مهدوی‌کیا ضربات رونالدویی آموزش می‌دهد!

به گزارشافکارخبر،مصاحبه‌ای که با باستین اینهارت، کریس راهن و البته مهدی مهدوی‌کیا انجام شد. هر کدام در مورد شرایطی که داشتند در قالب بخشی از سایت به نام HSV TOTAL به صحبت پرداختند. مهدوی‌کیا در بخشی از حرف‌هایش گفته بود: «وقتی ۲۰ سال بازی فوتبال پشت‌سر داشته باشی، نمی‌توانی بنشینی و فقط تماشا کنی. من حالا مربی تیم ۱۷ ساله و ۱۹ ساله‌های هامبورگ هستم و البته مدیر آکادمی ورزشی در ایران(آکادمی کیا). این کار باعثمی‌شود در فوتبال بمانم و تجربیاتم را به نسل دیگر بدهم.»

مهدی که یکی از طلایی‌ترین بازیکنان نسل طلایی کشورمان بود، افزود: «وقتی باشگاه هامبورگ برای مربیگری در تیم‌های پایه به من پیشنهاد داد، بلافاصله آن را پذیرفتم چون این باشگاه مورد علاقه من است و هامبورگ را مثل خانه‌ام دوست دارم. در واقع به خانه‌ام برگشتم.»

مهدويكيا در نهايت به نقل خاطرهاي پرداخت و گفت: ما كمك ميكنيم تا بازيكنان، فوتبال را علمي و اصولي ياد بگيرند. مثلاً يكي از بازيكنان جوان در محل تمرين به من گفت چطور ميتوانم مثل كريستيانو رونالدو ضربه كاشته بزنم. من از او خواستم كه به توپ ضربه بزند كه ۱۰ شوت زد و هر ۱۰ ضربه او به اوت رفت. با اين بازيكن تمرينات جديدي انجام دادم و در تمرينات، ۱۰ ضربه جديد زد كه اين بار ۳ شوت او وارد دروازه شد.