لیاقت نداشتیم به جام جهانی برویم

ایجاد حاشیه برای تیم بزرگی چون پرسپولیس و بزرگان این تیم امری عادی بوده و دیگر به عادتی چند ساله تبدیل شده است .کریم باقری از جمله بازیکنانی است که خیلیها به دنبال به چالش کشیدن او هستند، اما مرد تمامناشدنی سرخها نشان داده به این راحتیها ذهن خود را درگیر نمیکند. فرصتی دست داد تا گفتوگویی تلفنی از محل اردوی پرسپولیس در دورتموند با کاپیتان داشته باشیم.

شرایط اردویی پرسپولیس در آلمان به چه ترتیب است؟

شرایط خوبی در اردو حاکم است. یک اردوی کاملا حرفه‌ای با نظم و انضباط خاص برگزار می‌‌شود که پایه‌گذار نظم خوبی برای فصل آتی خواهد شد. به این ترتیب امیدواریم تیم خوبی روانه لیگ دهم، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا کنیم.

خود کریم باقری چه شرایطی دارد؟

خوشبختانه وضعیت بسیار خوبی دارم و در تمرینات گروهی به خوبی حاضر می‌‌شوم در حال حاضر هم شرایط بسیار خوبی دارم.

خیالتان راحت است که در آلمان هستید و حرف و حدیث‌ها چندان به گوش­تان نمی‌رسد.

اولا که من روزنامه نمی‌خوانم که بدانم چه می‌‌نویسند یا چه می‌‌گویند. بعد هم برخی همکاران شما در روزنامه‌های دیگر از بی‌سوژگی از این کارها می‌‌کنند. حالا چه نوشته‌اند؟

نوشته‌اند علی دایی مخالف تمدید قرارداد شما بوده است و…!

این سوژه که قدیمی ونخ‌نما شده، بهتر است بعضی‌ها سراغ سوژه‌های جدیدتری باشند.

یعنی از این موضوع ناراحت نیستید؟

اصلا! چند سال قبل هم نوشتند که با استیلی مشکل دارم. این سناریویی است که چند سالی می‌‌شود راجع به من طراحی می‌‌کنند و دیگر برایم مهم نیست. سوژه‌های تکراری که نگرانی ندارند! همان‌طور که گفتم، من روزنامه نمی‌خوانم. جز مطالب تحلیلی و فنی قوی که نگاهی به آن‌ها می‌‌اندازم.

پس جوابی ندارید؟

مگر باید جواب هر بحثی که مطرح می‌‌شود را بدهم؟! من تمام تلاش خودم را خواهم کرد تا در داخل زمین و با عملکرد مناسبم، جواب آقایان را بدهم.

به هرحال هواداران پرسپولیس این روزها بابت این شایعات ممکن است احساس نگرانی کنند.

هواداران نباید نگران این شایعات باشند. من هم همان‌طور که گفتم، به این موضوعات هیچ اهمیتی نمی‌دهم. کریم باقری همیشه حرف‌هایش را با فوتبال­اش و درون زمین زده، نه در صفحات روزنامه‌ها!

تا چند دقیقه دیگر بازی آلمان و آرژانتین شروع می‌‌شود. دوست دارید کدام تیم برنده باشد؟

برایم فرقی نمی‌کنند. هر تیمی که بهتر بازی ‌‌کند. من طرفدار تیم خاصی نیستیم. بازی خوب برایم مهمتر است.

چه تیمی قهرمان خواهد شد؟

اهل پیش‌بینی نیستم. پس پیش‌بینی نمی‌کنم.

جای ایران در جام نوزدهم خالی نیست.

نه. اصلا! جای ایران به هیچ‌وجه در جام‌جهانی خالی نیست. این یک حقیقت است که تیم‌هایی باید به ‌جام‌جهانی صعود کنند که لیاقت حضور در بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان را داشته باشند.

یعنی کره‌شمالی که ۷ گل از پرتغال خورد…!

(به وسط حرفم می‌‌آید) ایران چه ارتباطی به کره شمالی دارد؟ آنها کره‌شمالی هستند و ما ایران! هر تیمی هم شرایط خاص خودش را دارد. از من پرسیدی جای ایران در جام‌جهانی خالی نیست، من هم گفتم نه! چون حضور در جام‌جهانی لیاقت می‌‌خواهد که متاسفانه ما نداشتیم.