در اشتباه سهوی داوران نباید با آبروی افراد بازی شود

به گزارش افکارخبر،، در این دیدار محمد دامادی عضو فراکسیون ورزش و نماینده ساری و میانرود، دکتر سید شریف حسینی عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته فوتبال و فوتسال فراکسیون ورزش مجلس و نماینده مردم اهواز، مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ، علی کاظمی دبیرکل سازمان لیگ، غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات، مراد حاج جعفری و مرتضی حسن پور ازاعضای هیأت رئیسه و حجت اله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ حضور داشتند.

در این دیدار شریف حسینی نماینده اهواز گفت: همه ما معتقدیم اشتباهات داوری، جز لاینفک فوتبال به شمار می‌رود و در این رابطه برخی این بحثرا به سویی سوق می‌دهند که موارد پشت پرده را به میان آورند. اگر دررابطه با داوری اشتباه عمدی صورت گرفته باشد باید با آن برخورد شود اگر هم سهوی باشد نباید برخورد این گونه باشد و آبروی افراد باید حفظ شود.

نماینده اهواز تاکید کرد: اگر داوری با مشکلات سهوی مواجه است باید آن را با مردم مطرح کرد و این موضوع به پایین بودن سطح داوری برمی‌گردد. فراکسیون ورزش در صدد است که درباره مالکیت معنوی یا همان قانون کپی رایت و حق پخش تلویزیونی قوانینی را به تصویب برساند.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران نیز در این جلسه گفت: ما یکی از بهترین لیگ‌های آسیا هستیم و بالاترین سهمیه را در لیگ قهرمانان آسیا به همراه ژاپن، کره جنوبی و عربستان با ۳ و نیم سهمیه داریم.

این مقام مسئول بیان کرد: این سهمیه براساس ۷۰ درصد عملکرد باشگاه‌ها و ۳۰ درصد عملکرد تیم ملی محاسبه می‌شود.

وی افزود: یکی از دستاورد‌های مهم سازمان لیگ در ۲ سال اخیر ارائه برنامه یکسال قبل از شروع مسابقات است که هم به سود باشگاه ها و هم به سود تیم ملی است. در مورد مسایل داوری هم سازمان لیگ هیچ مسئولیتی ندارد زیرا سازمان لیگ فقط حقوق داوران را پرداخت می‌کند و داوری‌ها زیر نظر فدراسیون و دپارتمان داوری هستند.

نایب رئیس فدارسیون فوتبال افزود: سازمان لیگ در موضوع برگزاری مراسم اختتامیه لیگ برتر، جام حذفی، جشن برترین ها و قرعه کشی لیگ برتر موفق عمل کرده است و به استاندارد‌های بین المللی نزدیک شده‌ایم و هنوز فراموش نکرده‌ایم که قرعه کشی لیگ تا همین چند سال پیش در لیوان یک بار مصرف انجام می شد.

تاج گفت: در بحثجوانگرایی نیز در لیگ برتر عملکرد خوبی داشته‌ایم و میانگین سنی تیم‌ها کاهش و دوندگی تیم‌ها در لیگ برتر در طول بازی افزایش یافته است.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران تاکید کرد: خوشحالیم که در این فصل بدهی باشگاه‌ها را از محل درآمدهایشان به کمیته انضباطی پرداخت کرده‌ایم و اکنون به جز ۵ باشگاه بقیه آنها بدهی ندارند. البته برخی از این بدهی‌ها که مربوط به تیم‌های استقلال و پرسپولیس است مربوط به سال‌های قبل وحتی بعضی آنها مربوط به قبل از انقلاب است.

تاج افزود: در حال حاضر ورزشگاه آزادی به سامانه خرید الکترونیکی بلیت تجهیز شده است و در صدد هستیم تا ۵ ورزشگاه دیگر را به این سامانه تجهیز کنیم.

نایب رئیس فدارسیون فوتبال گفت:در رابطه با واگذاری ورزشگاهها به باشگاهها از مجلس در خواست میکنیم اقدامات قانونی را انجام دهند تا با اجرایی شدن این موضوع درآمدهای روز مسابقه نصیب باشگاه ها شود تا از این محل باشگاهها بتوانند درآمد خوبی به دست آورند تا بتوانند بخشی از هزینه هایشان را جبران نمایند.