ناظم‌الشریعه: فرصت را از دست داده‌ایم

به گزارشافکارخبر،محمد ناظم‌الشریعه در نشست مطبوعاتی که با حضور ناصر پیروردی، محمد هاشم زاده و امیر فراشی اظهار داشت: می دانید که وقت از دست دادیم اما پتانسیل فوتسال ما می دانید که بالاست. وقتی کفاشیان آمد باید یکسری صحبت ها را مطرح کنیم. باید قبول کنیم که در چندماه گذشته به هر دلیلی حمایت ها انجام نشده است پس باید راهکارهایی را در نظر بگیریم که نتایج خوبی بگیریم.

وی ادامه داد: لیگ برای ما بسیار با اهمیت است چرا که بازیکنان از دل این لیگ بیرون می آیند. نمی توانیم اردوهای ناپیوسته بگذاریم. لیک ما ۵-۶ روزه برگزار می شود و نمی توانیم شرایط را برای باشگاه ها سخت کنیم. باید سعی کنیم که آماده‌ترین افراد را انتخاب کنیم. به همین دلیل لیست را برای بازی با روسیه نگه داشتیم تا هفته های پایانی که بتوانیم افراد را به خوبی انتخاب کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با اشاره به بازی با ایتالیا تاکید کرد: لیست قبل مورد تایید است اما صد در صد لیست روسیه با ایتالیا متفاوت خواهد بود. تلاش می کنیم تا در گرندپریکس شرکت کنیم. تلاش می کنیم که باشگاه‌ها از دست ما راضی باشند.

وی ادامه داد: کار بی نظیری در مورد استعدادیابی در نظر گرفتیم. طرحی دادیم که ایران را براساس جغرافیا و استعداد به ۱۰ منطقه تقسیم کردیم. ۱۰ استعدادیاب که مورد قبول همه باشد در نظر گرفتیم. هر استان بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر شرکت می کنند. متولدین فروردین ۷۴ در این اردوها حضور دارند. دو تیم جوانان و امید را درست می کنیم و تا پایان سال قطعا این کار شدنی خواهد شد. ما تا پایان سال ۱۵۰ بازیکن مستعد می‌خواهیم که ۲ تیم امید و جوان را درست کنیم.

ناظم الشریعه خاطرنشان کرد: این مسئله باعثمی شود که تفکر مربی به تفکرات سرمربی تیم ملی نزدیک شود این مسئله در هیچ جایی انجام نمی شود. وقتی ۱۰۰ نفر به تفکرات تیم ملی تزدیک شود باعثپیشرفت بیشتر فوتسال می‌شود.

سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد اینکه روی وفاق ملی تاکید داشته اما در اخیرا مصاحبه‌های تندی صورت گرفته گفت: باید یک مقدار منطقی فکر کنیم. قبول دارید که من دسترنج لیگ هستیم و از دل لیگ بیرون آمده‌ایم. هر شخصی مسائلی را مطرح کند من کوتاه می‌آیم. مطمئنمن باشید ما این وفاق ملی را به وجود خواهیم آورید حتی اگر برخی افراد این مسئله را نخواهند. از اولین دوره فوتسال بوده ام و از سال ۷۵ حضور داشته‌ام. از خیلی از بزرگان اجازه گرفتم که به تیم ملی بیایم. اگر جایی مشکل دارم رودررو این مسئله گفته شود نه اینکه بخواهیم با مصاحبه وارد حاشیه شویم.

ناظم الشریعه تاکید کرد: باید با صداقت به یکدیگر کمک کنیم. به شمس و سایر مربیان زنگ زدم. من نماینده مربیان لیگ هستم. اگر دوست داریم که با توجه به وضعیت اقتصادی کشورمان پولمان هدر نرود باید از همدیگر حمایت کنیم، ‌نه اینکه بخواهم بگویم مربیان خارجی بد هستند بلکه باید سعی کنیم طبق همان مسیری که توسط خسوس اسپانیایی طرح‌ریزی شده است پیش برویم اگر غیر از این باشد نمی توانیم موفق باشیم. چرا همه می‌گویند کُشتی ناب ایرانی؟! مگر فوتسال برای ما نیست؟! درست است که برزیل به گونه دیگر بازی می کند اما ما هم دوران زیادی داشتیم و اگر با واقعیت‌ها کار کنیم هیچ بعید نیست که قهرمان آسیا شویم. ابزار فنی برعهده من است و ابزار حمایتی برعهده فدراسیون است. یک سری مسائل را از دست داده‌ایم و برای رسیدن به جایگاه خودمان باید با برنامه پیش برویم.

وی در مورد اینکه قردادش با تیم ملی بسته شده است یا خیر، تصریح کرد: در مورد قرارداد صحبت کردیم و منتظر برگشت کفاشیان هستیم. مدت قرارداد یک ساله است و تا قبل از جام جهانی خواهدبود. یک سری توقعات من به عنوان مربی دارم و یک سری توقعات هم کمیته فوتسال خواهد داشت. مخصوصا با شرایطی که هم اکنون به وجود آمده است و کفاشیان در راس فوتسال آسیا است و امکانات خود را در حد خودمان بالا ببریم.

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: اتاق فکری را آماده می کنیم که همه چیز به روز باشد. دنبال تغییر هستیم و شاید یکی از دلایلی که نتوانستیم موفق باشیم این بوده که از فکرهای بالقوه نتوانستیم استفاده کنیم. برای من سن بازیکن اصلا مهم نیست شک نکنید که بازیکنان آماده دعوت خواهند شد.