اخرین اظهارنظر «بنا»

به گزارش افکارخبر، محمد بنا، در پاسخ به این سؤال که تکلیف برخی از فرنگی‌کارانی که در اوزان غیرالمپیکی هستند چه خواهد شد، اظهار داشت: یوسف قادریان، رامین طاهری، افشین بیابانگرد از جمله نفرات شاخصی هستند که باید اوزان خود را بالا یا پایین کنند.

وی افزود: مهدی علیاری هم که به‌اشتباه راهی یک وزن بالاتر شده بود باید به همان وزن ۹۸ کیلوگرم بازگردد تا این وزن نیز مثل قبل چند مدعی داشته باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با اشاره به تغییر وزن افشین بیابانگرد خاطرنشان کرد: کشتی‌گیری مثل افشین بیابانگرد که باتجربه است در مسابقات مختلف مثل جام جهانی و قهرمانی آسیا در همان وزن ۷۱ کیلوگرم می‌تواند روی تشک برود و امکان استفاده از او در هر وزنی وجود دارد. بیابانگرد اگر فکرش بازگشت به ۶۶ کیلوگرم است، آزاد است. البته در تورنمنت‌هایی مثل جام جهانی او در ۷۱ کیلوگرم باید روی تشک برود اما در فرآیند انتخابی به او فرصت داده خواهد شد تا در وزن دلخواهش کشتی بگیرد.

بنا در ارتباط با رامین طاهری دارنده مدال طلای آسیا در وزن ۷۱ کیلوگرم نیز گفت: کشتی‌گیری مثل طاهری که در وزن ۷۱ کشتی می‌گیرد با توجه به وزنش که اکنون حدود ۸۰ کیلوگرم است نیازی نیست که ما به او بگوییم چه‌کار کند و خودش می‌تواند در وزن ۷۵ کیلوگرم روی تشک برود.

وی ادامه داد: با یوسف قادریان نیز صحبت کردم و او نباید ذهنش را درگیر کند که سریع به وزن ۸۵ کیلوگرم برود. در صورتی‌که او خیلی زود راهی وزن جدید شود، معده او درگیر خواهد شد و برایش مشکل‌ساز می‌شود. ما فعلاً مسابقاتی را در پیش داریم که به وجود قادریان در وزن ۸۰ کیلوگرم احتیاج داریم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: با هر کشتیگیری بهصلاحدید تیم صحبت خواهیم کرد. برای بالا و پایین کردن اوزان کشتیگیران مهمترین مسئله مصلحت کشتی فرنگی است.