۱۰خرید گران نقل و انتقالات تابستانی

به گزارش افکارخبر، تا سال‌ها قبل تیم‌های متمول ایتالیایی سنگین‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان را انجام می دادند. بعد از گذشت مدتی که بحران مالی بر کالچو ساین افکند، نوبت به اسپانیایی‌ها رسید. اما اکنون چند سالی است که سنگین‌ترین پرداخت‌ها را بابت بازیکنان را تیم‌های انگلیسی می پردازند.

هرچه هم که زمان بیشترین می‌گذرد، قابلیت‌ تیم‌های لیگ برتری برای شکار بازیکنان گران‌قیمت افزایش می‌یابد.

تا جایی که هم اکنون بطور کامل گران‌ترین نقل و انتقالات از آن تیم‌های لیگ برتری می شود. براساس آمار ثبت شده تابستان امسال، از پایان فصل گذشته تا به حال ۱۰ خرید گران اختصاص به تیم‌های انگلیسی داشته است.

تیم‌های مثل منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول و نیوکاسل یونایتد رقم‌های بابت بازیکنان جدید پرداخت کردند که در فوتبال باشگاهی دیگر قاره سبز پرداخت نشده است.

نگاهی کوتاه و اجمالی به ۱۰ نقل و انتقال سنگین تابستانی می اندازیم:





۱ - رحیم استرلینگ

این مهاجم جوان و جویای نام تیم ملی فوتبال انگلیس که مورد توجه تیم‌های بسیاری بود، چند هفته قبل حاضر شد پیراهن لیورپول را از تن خارج کرده و پیراهن آبی‌آسمانی‌ها یعنی منچسترسیتی را به تن کند.

من‌سیتی البته برای بخدمت‌گیری این گلزن البته بیشترین رقم را در فصل نقل و انتقالات خرج کرد و با پرداخت ۶۲.۵ میلیون یورو به حساب تیم آنفیلدی، گلزنی آینده‌دار را از به جمع نفراتش افزود.



۲ - کریستیان بنتکه

مهاجم تکنیکی و بلژیکی که تا فصل قبل در تیم آستون‌ویلا توپ می‌زد، حالا دیگر عضو لیورپول است.

لیورپول با ۶۲.۵ میلیون یورویی که از راه فروش استرلینگ کسب‌ کرد، ۴۶.۵ میلیون یورو را بابت بنتکه خرج کرد تا دومین خرید گران‌قیمت فصل را رقم زده باشد و رقم باقیمانده را نیز در حساب بانکی خود نگه دارد.



۳ - روبرتو فیرمینو

مهاجم برزیلی فصل قبل تیم هوفن‌هایم آلمان در تابستان سال جاری سومین خرید گران‌ را رقم زد.

لیورپولی‌ها در کنار بنتکه یعنی دومین خرید گران پنجره تابستانی، با او دست به زدن سومین خرید سنگین این فصل زدند.

زیرا بابت وی ۴۱ میلیون یورو هزینه کردند.



۴ - مورگان اشنایدرلن

تیم فوتبال منچستریونایتد که در نقل و انتقالات تابستانی خرید‌های زیادی انجام داد، بازیکن فرانسوی ساوت‌همپتون را استخدام کرد که چهارمین خرید گران‌قیمت این ایام شد.

من‌یونایتد بابت وی ۳۵ میلیون یورو هزینه کرد تا توانست با وی قرارداد امضا کند.



۵ - ممفیس دوپای

منچستریونایتد در کنار اشنایدرلن، ‌یک بازیکن نیز از تیم آیندهوون هلند به خدمت گرفتند که پنجمین نقل و انتقال سنگین و گران‌بهای تابستانی بود.

برای وی یونایتد‌ها ۲۷.۵ میلیون یورو به حساب تیم هلندی واریز کردند تا قرارداد با وی را منعقد کردند.



۶ - جیورجیو وینالدوم

این ستاره هلندی بازیکنی بود که از تیم آیندهوون جدا شدو راه حضور در لیگ برتر انگلیس و نیوکاسل را در پیش گرفت.

تیم انگلیسی بابت وی ۲۰ میلیون یورو پول به آیندهوون داد تا ششمین نقل و انتقال گران تابستان به نامش ثبت کند.



۷ - آلکساندر میترویچ

نیوکاسل یک خرید گران‌قیمت دیگر نیز انجام داد. این تیم بابت آلکساندر میترویچ ۱۸.۵ میلیون یورو به اندرلخت بلژیک داد تا هفتمین خرید گران اروپایی را انجام داده باشد.



۸ - باستیان شواین اشتایگر

کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان که تا پایان فصل گذشته تصور می‌شد همچنان مونیخی بماند، اکنون چند هفته‌ایی است که پیراهن تیم منچستریونایتد را به تن کرده است.

انتقال او از بایرن به منچستر که بابتش ۱۸ میلیون یورو هزینه شد، هشتمین خرید سنگین چند هفته گذشته بوده است.



۸ - ماتئو دارمیان

منچستریونایتد بازهم یک خرید سنگین دیگر انگام داد. این تیم بابت ماتئو دارمیان ۱۸ میلیون یورو به حساب تورینو واریز کرد تا یک خرید سنگین و طلایی دیگر تابستانی انجام داده باشد.



۱۰ - ناتانیال سلین

دهمین نقل وانتقال سنگین تابستانی مربوط به بازیکن فصل قبل ساوتهمپتون بوده است. لیورپولی ها بابت سلین ۱۷.۷ میلیون یورو هزینه کرد تا به این ترتیب بازیکن گران‌قیمت دیگری را استخدام کرده باشد.