ماجرای دعوای نکونام و قلعه‌نویی چه شد؟

به گزارش افکارخبر، این شکایت هم به دلیل مصاحبه‌ای بود که نکونام با خبرورزشی داشت. دادسرا در نوبت اول به نفع نکونام رأی داد اما پس از پیگیری‌های سرمربی سابق استقلال و وکیلش، پرونده به دادگاه رفت و از آنجا دوباره به دادسرای فرهنگ و رسانه برگشت خورد. در واقع دادگاه با این کار از دادسرا درخواست کرد تا رسیدگی بیشتری روی پرونده داشته باشد. پس از آن بود که نکونام و وکیلش دوباره در دادسرا حاضر شدند تا دفاعیات خود را ارائه دهند. روز گذشته اولین جلسه برگزار شد و با وجود آنکه زمینه برای ارائه تمام مستندات هموار بود، دادسرا بخش اصلی صحبت‌ها را به جلسه دوم واگذار کرد.

این جلسه به احتمال فراوان نزدیک به یک ماه دیگر برگزار می‌شود و پس از آن قاضی درباره پرونده تصمیم نهایی را می‌گیرد. با وجود آنکه اهالی فوتبال موافق این شکایت نبودند و به نظر می‌رسید با دخالت فوتبالی‌ها مشکل رفع شود اما امیر قلعه‌نویی پای شکایت خود ایستاد تا نکونام هم دفاعیات کاملی در دادسرا داشته باشد. هنوز جزئیات جلسه دیروز به بیرون درز نکرده است اما وکیل امیر قلعه‌نویی توضیحاتی در این باره داد: «به‌ هر ‌حال جلسه اول رسیدگی برگزار شد و باید منتظر برگزاری جلسات آتی بود.

تاکنون موکلم اصرار به طی شدن روند حقوقی پرونده داشته‌ و بحثی درخصوص اعلام رضایت مطرح نکرده است، هر چند طرف مقابل هم اقدام مؤثری برای اخذ رضایت انجام نداده‌ است.» روز گذشته وکیل نکونام ترجیح داد در این باره سکوت کند و حرفی نزند. حسن‌‌زاده در این باره گفت: «قرار شد ما اصلاً درباره اطلاعات جلسه حرفی نزنیم.»

اما معلوم نیست در پایان چه کسی برنده خواهد شد. حضور آرش برهانی مهاجم استقلال هم در جلسه دیروز شایعاتی را به همراه داشت، اینکه او رفته تا به نفع نکونام شهادت دهد. این بازیکن اما به تکذیب چنین خبری پرداخت و گفت: «اصلاً قرار نبود علیه کسی شهادت بدهم. من به دادگاه رفته بودم تا زمینه را برای آشتی آنها مهیا کنم.» در دادگاه قرار شد وکیل امیر قلعه‌نویی هم مثل وکیل نکونام سکوت کند اما او پس از پایان جلسه، سریعاً روبه‌روی خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنها پاسخ داد. بدین ترتیب، کار برای بررسی نهایی پرونده به جلسه ماه آینده آنها کشیده خواهد شد.

هدفم آشتی دادن آنها در دادسرا بود
برهانی: نه علیه قلعه‌نویی شهادت دادم نه به نفع نکونام
آرش برهاني ديروز در دادسراي فرهنگ و رسانه حاضر شد. جواد نكونام روز گذشته براي دفاع از خود پس از شكايت قلعهنويي به دادسرا رفته بود و خبرنگاران وقتي برهاني را كنار او ديدند، چنين خبري مخابره كردند؛ آرش به نفع نكونام و عليه قلعهنويي شهادت ميدهد. اين خبر باعث شد تا برهاني خيلي زود واكنش نشان دهد. او در اين باره ميگويد: اصلاً هدفم اين نبود كه به نفع نكونام يا عليه قلعهنويي شهادت بدهم. هر دو از دوستان من هستند و پيداست حضور من فقط يك دليل داشته است. او ادامه ميدهد: تمام هدف من اين بود كه بتوانم اين دو عزيز را آشتي بدهم. فكر ميكردم آقاي قلعهنويي هم به جلسه بيايد ولي ايشان نيامد و تنها وكيلش حضور داشت. برهاني در پايان ميگويد: اتفاقي كه بين اين دو افتاده، نبايد اينقدر بزرگ ميشد. من هدفم اين بود كه رودررو شوند و آشتي كنند. من هم به اين قضيه كمك كنم. انشاءا... اين پرونده با خير و خوشي بسته شود. اتفاقاً قاضي پرونده هم دنبال همين مسئله است.