دلیل نیمکت نشینی طارمی و آندو چیست؟

به گزارشافکارخبر،کی روش بر خلاف روزهای ابتدایی تساوی در برابر عمان که خیلی شاکی بود این روزها شاداب و باطراوت است و منتظر است تیمش یک بازی خوب را در برابر ژاپن به نمایش بگذارد. ژاپنی که از نگاه خیلی ها تیم اول آسیاست و سال هاست که خود را از فوتبال آسیا جدا کرده است.

کی روش برای این بازی دو تغییر تاکتیکی داشته. این دو تغییر سبب نیمکت نشینی مهدی طارمی و هم چنین آندو شده است. خیلی ها این تغییر را ناشی از عصبانیت کی روش و هم چنین نتیجه ای که در بازی با عمان به دست آمد می دانند در حالی که این چنین نیست و این دو تغییر تاکتیکی است.

*چرا رامین رضائیان به جای طارمی؟


نقطه قوت ژاپن در جناح چپ است. مهدی طارمی در حمله خوب است اما در دفاع پرتوان نیست در حالی که رامین رضائیان یک بازیکن پر نفس است و درست در همان لحظه ای که اورلب می کند اگر حریف توپ گیری کند خیلی سریع به عقب برمی گردد و جای خود را پر می کند. حضور رامین رضا ئیان در بال راست تیم ملی را در این جناح دفاعی تر و البته سرعتی تر می کند. در عین حال ما می توانیم از این جناح روی دروازه ژاپن سانتر کنیم تا سردار آزمون با ضربات سر دروازه ژاپن را تهدید کند.

رامین بر خلاف مهدی طارمی به داخل نمی زند. او فقط خط را طی می کند و سانتر می کند. البته همان طور که اشاره شد سرعتی تر از مهدی طارمی است و هم زمان هم می تواند در دفاع حاضر باشد و هم در حمله. نکته دیگر اینکه رامین روی توپ های ارسالی از جناح مخالف خوب به فضا می زند و حتی می تواند یکی از گزینه های گلزنی باشد. این نشان از علاقه او به گلزنی دارد و خوبی این بازیکن این است که در دفاع هم مسئولیت پذیر است.

*عزت الهی به جای آندو!


این تغییرسبب شده بازوبند هم به دست سید جلال برود. این تغییر محتمل نبود و برای خیلی های جای سوال دارد. اما این تغییر هم تاکتیکی است. ژاپن روی زمین بازی می کند و تعداد پاس هایی که این تیم در منطقه یک سوم میانی می دهد آن قدر زیاد است که برخی از زمان می شود گفت که ژاپن دارد تیکی تاکا بازی می کند. وقتی نیاز به درگیری فیزیکی و نبرد روی توپ های هوایی نیست به زعم کی روش بازیکن جوانی چون عزت الهی بهتر از آندو می تواند به تیم ملی کمک کند خصوصا که سعید باید خیلی بدود و به دلیل نیروی جوانی می تواند در این فاکتور از آندو پیشی بگیرد. عزت الهی در کنار امید ابراهیمی یک زوج اکتیو را تشکیل می دهند. زوج سرعتی و دونده.

کی روش همه تدابیر را برای مقابله با فوتبال سرعتی ژاپن اندیشیده و حال باید منتظر ماند و دید که آیا نقشه های او در زمین اجراء خواهد شد یا نه.