امیدها به نیمه نهایی صعود کردند

به گزارش افکارخبر، البته بحرین و عربستان سه روز دیگر یعنی ١٥ مهر ماه در ورزشگاه لخویا بر گزار می شود که در صورت برد عربستان مقابل بحرین با اختلاف بیشتر از دو گل، ایران به عنوان بهترین تیم دوم مسابقات پا به مرحله نیمه نهایی خواهد گذاشت.

اما چند نکته در مورد قطعیت صعود امید ایران به نیمه نهایی. از آن جایی که یکی از گروه ها چهار تیمی هستند، نتیجه تیم چهارم آن گروه را محاسبه نمی کنند. یعنی نتایج این گروه هم سه تیمى محاسبه می شود. این روش در انتخابی المپیک که فرودین ماه امسال برگزار گردید هم اعمال شد.

در گروه ۴ تیمی، قطر، اردن، یمن و فلسطین حضور دارند. قطر موفق شده فلسطین و اردن را از پیش رو بردارد. چون فلسطین قطعا تیم چهارم گروه خواهد شد، نتایج این تیم محاسبه نخواهد شد. پس قطر از دو برد مقابل اردن و فلسطین فقط ۳ امتیاز اندوخته و در بازی سوم هم باید رو در روی یمن قرار بگیرد. اردن هم یمن را را برده و به قطر باخته. یعنی سه امتیازی است و حتی اگر فلسطین را در بازی سوم شکست بدهد در همین امتیاز باقی می ماند.

یمن هم فلسطین را شکست داده و مقابل اردن مغلوب شده. بازی آخرش هم روبروی قطر است. اگر قطر ببرد شش امتیازی می شود و به عنوان تیم اول صعود می کند و اگر یمن برنده باشد که احتمالش کم است، سه امتیازی خواهد شد. آنوقت سه تیمم سه امتیازی در گروه قرار دارند که همگی از ایران کمتر امتیاز گرفته اند.

اما در گروه بعدی که سه تیمی است عمان؟، امارات و سوریه حضور دارند. سوریه در بازی اول امارات را شکست داده و سه امتیاز کسب کرده است. امارات هم موفق شده عمان را از پیش رو بردارد و سه امتیازی شود. امارات دو بازی اش را انجام داده و سه امتیازی باقی می ماند. بازی پایانی گروه هم تقابل عمان و سوریه است. اگر سوریه پیروز شود شش امتیازی می شود و به عنوان صدرنشین صعود می کند. آنوقت عمان هم بدون امتیاز تیم سوم گروه می شود. اما اگر عمان بتواند سوریه را از پیش رو بردارد ، سه امتیازی خواهد شد. درست مثل امارات و سوریه. در این شرایط هم ایران با ۴ امتیاز بالاتر از هر سه تیم این گروه است. یعنی حتی اگر در گروه خود اول نشود از همین حالا می تواند به عنوان بهترین تیم دوم مسابقات به مرحله نیمه نهایی صعود کند.