مهمتر از اول شدن، قرار گرفتن در کورس قهرمانی است

به گزارشافکارخبر، حسن بابک در خصوص شرایط تیم کشتی کشورمان در آستانه مسابقات بزرگسالان جهان اظهار داشت: بر اساس داشته‌های‌مان راهی لاس‌وگاس خواهیم شد و امیدواریم که بتوانیم قهرمانی سال قبل را تکرار کنیم.

وی افزود: در اوزان مختلف از داشته‌های خود استفاده خواهیم کرد. در ۵۹ کیلوگرم بهترین گزینه را راهی لاس‌وگاس می‌کنیم و امیدواریم که در اوزان ۵۹ و ۹۸ کیلوگرم همچون المپیک تکرار مدال طلا را داشته باشیم. کسب مدال در این ۲ وزن اثر زیادی در روحیه تیمی خواهد گذاشت.

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی کشورمان خاطرنشان کرد: در وزن ۶۶ کیلوگرم مهدی زیدوند خیلی از لحاظ تجربی جوان است ولی با توجه به قابلیت‌هایی که وی دارد خیلی خوشبین هستیم تا نظر کادرفنی را جلب کرده و روی سکو برود.

بابک ادامه داد: بیابانگرد نیز در ۷۱ کیلوگرم با تجربه است و آمادگی بالایی نیز دارد. برنز سال قبل وی در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی باعثشده تا او را یکی از مدال‌آوران حتمی تیم ایران در نظر بگیریم. عبدولی نیز در ۷۵ کیلوگرم سابقه کسب مدال طلا در یک وزن پایین‌تر را دارد اما او باید در وزن جدید نیز با سری بالا کشتی بگیرد تا دچار مشکل نشود. او مدتی از کشتی دور بوده اما تمام همّ و غم ما رساندن سرحال وی به مسابقات است تا در این صورت او بدون مشکل روی تشک برود.

وی عنوان کرد: امیدواریم جسارت و جنگندگی عبدولی او را نیز بین مدال‌آوران قرار دهد. در ۸۰ کیلو قادریان هرچند جوان است اما بسیار فنی و جویای نام بوده و اگر خدا بخواهد او هم می‌تواند مدال‌آور باشد.

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی کشورمان تصریح کرد: حبیب اخلاقی در ۸۵ کیلوبا تجربه است و سوم جهان نیز بوده او سال قبل نیز روی یک اشتباه مدال را از دست داد اما انگیزه زیادی برای مسابقات امسال دارد. هرچند او کمی سنش افزایش پیدا کرده اما می‌تواند با قانون جدید روی سکو برود. در ۱۳۰ کیلوگرم نیز با توجه به کش و قوس‌های فراوان و تست نفرات متعدد مهره خوبی برای مسابقات امسال پیدا نکردیم و تصمیم بر این شد تا فردی عازم آمریکا شود که جوان باشد.

بابک گفت: براساس برنامه‌های ما کشتی‌گیری باید راهی مسابقات شود که یا جوان باشد یا شانس مدال داشته باشد. با این اوصاف به این نتیجه رسیدیم که علیاری را راهی مسابقات کنیم. البته او در چارچوب فرآیند راهی آمریکا می‌شود و همه چیز قانونمند است. نظر کادر فنی نیز همین بود و با توجه به شرایط فیزیکی که علیاری دارد اگر بتواند بین ۶ کشتی‌گیر برتر قرار بگیرد خوب است. ما برای او برنامه زیادی داریم و برای المپیک با ۱۲۰ کیلو وزن می‌تواند یکی از مدعیان کسب مدال باشد.

وی در خصوص اینکه آیا امیدوار به تکرار عنوان قهرمانی هستید یا خیر، اظهار داشت: به این امید راهی لاسوگاس میشویم اما نمیتوان پیش بینی کرد. مهم این است که در کورس قهرمانی باشیم و روی سکو برویم. در شرایط کنونی روسها نیز نمیتوانند ادعا کنند که حتما قهرمان خواهند شد اما ماتلاشمان برای رسیدن به قهرمانی است.