خسروی: داوری فوتبال ایران مریض است

به گزارش افکارخبر، علی خسروی در خصوص واکنش عنایت به پیشنهاد او برای برگزاری کلاس آموزشی داوران توسط کولینا، اظهار داشت: مسئولان کمیته داوران بهتر است مانند افشاگری من در خصوص سس مایونر یکبار مصرف که به ۲۰:۳۰ و بعضی از نمایندگان مجلس رسید و داستان اخذ وجه برای پارکینگ ورزشگاه آزادی در تشییع پیکر هادی نوروزی که بازهم توسط اینجانب افشاگری و قرار شد خاطیان پیگرد قانونی شوند؛ ابتدا صحبت‌های من را کامل بخوانند و بعد پاسخ بدهند.

وی افزود: صحبت‌های من در فضای مجازی بوده و مصاحبه نکردم. من چه زمانی گفتم کولینا به ایران بیاید و درس بدهد یا اینکه داوران سری A اشتباه ندارد؟ من گفتم کمیته داوران هزینه کند و سه روز داوران را به کیش ببرد تا روحیه آنها تغییر کند. نگفتم آنها را به آنتالیا ببرند. در کیش سامان گوران حضور دارد و داوران می‌توانند بخندند و در کنارشان کولینا هم باشد تا روحیه بگیرند. من در مسابقات مختلف در سطح المپیک، مسابقات جهانی و حتی در کلاس‌های نظارت و مدرسی در مالزی و کشورهای آسیایی بوده‌ام. مشکل اصلی داوری‌ها مدرسان هستند و امروزه در تمام دنیا علم داوران از مدرسان جلوتر بوده و این مشکل اساسی داوری است.

داور بین‌المللی پیشین فوتبال ایران خاطرنشان کرد: چهره‌های تکراری بازهم دنبال قول‌های تکراری به داوران و کمک داوران، مجیز گفتن داوران و به سخره گرفتن آنها نباشد. این هفت هفته نتیجه کلاس‌های اول سال بود و کسی که هنوز بلد نیست ادبیات فارسی را به زبان فارسی و با دستور زبان صحبت کند، به خودش اجازه می‌دهد برای داوران تدریس کند. از انواع و اقسام شهرها هم برای حضور در کلاس‌ها حضور یافته و تدریس می‌کنند.

خسروی گفت: من چه زمانی گفتم کولینا به اینجا بیاید، وقت ما را بگیرد و بگوید سری A اشتباه ندارد؟ من گفتم از این داور فضایی استفاده کنیم، چون او داور قرن و بهترین داور تاریخ در ۱۰۰ سال گذشته بوده است. ضمن اینکه من نگفتم کولینا برای ما تدریس کند، بلکه گفتم داوری ما مریض است و باید فردی به عیادت داوران بیاید که حال آنها بهتر شود و چه کسی بهتر از کولینا؟ تمام داوران ما و حتی خود مسعود عنایت هم آرزوی دیدن کولینا را دارند. حالااگر حرف من بد بوده، معذرت‌خواهی می‌کنم و می‌گویم کولینا از همه مدرسان داخلی ضعیف‌تر است. بهتر است با همین مدرسان داخلی به کار ادامه دهند و نتیجه کار هم همین شود که اکنون می‌بینید.

وی یادآور شد: بهتر است دیگر چهرههای جدید بیایند و اتفاقی نو در داوری کشور رخ بدهد. متأسفانه هرکسی هم انتقادی میکند و مخالف وضعیت داوری کشور است، آقایان او را جزو کمیته داوران فدراسیون فوتبال یا استان میکنند تا ساکت شود.