیس داشتم و ایشان از من خواست سیدجلال را راضی به آمدن به پرسپولیس کنم.

جواب تو چه بود؟
گفتم جذب بازیکن بزرگ منابع مالی می‌خواهد. سیدجلال هم همین‌طور! آقای نژادفلاح از من پرسید برای آوردن بازیکنان بزرگ چه باید کرد که به ایشان گفتم باید پول داشت. فوتبالیست باکیفیت که مجانی به پرسپولیس نمی‌آید.

ظاهراً قرارداد محمد نوری، امید عالیشاه و مهدی طارمی هم به اتمام رسیده است.
خبر نداشتم! از روزی که به شمال آمدم، موبایلم را خاموش کردم و تقریباً ارتباطم با ورزش قطع شده است.

شنیدی برانکو تهدید کرده تا روزی که پول قراردادش را ندهند به ایران برنمی‌گردد؟
به هر حال برانکو یک مربی حرفه‌ای است. قرارداد بستن با حرفه‌ای‌ها هم شرایط خاص خودش را دارد و باید پولش را بدهند.(به شوخی ادامه می‌دهد) نمی‌شود هر بلایی که سر مربی ایرانی آوردند، سر برانکو بیاورند و دوستان قدر مربی ایرانی را ندانستند!

کدام مربی ایرانی؟
علی دایی و حمید درخشان! البته باز هم تأکید می‌کنم برانکو یک مربی حرفه‌ای است و حق دارد پول قراردادش را طلب کند. از طرفی شنیدم منابع مالی برای بازگشت برانکو به ایران تأمین خواهد شد و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

بلاتکلیفی در پرسپولیس بیداد می‌کند. به طور مثال بازیکنی مثل امید عالیشاه گفت اگر پرسپولیس خوب بسته شود، تمدید می‌کند.
این حرف امید کم‌لطفی به طرفداران پرسپولیس است. بازیکن باید بگوید که دوست دارد در پرسپولیس بماند یا دوست ندارد. این حق هر فوتبالیست حرفه‌ای است اما امید عالیشاه یا هر کس دیگر حق ندارد برای باشگاه بزرگ پرسپولیس تعیین تکلیف کند. پرسپولیس در داخل و خارج کشور هواداران پرشماری دارد و به نظرم این‌گونه اظهارنظر درست نباشد.

البته عالیشاه گفته که اولویتش پرسپولیس است.
(می‌خندد) شما دوستان خبرنگار هم یک حرفی از طرف می‌گیرید و آن را تیتر می‌کنید و جنجال درست می‌کنید!

بازیکن هم باید خودش بداند چه می‌گوید! راستی به مهدی طارمی توصیه کردی کمتر مصاحبه کند؟
مهدی بازیکن خوبی است که واقعاً از خارج کشور پیشنهاد دارد. تجربه‌ام را در اختیارش گذاشتم و از او خواستم کمتر مصاحبه کند و بیشتر تمرکز خود را روی تمرین و فوتبال بگذارد به ویژه حالا که به تیم ملی هم دعوت شده است. او به همراه امید عالیشاه و احمد نوراللهی نابغه‌های پرسپولیس هستند و سال‌ها می‌توانند به تیم ملی خدمت کنند. باید حواس‌شان جمع‌تر باشد.

مهدی طارمی در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود دوست دارد روز خداحافظی‌ات تو را روی دوش خودش بگذارد.
(خیلی جدی) بنویسید مهدی طارمی روز خداحافظی مرا نمی‌بیند!

(باتعجب) چرا؟!
اول آنکه فعلاً قصد خداحافظی ندارم و بعد هم مطمئن هستم روز خداحافظی من، مهدی طارمی اروپاست و دارد به عنوان لژیونر بازی می‌کند.

آیا این پتانیسل را دارد؟
شک نکنید! مهدی به اتفاق احمد نوراللهی و امید عالیشاه این توانایی را دارند.

به عنوان یکی از باتجربه‌های پرسپولیس صحبتی با مسئولان وزارت ورزش و باشگاه پرسپولیس نداری؟
حتم دارم وزارت ورزش و باشگاه پرسپولیس به فکر هستند. تیم به این بزرگی را نباید رها کرد. ما در فصل نقل و انتقالات باید تیم را تقویت کنیم و امیدوارم از سایر تیم‌ها عقب نمانیم.

حالا که حرف از جوان‌ترهای پرسپولیس زدی، می‌خواهیم بپرسیم از پیام صادقیان خبری نداری؟
از روزی که پیام صادقیان از پرسپولیس اخراج شد تاکنون هیچ حرفی نزدم اما حیف است استعدادهای خوب فوتبال ایران به این شکل کنار گذاشته شوند. البته فقط پیام صادقیان می‌تواند به پیام صادقیان کمک کند. او دیگر یک جوان خام و کم‌تجربه نیست. پیام در ۱۶ سالگی در ذوب‌آهن توپ می‌زد. من بودم جلوی اخراج صادقیان را گرفته و او را نگه می‌داشتم. پیام می‌تواند از پرسپولیس به اروپا برود.

برای بخشش صادقیان با کریم باقری صحبت نکردی؟
با آقاکریم که نباید صحبت کرد. باید با خود پیام حرف زد. صادقیان اول باید خودش را پیدا کند و بعد به پرسپولیس برگردد البته این نظر شخصی من است.

در پایان حرف ناگفته‌ای نداری؟
اميدوارم در اين بيپولي بازيكنان خوبي به پرسپوليس بيايند البته اميدوارم!