عزت اللهی از اتلتیکومادرید جدا میشود

به گزارش افکارنیوز، عزت الهی گفت: اتلتیکو مادرید به دسته چهارم سقوط کرده و فکر می کنم که یک بازیکن ملی پوش بازی کردن در این دسته مناسب نباشد. برای همین هم روی دو پیشنهاد لیگ یک و دوی لالیگا فکر می کنم.

آرزوی حضور در لیگ اسپانیا را داشتم

اولین فصل حضورم در اسپانیا کل خیلی فصل خوبی بود در آخر منجر به حضورم در تیم ملی شد.، یعنی همان چیزی که من آرزویش را داشتم. اولین سال حضورم در اسپانیا سخت بود. چون من بازی کردن در تیمهای بزرگ را تجربه نکرده بودم. توانستم کم کم در آنجا جا بیفتم و بعد از آنکه به محیط عادت کردم، بازی کردن هم برایم راحت تر شد و در تیم جا افتادم. خدا را شکر که توانستم مزد زحماتم را با حضور در تیم ملی، بگیرم و تلاشهای من از چشم مربیان تیم ملی دور نماند. امیدوارم این مسیری هم که درآن هستم روز به روز بهتر پیش رود و بتوانم پیشرفت کنم.

انگیزه های زیادی برای اثبات خودم داشتم

اگر بخواهم از تجربه حضور در اسپانیا صحبت کنم، هیجان خاصی داشت. ضمن اینکه من انگیزه های زیادی داشتم. اصولا وقتی در سن کم وارد تیمی می شوی سعی می کنی خودت را ثابت کنی و نشان دهی که حتما فوتبالیست توانایی بودی که الان اینجا هستی. صدر در صد در اینجا سبک بازی و اصول فوتبال خیلی متفاوت است. اروپا فوتبال مدرنی دارد و خیلی ها از آن الگو برداری می کنند وقتی آدم در آنجا بازی می کند صدر در صد خیلی چیزها بهش اضافه می شود. چون خودش می رود آنجا کار می کند. خیلی ها فیلمهای آموزشی فوتبال اروپا را نگاه می کنند تا از آن الگو برداری کنند اما زمانی که خودت در عمل آنجا باشی و نوع پاس دادن و ضربه زدن و دستورهای تاکتیکی را عملا یاد بگیری، خیلی شرایط فرق می کند و خیلی چیزها به فوتبالت اضافه می شود. خدا را شکر در این یک سال خیلی چیزها به فوتبال من اضافه شد و امیدوارم که بتوانم فوتبالم را ارتقاء دهم.

در ۱۲ بازی ۵ گل زدم

من اول در تیم جوانان اتلتیکو مادرید بودم که در چمپیونز لیگ هم بازی می کردیم. که در مرحله یک چهارم از چلسی در لندن، دو بر صفر باختیم و از آن رقابتها حذف شدیم. بعد از آن من از جوانان بیرون آمدم و در رده C بزرگسالان اتلتیکو بازی کردم که دسته سه اسپانیا بود. وقتی من C جوانان بودم. بخاطرهمراهی تیم ملی جوانان در مسابقات آسیا دیر به تیم اضافه شدم. وقتی که رفتم اسپانیا حدود نیم فصل از رقابتها گذشته بود و من هم یک مصدومیت جزئی داشتم. از۱۶ دیدار باقی مانده تیم من در ۱۲ دیدار به میدان رفتم و توانستم ۵ تا گل بزنم. پس از آن به تیم C بزرگسالان رفتم و درآنجا هم توانستم در ۵ بازی که کردم سه پاس گل دادم بدهم. بعد از آن هم که برای حضور در اردوی بزرگسالان به ایران آمدم.

فرقی نمی کند که برای تیم ملی امید بازی کنم یا بزرگسال

بازی در تیم امید یا بزرگسالان برای من فرقی ندارد. مهم این است که بتوانم برای تیم ملی کشورم مفید باشم. هر تصمیمی مربیان و فدراسیون بگیرند من به آن عمل می کنم چون دست من و بچه های تیم نیست که در این مورد نظری بدهند. هر طور که خودشان صلاح بدانند و برای هر رده ای که بتوانم مفید باشم، تمام تلاشم را می کنم که تیم نتیجه بگیرد و بتوانم به تیم ملی کشورم خدمت کنم. تیم ملی امید البته کار خیلی حساسی دارد و باید برای حضور در المپیک تلاش کند. قرار است که این اتفاق بعداز سالها بیفتد. از طرفی تیم ملی بزرگسالان هم برای حضور در جام جهانی تلاش می کند و در نهایت ایران سربلند شود. من با آقای خاکپور در این زمینه به صورت مستقیم صحبتی نکردم ولی پدر حرف زده و گفته می خواهد در آینده از من استفاده می کند. در این دوره چون اسامی را فرستاده بودند نمی توانستند فرد جدیدی را وارد لیست کنند ولی در مرحله بعد از من استفاده خواهند کرد. من هم گفتم هر وقت صلاح بدانند من در خدمتشان هستم. ولی با آقای کی روش تا حالا در این زمینه صحبتی نداشتم.

کی روش جواب اعتماد به جوانها را می بیند

اول از همه اینها لطف خدا هست. تا خدا نخواهد آدم نمی تواند قدم از قدم بر دارد. دوم خیلی خوشحالم که توانستم نام خودم را به عنوان یکی از جوان ترین بازیکنان لیگ ثبت کنم. فکر می کنم این جایگاه فعلی ام را هم با تلاش و انگیزه و حمایتهای پدر و مادرم به دست آوردم. البته باید از کمکهای مربیانم مخصوصا در رده پایه هم نام ببرم که خیلی برای من زحمت کشیدند. در آخر هم لطف و نظر کادر فنی تیم ملی و آقای کی روش بوده که به من اعتماد کردند و این موقعیت را به بازیکنان جوان دادند که خودشان را نشان دهند. شاید هر کسی اینکار را نکند که مقابل در رقابتهای مهم مقدماتی جام جهانی از جوانها مقابل ترکمنستان استفاده کند. شاید حریف قدری نباشند ولی در زمین خودشان بازی می کردند و انگیز های زیادی برای نشان دادن خودشان مقابل بهترین تیم آسیا داشتند. این اعتماد کردن مطمئنا شجاعت زیادی می خواهد و مربیان تیم ملی پای آن هم ایستاده اند. صد در صد این اعتماد در بلند مدت جواب می دهد و نفرات جدیدی به تیم ملی ایران اضافه می شود.

باید به جوانها هم فرصت داده شود

آقای نکونام خیلی حضورشان در تیم ملی تاثیر گذار بود به عنوان کاپیتان تیم ملی رکورد بازی ملی را هم دارند. در حال حاضر هم در تیم ملی بازیکن با تجربه زیاد داریم. به هر حال یک روزی هم مربیان تیم ملی مثل آقای کی روش به این بازیکنان اعتماد کردند و در طول سالها به بازیکنان با تجربه تبدیل شده اند مثل آقاییان شجاعی، تیموریان ومنتظری. صد در صد جوانانی هم که به تیم ملی اضافه شدند می توانند با فرصتی که به آنها داده می شود، تجربه کسب کنند و بتوانند هر چه زودتر بتوانیم یک تیم منسجم بسازیم و به آمادگی که آقای کی روش مد نظرشان هست، برسیم.

حضورم در تیم ملی ربطی به لژیونر شدن ندارد

درمورد خط خوردن بسیاری از بازیکنانی سوال می کنید که در اردوهای تیم ملی حضور داشتند ولی خط خوردند. به عقیده من اینکه یک بازی کنی در اروپا بازی کند ملاک اصلی برای حضور در لیست نهایی تیم ملی نیست. بسیاری از بازیکنان ایرانی لژیونر هستند ولی حقیقتش را بخواهید زمان که ما به تیم ملی آییم و پایمان را در زمین می گذاریم، هیچ فرقی بین بازیکنان نیست. همه باید در زمین تواناییهای و خودشان را در زمین نشان دهند و کارهایی را که مربیان از او می خواهند، انجام دهند. مطمئنا آقای کی روش هم زمانی که ببیند مربی در تمرینات خوب و با انگیزه ظاهر می شود، هیچ موقع حق او را ضایع نمی کند.

ایران دوبرابر به بازی تدارکاتی نیاز دارد

صد در صد همانطور که اقای کی روش گفتند بعداز این همه تغییراتی که در تیم ملی به وجود آمده نیاز است که تیم بازی دوستانه داشته باشد و باید ما باید زمان داشته باشیم تا به هماهنگی با بازیکنان با تجربه برسیم. الان به نظر من دو برابر گذشته ما به بازی تدارکاتی نیاز داریم و امیدوارم ک فدراسیون به این خواسته کادر فنی بها بدهد و بازی های دوستانه بیشتری را برگزار کند. ما هم هرچه سریعتر بتوانیم به مرز هماهنگی برسیم. امیدورام با وجود اینکه مشکلات مالی زیاد است، اما فدراسیون بتواند باز هم توانش را بگذارد تا تیم ملی بازیهای دوستانه بیشتری را برگزار کند.

در بازی با ترکمنستان شانس با ما یار نبود

به نظر من ما نباید این مساله را فراموش کنیم که الان در فوتبال دنیا نمی توان هیچ حریفی را دست کم گرفت. الان همه تیمها کار می کنند و دیگر مثل قدیم نیست که ما برویم و خیلی راحت حریفان را شکسست دهیم. امروز در اروپا هم تیمهای کوچیچ در مقابل تیمهای قدر اروپا می ایستند و با آنها تا آخرین دقیقه می جنگند و ما می دانیم که بازی آسانی پیش رو نداریم و نباید هیچ حریفی را دست کم بگیریم. البته در بازی با ترکمنستان هم توپهایمان در گل نرفت. البته هیچ کدام از این صحبتها دلیل نمی وشد که ما بخواهیم خودمان را توجیح کنیم. در نهایت شاید در این بازی شانس با ما یار نبود و نباید زیاد مردم از این نتیجه ناراضی باشند. چون این تیمی است که تازه شکل گرفته و برای موفقیت به زمان نیاز دارد و مطمئن باشند که تیم ملی روز به روز بهتر خواهد شد.

بازیکن باید در چند پست بازی کند

من هافبک تدافعی بازی می کنم. برای من هیچ فرقی نمی کند که در چه پستی بازی کنم. یک زمان می بینی که مربی صلاح می داند تو در دفاع وسط بازی کنی مثل آقای پور علی گنجی در رقابتهای آسیایی. بازیکن باید در هر پستی که مربی صلاح دید بازی کند. این که یک بازی کن تنها باید در یک پست بازی کند دست مربی را می بندد و از فوتبال روز دنیا هم منسوخ شده است و دیگر مد نیست. مربی ها هم دنبال بازیکنان هستند که بتوانند حداقل در سه پست بازی کنند تا دستشان برای تعویض ها بازتر باشد.

اهل بلند پروازی نیستم

من همیشه از همان اول نظرم این بوده که هیچ وقت بلند پروازی نکنم و از همان اول هم سعی کردم پله پله جلو بروم. تا اینکه بخواهم از همین الان بگویم می خواهم در بارسلونا بازی کنم. فکر می کنم که این مساله بیشتر رویا پردازی است و فکر می کنم باید از توانایی ام استفاده کنم نه اینکه بخواهم از همین حالا سقف سالهای بعد خودم را مشخص کنم. چون در طول زندگی ورزشی یک بازیکن مصدومیت هست به وجود بیاید که مسیر زندگی ام را تغییر دهد. برای همین هم من تلاش خودم را بکنم که خوب باشم. در تیم ملی هم جون خدا کمک کرده و از رده سنی پایین به تیم رفته ام دوست دارم که بتوانم سالهای سال در تیم ملی باشم و حضورم در تیم ملی تداوم داشته باشد و بتوانم بازیهای زیادی برای تیم ملی بکنم و ان شاء الله به ترکیب ثابت تیم هم برسم.

زنگ خطر برای ملوان

من کم و بیش بازیهای لیگ را دنبال می کردم مخصوصا نتایج تیم ملوان را هر هفته پی می گرفتم. فکر می کنم ملوان در این فصل اسیر حواشی مدیریتی شد و آنطور که باید و شاید به این تیم بها داده نشد و فکر کردند که خلی راحت می توانند حریف را پشت سر بگذارند. هر ساله همه تیمها هزینه های زیادی می ننند تا تیمشان نتیجه بگیرد. خدا را شکر که حداقل توانستند این تیم با اینهمه هواداری که دارد در لیگ بماند. چون مردم انزلی یک بخش بزرگی از زندگیشان به ملوان وابسته است و برای همین بای مسئولین شهر کمک کنند و از زنگ خطر فصل گذشته استفاده کنند و امیدوارم که یک تیم منسجم را برای لیگ بعد راهی مسابقات کنند. من فوتبالم را مدیون ملوان و هوادارانش هستم و در ۱۶ سالگی فرصت پیدا کردم که در این تیم بازی کنم.

از دو تیم دسته اول و دوم لالیگا پیشنهاد دارم

در مورد سال بعد باید بگویم که قطعا فوتبالم را در اسپانیا دنبال می کنم با توجه به اینکه اتلتیکو به رده چهارم مسابقات سقوط کرده است فکر نمی کنم که بازی کردن دراین سطح برای یک بازیکن ملی پوش صحیح باشد. من می خواهم که بهترین تیم را انتخاب کنم . الان هم ازدو تیم دسته اول و دوم پیشنهاد دارم ولی نمی خواهم اسمهایشان را هم لو دهم.