می‌خواهم اولین سهمیه ماراتن المپیک بگیرم

به گزارش افکارخبر، محمدجعفر مرادی در مورد شرایط آمادگی‌اش برای حضور در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان اظهار داشت: حدود ۸ ماه است که در اردو به سر می‌برم و شرایط خوبی را دارم. مسابقات سختی پیش رو است و تمام تلاشم را می‌کنم که سهمیه المپیک را بگیرم.

وی ادامه داد: در رقابت‌های المپیک لندن ۲ ساعت و ۱۸ دقیقه ورودی بود و در حال حاضر ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه شده است. در مسابقات دبی رکورد ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه و ۴۱ ثانیه را ثبت کردم.

دونده ماراتن ایران در مورد اینکه در صورت کسب سهمیه اولین المپیکی در ماده ماراتن خواهد بود، گفت: حدود ۵۰ سال پیش و در المپیک ۱۹۵۶ علی باغبان‌باشی در المپیک هلسینکی شرکت کرد، اما در آن زمان سهمیه‌ای نبود و هرکسی آزاد شرکت می‌کرد و اگر سهمیه بگیرم، اولین دونده ماراتن ایران لقب خواهم گرفت.

مرادی با اشاره به شرایط مسابقات جهانی گفت: فکر می‌کنم با آب و هوای شرجی روبرو باشیم و شاید دویدن سخت باشد. رقیبان خوبی هم در رقابت‌ها حاضر خواهند بود، اما من کاری به آنها ندارم و فقط برای سهمیه المپیک می‌دوم.

وی در خصوص اینکه نبود مربی در کنارت چه قدر تاثیر دارد، گفت: قطعا تاثیر دارد و تنهایی کار کردن سخت است، اما خودم چیزهای زیادی آموخته‌ام و دیگر عادت کرده‌ام.

به گزارش فارس، پانزدهمین دوره رقابت‌های جهانی دوومیدانی از ۳۱ مرداد تا ۸ شهریورماه در پکن برگزار می‌شود.

ایران در این مسابقات برای نخستین بار با ۶ ورزشکار به نامهای احسان حدادی، لیلا رجبی، حسن تفتیان، رضا قاسمی، محمدحسین ابارقی و محمدجعفر مرادی شرکت میکند.