نگفتم کی‌روش در زندگی شخصی‌اش فساد دارد

به گزارش افکارخبر، علی‌اکبر محمدزاده درباره اظهارات منتسب به وی مبنی بر اینکه عنوان کرده در زندگی شخصی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان فساد وجود دارد، گفت: هیچگاه به یاد نمی‌آورم که گفته باشم نسبت به زندگی شخصی و خصوصی کی‌روش ورود پیدا می‌کنیم آنچه در ذهن من است این است که خبرنگاری از من پرسید که آبانگاه عنوان کرده فساد در تیم ملی فوتبال وجود دارد و آیا شما نسبت به تیم ملی به افراد خاصی منظور دارید یا خود شخص کی‌روش که من گفتم خود شخص کی‌روش!

وی ادامه داد: فکر می‌کنم یا آنها این تعبیر را خوب ارزیابی و دقت نکرده‌اند یا بدجوری برداشت کردند. نه تنها در خصوص کی‌روش بلکه در دو سالی که در کمیته اخلاق بودم به کوچکترین عضو فوتبال ایران و حتی بازیکنی که در شهرستان و در لیگ دسته سوم بازی می‌کند در زندگی شخصی و خصوصی‌اش به هیچ عنوان وارد نشدم. آنقدر از زندگی خصوصی افراد برای کمیته اخلاق گزارش‌های گوناگون آمد که ما به آنها ورود نکردیم. منشور کمیته اخلاق در این دوره عدم ورود به زندگی شخصی افراد بود. من در خصوص کی‌روش چنین صحبتی نکردم و فکر می‌کنم که گفتم موضوعی که آبانگاه مطرح کرده نسبت به شخص کی‌روش است و شاید برداشت اشتباهی از حرف من صورت گرفته و یا اینکه من منظورم را درست نرساندم، در هر حال منظور شخص کی‌روش بود. این شایعات و مسائلی که در خصوص فساد و در خصوص پول غیرقانونی که اخذ شده موضوعی بود که من درباره آن گفتم که این مسائل مربوط به شخص کی‌روش است اما هنوز برای این پرونده رأی صادر نشده و عمر ما کفاف نداده که این رأی را صادر کنیم اما اگر سؤالی باشد قطعاً آیندگان به آن پاسخ خواهند داد.

رئیس مستعفی کمیته اخلاق در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس بعدی این کمیته تضمینی وجود دارد که بتوان این پرونده فساد را پیگیری و به سرانجام برساند، اظهار داشت: قطعاً یکی از وظایف اصلی شخصی که به کمیته اخلاق می‌خواهد بیاید این است که نحوه پذیرش این سمت باید مشروط باشد. مشروط بر اینکه کاملاً مستقل باشد و اینطور نباشد که به پرونده رسیدگی نشود و یا اینکه آراءاش اجرا نگردد. البته با توجه به اینکه مشخص شده دلیل استعفای ما چه بوده فکر می‌کنم افرادی که می‌آیند باید افرادی غیرقابل نفوذ و بسیار مستحکم باشند تا بتوانند رأی پرونده‌های باقیمانده را صادر کنند.

محمدزاده تصریح کرد: به اعتقاد من در خصوص موضوع مهرداد خانبان و افرادی که باعثشدند رأی درباره او اجرا نشود باید برای آنها هم حکم صادر شود و طبق قانون این وظیفه را دارند.

وی در مورد تیتر یکی از روزنامه‌های روز پنج‌شنبه مبنی بر اینکه او گفته بود اگر شیتیل بگیر در فدراسیون فوتبال باقی می‌ماند اظهار داشت: اتفاقاً با خبرنگاری که این مصاحبه را از قول من نوشته بود صحبت کردم به او گفتم که این کلمه ادبیات من نیست که شما آن را در مصاحبه من قرار دادید و من هیچگاه چنین حرفی نزدم من یک فرد حقوقدان هستم و همیشه مراقب الفاظی که از دهانم در می‌آید هستم. از این خبرنگار پرسیدم که چطور این کلمه به مصاحبه من اضافه شده که او هم پاسخ داد نمی‌دانم چه کسی این کلمه را به مصاحبه شما اضافه کرده است! بعید می‌دانم که ادبیات من به گونه‌ای باشد که کلمه‌ای مثل شیتیل را عنوان کنم و همه ادبیات من را می‌شناسند.

محمدزاده در پایان اظهار داشت: ممنون هستم از اینکه رسانهها نسبت به استعفای اعضای کمیته اخلاق ورود پیدا کردند. تصور میشد استعفای ما به خاطر احضار دژاگه و سردار آزمون بود و عدهای میخواستند اذهان را به سمت و سویی با طرح این ادعاها ببرند اما رسانهها روشنگری کردند و روی این مسئله کار کردند که استعفای دستهجمعی اعضای کمیته اخلاق به دلیل عدم اجرای حکم صادر شده بود. اگر در مدتی که در کمیته اخلاق بودم اساعه ادب به اصحاب رسانه شده از آنها عذرخواهی میکنم شاید حرفی زدم که تعبیر درستی نبوده و جا دارد که از همه آنها تشکر کنم.