هم بازی علی کریمی نارنجی پوش می شود

به گزارشافکارنیوز، آندریاس اوتل بازیکن سابق تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان یک گام تا پیوستن به تیم فوتبال سایپا البرز فاصله دارد.

باشگاه سایپا که در استفاده از چهره های شاخص و نامدار فوتبال آلمان در لیگ ایران پیشگام بوده و در سال های قبل پای افرادی چون ورنر لورانت و پیر لیت بارسکی را به فوتبال ایران باز کرده است، این بار هافبک میانی سابق باشگاه بایرن مونیخ، معتبرترین تیم فوتبال آلمان را نشانه رفته و قصد جذب وی را دارد.

اندریاس اوتل اول مارس ۱۹۸۵ در مونیخ به دنیا آمد. از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۳ براای تیم های رده سنی بایرن به میدان رفت. این بازیکن در سول سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ در ۸۲ بازی با پیراهن تیم دوم بایرن مونیخ در لیگ دسته دوم فوتبال المان ۹ گل به ثمر رساند.

اوتل در سال ۲۰۰۵ به تیم اصلی بایرن ملحق شد و در کنار ستاره ای چون علی کریمی هافبک اسطوره ای فوتبال ایران جزء نخستین ورودی های فلیکس ماگات سرمربی اسبق باواریایی ها به لیست نفرات این تیم لقب گرفت.

حضور وی در تیم بایرن مونیخ شش سال به طول انجامید و در این مدت اوتل با انجام ۱۳۰ بازی به عنوان هافبک دفاعی هفت گل برای سرخ پوشان مونیخی وارد دروازه حریفان کرد.

در این میان اوتل در سال ۲۰۱۰ یک فصل را به صورت قرضی برای تیم اف سی نورنبرگ بازی کرد. ۱۹ بازی و یک گل زده آمار وی در تیم قرمزپوش شهر نورنبرگ بود.

با جدایی از بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۱ وی در یک فصل بازی برای تیم پایتخت نشین هرتابرلین ۲۶ بار پیراهن این تیم را به تن کرد.

اوتل در سال ۲۰۱۲ به آگسبورگ ملحق شد اما مصدومیت های متوالی فرصت این که وی بتواند در ۲ سال حضور خود در این باشگاه بیشتر از ۱۶ بار به میدان رود گرفت.

مصدومیت های کهنه و متوالی سبب شد تا اوتل یک فصل را به دور از فوتبال سپری کند و در حال حاضر میتواند با میوستن به جمع نفرات تیم فوتبال سایپا البرز به این دوری پایان دهد.

کارنامه عملکرد اوتل در فوتبال ملی المان نیز تا قبل از حضور در رده بزرگسالان کاملا روشن است. چرا که وی سابقه ۱۶ بازی برای تیم های پایه ای ژرمن ها و کسب ۳ مقام قهرمانی در رده های سنی زیر ۱۷ سال و زیر ۱۹ سال ازوپا را به همراه این تیم ها دارد.

از مهم ترین افتخارات باشگاهی اوتل می توان به قهرمانی فصل های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸، لیگ دسته اول آلمان، قهرمانی جام حذفی سال های ۲۰۰۶،۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ اشاره کرد.

وی در دوران حضور خود سابقه دعوت های متوالی به اردوی تیم ملی آلمان توسط یورگن کلینزمن و یوآخیم لوو سرمربی سابق و فعلی این تیم را داشته ولی به دلیل مصدومیت هایربی موقع فرصت حصور در ترکیب اصلی ژرمن ها را از دست داد.

به هر حال حضور بازیکنی که در رزومه اش نزدیک به ۲۵۰ بازی در سطح اول بوندس لیگا و ۳۰ بازی در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا خودنمایی می کند، در صورتی که آمادگی لازم را داشته باشد به بالا رفتن سطح کیفی فوتبال ایران و توجه رسانه های کشور آلمان به لیگ ما کمک شایانی خواهد کرد.