مصاف پرسپولیسِ «تُهی» با سیاه‌جامگان

به گزارش افکارخبر، در هفته نهم لیگ برتر دیدارهای حساسی برگزار خواهد شد. از آغاز بازی‌های این هفته با مصاف پرسپولیس مقابل سیاه‌جامگان گرفته تا دیدار تراکتورسازی با سایپای جلالی و دوئل دو استقلال قدرتمند لیگ پانزدهم در ورزشگاه آزادی.

در زیر نگاهی به دیدارهای فردا(سه‌شنبه) می‌اندازیم.

سیاه‌جامگان - پرسپولیس
با حضور فرهاد کاظمی روی نیمکت سیاه‌جامگان می‌توان گفت این تیم شرایط دیگری پیدا کرده است. تیمی که در اصفهان سپاهان را متوقف می‌کند، قطعاً می‌تواند در خانه هم مقابل پرسپولیسی قرار بگیرد که این روزها کاملاً زخمی شده و نفراتش را یکی یکی از دست می‌دهد. پس از درگذشت هادی نوروزی، محرومیت سوشا مکانی، کارت قرمز رضا نورمحمدی، مصدومیت وحید حیدریه، بابک حاتمی و مایکل اومانیا حالا دست برانکو ایوانکوویچ خالی از بازیکن است.

پرسپولیس با این شرایط هم باید در خارج از خانه به مصاف سیاه‌جامگانی برود که علاوه بر انگیزه مصاف با سرخپوشان پایتخت که حالا به خاطر کاپیتان فقیدشان سیاه‌پوش شده‌اند، شرایط جدول هم انگیزه‌های این تیم را بیشتر می‌کند. پرسپولیس و سیاه‌جامگان ۸ و ۷ امتیازی هستند و رتبه‌های دوازدهم و سیزدهم را در اختیار گرفته‌اند. مطمئناً سه امتیاز این بازی شرایط آنها را در جدول هم متفاوت خواهد کرد.

ملوان بندرانزلی - سپاهان اصفهان
بدون شک ملوان به فکر برابر شدن با سپاهان است، از این جهت که بندرنشینان با ۱۲ امتیاز و ایستادن در رتبه ششم جدول فقط سه امتیاز با سپاهان فاصله دارند. به این شکل ملوانی‌ها می‌توانند با کسب پیروزی مقابل میهمان خود، با سپاهانِ مدعی در امتیاز ۱۵ برابر شوند. ملوان در این فصل شرایط خوبی داشته و با حمید استیلی هم توانسته نتایج خوبی بگیرد. سپاهان تا به اینجا امتیازات خوبی جمع کرده، اما نتوانسته انتظارات هوادارانش را برآورده کند و شاید با نتیجه نگرفتن در این هفته اوضاع بدتری هم پیدا کند. ممکن است با بازگشت نویدکیا به ترکیب سپاهان شرایط این تیم کاملاً تغییر کند، اما با هر شرایطی هر دو تیم کار سختی در این هفته دارند.

تراکتورسازی تبریز - سایپا
تونی اولیویرا شاید تا آستانه برکنار شدن رفته بود. زمزمه‌هایی در تبریز شنیده شد که این مربی در صورت شکست مقابل فولاد از سرمربیگری تراکتورسازی کنار گذاشته خواهد شد تا مربی دیگری جای او را بگیرد، اما سرخپوشان تبریزی در اهواز به پیروزی رسیدند تا به تمام این شایعات پایان داده شود. تراکتورسازی پس از پشت سر گذاشتن این بحران حالا باید به مصاف سایپا برود. سایپایی که صابون اخراج تبریزی‌ها به تن سرمربی‌اش خورده و حضورش مقابل تراکتورسازی همیشه با حاشیه‌هایی همراه است.

جلالی این هفته باید با تونی اولیویرایی مصاف بدهد که سه فصل پیش و پس از اخراجش، جانشینش در تراکتورسازی شد و این مصاف می‌تواند تماشایی باشد. جلالی سایپا را در شرایطی به تبریز می‌برد که هفته گذشته در خانه مقابل ذوب‌آهن شکست خورده و شاید شکست دیگری برای سایپا، این تیم را در امور داخلی باشگاه هم وارد حاشیه کند.

برنامه کامل دیدارهای هفته نهم لیگ برتر به شرح زیر است:

سه‌شنبه، ۲۸ مهرماه
سیاه‌جامگان - پرسپولیس، ساعت ۱۵، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد

ملوان بندرانزلی - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه تختی بندرانزلی

تراکتورسازی تبریز - سایپا، ساعت ۱۶، ورزشگاه یادگارامام(ره) تبریز

چهارشنبه، ۲۹ مهرماه
استقلال تهران - استقلال خوزستان، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه آزادی تهران

صبای قم - فولاد خوزستان، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه یادگار امام(ره) قم

ذوب‌آهن اصفهان - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

نفت تهران - راه‌آهن، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه تختی تهران

استقلال اهواز - پدیده خراسان، ساعت ۱۷، ورزشگاه تختی اهواز