خواهش منصوریان از علی دایی

به گزارش افکارخبر، نفت تهران فردا در بازی رفت این مرحله، مقابل الاهلی قرار می‌گیرد و منصوریان در آستانه این مسابقه از تمام فوتبالی‌ها می‌خواهد به حمایت از تیمش بپردازند. منصوریان می‌گوید با حمایت آنهاست که نفت تهران می‌تواند یک تیم عربی دیگر را از پیش‌رو بردارد. او می‌گوید بزرگترین هدف‌شان این است که بعد از شکست الاهلی، دوباره سه بار در وسط زمین «حیدر» بگویند.

آقای منصوریان بازی نفت تهران و الاهلی امارات درپیش است. در آستانه این بازی چه خواسته‌ای از هواداران دارید؟ در بازی با الاهلی عربستان که خیلی از شما حمایت کردند…
من می‌خواهم فردا آبی‌ها، قرمزها، زردها و همه بیایند. نفت تهران، فردا یک تیم ‌ملی است و امیدوارم دیگر ملوانی و سپاهانی و استقلالی و پرسپولیسی و… نداشته باشیم تا نفت بدون تماشاگر نباشد. ما توانستیم الاهلی عربستان را شکست دهیم چون این مردم یار دوازدهم ما بودند. رسانه‌ها کمک کنند تا دوباره مردم بیایند و در کنار ما باشند. اگر هواداران نیایند و سکوها خالی بماند، اماراتی‌ها امیدوار می‌شوند که ما را شکست دهند. در آن صورت بازی خیلی سختی خواهیم داشت ولی اگر بیایند و حمایت کنند، شانس نفت بیشتر می‌شود. الاهلی تیم خوب و قدرتمندی است که برای برد آنها به حضور هواداران نیاز است. ما در بازی رفت تلاش می‌کنیم گل نخوریم و گل بزنیم ولی در بازگشت هم به دنبال گلزنی خواهیم بود. اگر مردم بیایند با فشار جمعیت می‌توانیم به هدف‌مان برسیم.

بردن تیم‌های عربی هم برای ایرانی‌ها اهمیت زیادی دارد. قطعاً مردم به خاطر همین هم شده، به استادیوم می‌آیند.
نفت تهران چهارشنبه پرچمدار ایران است. خدا این لیاقت را به بازیکنان من داده که بیایند و افتخار‌آفرینی کنند. خواهش می‌کنم هواداران در این بازی من را به چشم یک استقلالی نبینند بلکه به چشم کسی ببینند که می‌خواهد برای فوتبال ملی تلاش کند. دوست دارم فردا مردم تیم نفت را سه رنگ ببینند‌؛ سبز، سفید و قرمز. این تیم نفت ایران است. آنها از رنگ‌ها دست بکشند و با حضور خود، کمک کنند تا یک تیم ایرانی بتواند به جمع ۴ تیم‌ نهایی لیگ قهرمانان آسیا برود. این افتخار برای فوتبال ایران خواهد بود.

بی‌شک مردم دوست دارند نفت موفق شود.
ما دنبال این هستیم که باز هم برنده باشیم و امیدوارم بچه‌های نفت لیاقتش را داشته باشند. هدف ما این است که دوباره بعد از اتمام بازی سه بار نام «حیدر» را فریاد بزنیم. هم بعد از بازی در تهران و هم بعد از بازی در امارات.

پرسپولیسی‌ها هم علی منصوریان را دوست دارند. فکر می‌کنید دلیلش چیست؟
من همیشه رقیب پرسپولیسی‌ها بوده‌ام ولی هیچ‌وقت در زندگی‌ام نخواسته‌ام به آنها توهین کنم. همه می‌دانند من چقدر روی رنگ آبی تعصب دارم و چقدر دوآتیشه هستم ولی تا به حال به هواداران پرسپولیس بی‌احترامی نکرده‌ام. نه پرسپولیسی‌ها و نه هواداران دیگر تیم‌ها. این رمز موفقیت من بوده است. همیشه در زمین قرص و محکم بازی کردم ولی به کسی بی‌ادبی و بی‌احترامی نکردم. شاید یکی از نکات مثبت زندگی فوتبالی من همین باشد و مردم شک نکنند این راهی است که علیرضا منصوریان تا آخر عمرش خواهد رفت.

آقای منصوریان، اسم شما در لیست تیم ستاره‌های ایران برای بازی با ستاره‌های دنیا دیده می‌شود. در این بازی شرکت می‌کنید؟
بله، من نماینده تیم ستاره‌ها در کنفرانس مطبوعاتی بودم. از روز پنجم شهریور هم به تیم ملحق می‌شوم.

بازی جلوی این همه ستاره هم جذابیت زیادی دارد.
قطعاً جذابیت زیادی دارد. یک چیز را فراموش نکنیم که این بازی خیرخواهانه است. اصلاً وارد این فازها نشویم که خیلی خیلی خیلی بازی را رسمی ببینیم و خدای نکرده ستاره‌های سابق فوتبال دنیا را بیاوریم و به آنها آسیب بزنیم. ما باید یک فوتبال خوب و تماشاگرپسند انجام بدهیم. این‌ها که می‌آیند، ستاره‌های دنیا هستند و افتخاری است که ستاره‌های ایران جلویشان بازی کنند. من به عنوان سفیر ورزش بیماری ‌MS از مردم خواهش می‌کنم به ورزشگاه بیایند چون هرچه بلیت بفروشیم، به این بیماران بیشتر کمک خواهد شد.

علی دایی جزو غایبان این بازی است. حیف نیست؟
چرا، من هم شنيدهام كه علي گفته به اين بازي نميآيد ولي به نظر من حتماً بايد علي دايي در تيم منتخب ايران باشد. كريمي هم حتماً بايد باشد. ما بايد ستارههاي ۱۵ سال اخير فوتبال را كنار هم داشته باشيم. دنيا خيلي كوچكتر از چيزي است كه فكر ميكنيم. زندگي هم ابدي نيست. ما بايد در اين كار خيرخواهانه شركت كنيم و اتفاقات گذشته را لحاظ نكنيم. من از دايي خواهش ميكنم به بازي ستارهها بيايد. علي دايي آقاي گل جهان است و اكثر بازيكناني كه دارند به ايران ميآيند، او را ميشناسند. يك بار براي هميشه بايد اين مشكلات بين كريمي و دايي از بين برود. به نظر من اين دو اصلاً مشكلي ندارند. خواهشاً شما رسانهها هم زياد روي اين موضوع مانور ندهيد كه حساسيت درست شود.