دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نیست!

به گزارش افکارنیوز، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود از هفته دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات هفته گذشته در ترکمنستان مقابل این تیم درجه سوم آسیایی به یک نتیجه ناامید کننده رسید و با نتیجه یک بر یک مقابل حریفش متوقف شد.

این در حالی است که کی‌روش پنجشنبه گذشته برای سپری کردن مرخصی ۳ هفته‌ای راهی پرتغال شد تا در حال حاضر به مدت ۷۰ روز اردوهای تیم ملی تعطیل باشد.

بر همین اساس تیم ملی فوتبال در ادامه این رقابت‌ها و در هفته سوم این رقابت‌ها در تاریخ ۱۲ شهریور در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی گوام خواهد رفت؛ تیمی که با ۶ امتیاز در گروه چهارم رقابت‌ها یعنی گروهی که تیم‌های ملی ایران، گوام، هند، ترکمنستان و عمان قرار دارند صدرنشین است و تیم ملی ایران نیز در همین گروه با یک امتیاز در رده سوم قرار دارد.

**فرصتی برای آزمون و خطا نیست

در اردویی که تیم ملی در تهران سپری کرد که شامل دو مینی کمپ ۵ روزه و یک کمپ ۱۰ روزه بود، کادر فنی تیم ملی از جمله کارلوس کی‌روش این فرصت را داشت تا با توجه به پایان لیگ برتر و عدم تطابق زمانی این اردو با برنامه‌های مسابقاتی تیم‌های باشگاهی در رقابت‌های مختلف، بسیاری از بازیکنان مدنظر خود از جمله ۹ بازیکن از تیم ملی امید را به اردو دعوت کرده تا ضمن کسب تجربه درون اردویی برای این تعداد، آنها را در معرض آزمایش قرار داده و بهترین‌های آنها را برای مسابقات پیش‌رو انتخاب کند.

کی‌روش و دستیارانش در نهایت دستاوردهای خوبی را از این اردو به دست آورده و با جوانان آینده‌دار خود برای دو دیدار تدارکاتی مقابل ازبکستان و مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راهی ترکمنستان شدند.

برای ادامه کار اما فصل پانزدهم لیگ برتر فوتبال آغاز شده و به نظر می‌رسد دیگر از این دست فرصت‌ها برای کادر فنی تیم ملی پیش نیاید تا بخواهد در فرصت کوتاهی که دارد بازیکنان جدید بیشتری را مورد آزمون و خطا قرار داده و از دل آنها، پدیده‌های بیشتری را برای اردوها و دیدارهای بعدی تیم ملی انتخاب کند.



**۵ شهریور آغاز اردوی بعدی تیم ملی

اردوی تیم ملی بعد از دیدار با ترکمنستان حدود ۷۰ روز تعطیل تعطیل شده و سپس ملی‌پوشان برای برگزاری نخستین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در تهران مقابل گوام از ۵ شهریور ماه دوباره وارد اردو خواهند شد.

برنامه‌ زمان‌بندی تیم ملی از دیدار با گوام تا پایان این رقابت‌ها به شرح زیر است:

هفته سوم: ایران – گوام(۱۲ شهریور ۹۴)

هفته چهارم: هند – ایران(۱۷ شهریور ۹۴)

هفته پنجم: عمان – ایران(۱۶ مهر ۹۴)

هفته ششم: استراحت

هفته هفتم: ایران - ترکمنستان(۲۱ آبان ۹۴)

هفته هشتم: گوام – ایران(۲۶ آبان ۹۴)

هفته نهم: ایران – هند(۵ فروردین)

هفته دهم: ایران – عمان(۱۰ فروردین ۹۵)



همچنین برنامه‌ زمانبندی‌های اردوهای درخواستی کی‌روش تا پایان فصل پانزدهم لیگ برتر به شرح زیر است با این توضیح که لیگ برتر ۹ مرداد آغاز می‌شود و زمان نیم فصل نیز از تاریخ ۱۹ دی تا ۱۰ بهمن خواهد بود:

۵ شهریور تا ۱۷ شهریور

هفته سوم: ایران – گوام(۱۲ شهریور ۹۴)

هفته چهارم: هند – ایران(۱۷ شهریور ۹۴)

۷ مهر تا ۲۱ مهر

هفته پنجم: عمان – ایران(۱۶ مهر ۹۴)

دیدار دوستانه با ژاپن(این دیدار در تهران یا عمان برگزار خواهد شد)

۱۲ آبان تا ۲۶ آبان

سازمان لیگ در پیش نویس خود هفته دهم لیگ برتر در فصل آینده را بین روزهای ۱۲ تا ۱۴ آبان پیش بینی کرده و به احتمال زیاد اردوی ملی‌پوشان از ۱۴ آبان آغاز خواهد شد.

هفته هفتم: ایران - ترکمنستان(۲۱ آبان ۹۴)

هفته هشتم: گوام – ایران(۲۶ آبان ۹۴)

۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۰ فروردین ۹۵

هفته نهم: ایران – هند(۵ فروردین)

هفته دهم: ایران – عمان(۱۰ فروردین ۹۵)

**سفر به هند دو روز قبل از برگزاری این دیدار

تیم ملی فوتبال ایران از هفته چهارم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در تاریخ ۱۷ شهریور ماه سال جاری در هند به مصاف تیم ملی هند خواهد رفت.

طبق آخرین اخبار قرار است هندی‌ها در ورزشگاه سری کانتیراوای بنگلور از تیم ملی ایران در این دیدار پذیرایی کنند.

هندی‌ها در دو دیدار گذشته خود مقابل عمان و گوام هر دو دیدار خود را واگذار کردند تا بدون امتیاز در قعر جدول گروه چهارم قرار داشته باشند.

بر همین اساس و طبق برنامهریزی کادر فنی تیم ملی، کاروان ملیپوشان فوتبال ایران در ادامه برنامه اردویی و مسابقاتی خود به منظور دیدار با هند از هفته چهارم رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تنها ۳ روز مانده به آغاز این دیدار راهی این کشور خواهد شد تا پس از یک جلسه ریکاوری و یک جلسه تمرینی خود را برای دیدار با هند آماده کنند.