خاکپور: حرف‌هایم را نشنیدند و اعدامم کردند

به گزارش افکارخبر، محمد خاکپور پس از جلسه با علی کفاشیان حالا منتظر امضای قرارداد جدید است. قراردادی که برای تمام اعضای کادر فنی تنطیم و در فدراسیون فوتبال به امضا خواهد رسید.

خاکپور پس از مصاحبه کوتاهی که پس از جلسه با رئیس فدراسیون فوتبال انجام داد حالا به سوال های جدیدی پاسخ می دهد.

برای اولین سوال بهتر است بپرسیم در جلسه شما با علی کفاشیان چه گذشت؟

من بعد از مدتها موفق شدم رو در رو با علی کفاشیان صحبت کنم. جلسه خوبی بود. کفاشیان تاکید کرد که از بندهای قرارداد خبری نداشت و حتما آنها را اصلاح خواهند کرد. من هم گلایه هایم را مطرح کردم. گفتم که اگر حرفی می زنم برای احترام به مربیان ایرانی است. حالا هم حرف من نه تنها برای خودم بلکه برای کادر فنی ام است. از ماساژور گرفته تا مربیان دیگر.

کفاشیان چه قولی داد؟

قرار شد ظرف ۴۸ ساعت این قراردادها تنظیم شود. البته با شرایط جدید و اصلاح بندهای قبلی آن. امیدوارم که این اتفاق رخ دهد و کادر فنی ما که یک سال را بدون چشم‌داشت کار کرده اند به حق‌شان برسند.

انگار در این جلسه از کفاشیان خواسته اید تا توجه بیشتری به بازیکنان تیم المپیک شود؟

یکی از صحبتهایی که با کفاشیان داشتم مربوط به توجه بیشتر به بازیکنان تیم المپیک بود. او بعد از بازی مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی به رختکن ما آمد و قول داد که حمایت ویژه ای از تیم المپیک و بازیکنانش کند. انصافا هم حبیب کاشانی برای ما سنگ تمام گذاشته و اردوها و امکانات فوق العاده ای را فراهم کرده است. حرف من با کفاشیان این بود که مثلا تلاش کند تا بازیهای ما پوشش رسانه ای بهتری داشته باشد. اگر مسابقات ما در غرب آسیا پخش می شد قطعا بازیکنان با انگیزه بالاتری به میدان می رفتند. به کفاشیان گفتم شما به عنوان متولی فوتبال ایران باید از این بازیکنان حمایت کنید. چون این نسل، یک سال دیگر تبدیل به بازیکن تیم ملی می شوند و نیاز به نگاه ویژه ای دارند.

بحثکناره گیری شما گمانه زنی های بسیاری را در پی داشت. می خواهید یکی یکی جلو برویم؟

بفرمایید.

عده ای معتقد بودند شما دنبال باج خواهی هستید. آن هم بعد از کسب عنوان قهرمانی مسابقات غرب آسیا.

باور کنید این گمانه زنی درست نیست. من در زندگی ام هرگز به چنین رفتارهایی فکر نمی کنم. متاسفانه برخی دوستان قبل از اینکه حرفهای مرا بشنوند دارم زدند و اعدامم کردند. من حرفم این بود که احترام مربی ایرانی حفظ شود. حالا می خواهد این مربی، آنالیزور باشد یا سرمربی و یا ماساژور. حرف من این بود وگرنه نمی خواستم کام مردم را تلخ کنم. من اگر دنبال باج خواهی بودم این همه سال از فوتبال دور نمی ماندم. برای من مهمترین نکته شان و شخصیتی است که متاسفانه مدتهاست که به دست فراموشی سپرده شده.

و گمانه زنی دیگر اینکه شما از این ناراحت بودید که چرا وینگادا و کی روش قرارداد میلیاردی می بندند و شما نه! این هم یکی از گمانه زنی های منتقدان شما بود.

من خودم را با کسی مقایسه نمی کنم. نه در دوران بازیگری این کار را کرده ام و نه حالا که مربی هستم. در این یک سالی هم که در تیم المپیک مشغول هستم یک بار در مورد مربیان دیگر صحبت نکرده ام چه برسد به مقایسه. نمی دانم چرا این گمانه زنی در مورد من صورت می گیرد. من اگر با استعفا دنبال پول بودم در جلسه با کفاشیان در مورد مسائل مالی هم صحبت می کردم.

یعنی حرفی در این باره نزدید؟

هرگز. می توانید از علی کفاشیان در این رابطه سوال کنید. صحبت من فقط این بود که قرارداد کادر فنی ام اصلاح و تنظیم شود و سپس در محل فدراسیون فوتبال به امضا برسد. اینگونه هم به تیم المپیک شخصیت داده می شود و هم به کادر فنی ما.

مگر قرار بود قراردادها جای دیگری جز فدراسیون فوتبال امضا شود؟

قبلا آن قراردادها را تنظیم و برای ما فرستادند تا مشخصات مان را بنویسیم و آن را امضا کنیم. این رویه خوبی برای امضای قرارداد نبود. یکی از موارد اعتراضی من هم همین بود. من به آقای کفاشیان هم گفتم که وقتی قراردادها تنظیم شد کادر ما را صدا بزنند و در فدراسیون قراردادهایشان را امضا کنند. فکر می کنم این یک کار حرفه ای است که در همه جای دنیا اجرا می شود و موضوع جدیدی هم نیست.

حرف خاصی مانده؟

باز هم از مردم عذرخواهی می کنم که کام شان را تلخ کردم و البته از حبیب کاشانی که زحمات بسیاری برای تیم المپیک کشیده است.