رنگ و بوی جدید در دربی ۸۱ پایتخت

به گزارش افکارخبر، دربی ۸۱ پایتخت روز جمعه ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار می شود. دربی پایتخت بی نظیرترین و ویژه ترین مسابقه فوتبال ایران است آنقدر ویژه که سایر دیدارهای هفته یازدهم به روز شنبه هفته بعد موکول شده تا با دربی سرخابی ها همزمان نباشد.

دربی ۸۱ ویژگی های خاص دیگری هم دارد در این مسابقه استقلال صدرنشین است و پرسپولیس در رده هفتم جدول با این حال همه کارشناسان فوتبال بخصوص آنها که خودشان فضای دربی را تجربه کرده اند معتقدند در این مسابقه همیشه تیم قوی تر برنده نشده و برای پیروزی در دربی آرامش روحی و روانی بازیکنان و اعتماد به نفس حرف اول را می زند.

پرویز مظلومی که با بردن ۴ دربی لقب سوبله چوبله را از هواداران استقلال گرفت و توانست نماد ۴ را برای هواداران آبی درست کند به دنبال پیروزی در این دربی است تا دو برد متوالی پرسپولیس را در فصل گذشته به نوعی جبران کند. مظلومی اما به خوبی باخت ۳ بر ۲ مقابل پرسپولیس را با هت تریک ایمون زاید از یاد نبرده است. پیروزی تاریخی که پرسپولیس ۱۰ نفره رقم زد.

در دربی ۸۱ پایتخت هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس غایب بزرگ محسوب می شود. بازیکنی که سه گل به استقلال زده بود و می خواست با زدن چهارمین گلش به این تیم عدد ۴ را به هواداران نشان بدهد و آنها را سورپرایز کند که پیمانه عمرش لبریز شد. حالا همه هواداران چه پرسپولیسی و چه استقلالی نام او را در دقیقه ۲۴ فریاد خواهند زد تا هواداران سرخابی هادی را سورپرایز کنند.

مرگ هادی نوروزی باعثشد که رفاقت بین بازیکنان استقلال و پرسپولیس و هواداران دو تیم عمیق تر شود به طوریکه محسن بنگر گفت که استقلالی ها معرفت شان شرمنده مان کردند و دیگر برای آنها کری نمی خوانم.

حالا این رفاقت ها می تواند در میدان مسابقه فصل جدیدی را در فوتبال ایران رقم بزند. رقابت ورزشی در میدان مسابقه در عین رفاقت و همدلی. هواداران از بازیکنان دو تیم انتظار دارند که با تمام توان ارزش های فنی خود را در میدان به نمایش بگذارند تا تیم شان به موفقیت برسد نه اینکه بخواهند با حرکات حاشیه ای و نمایشی به جای فوتبال خود را محبوب هواداران کنند. امیدواریم که همه بازیکنان استقلال و پرسپولیس در میدان عمل و مسابقه نشان بدهند که برای یکدیگر احترام قائل هستند و آنها فقط با هم رقیب ورزشی هستند نه دشمن!

برانکو فصل گذشته از امیر قلعه نویی سه امتیاز در دربی گرفت و اکنون می خواهد خود را مقابل پرویز مظلومی محک بزند مربی که لقب متخصص دربی را از آن خود کرده است. روز جمعه هر تیمی که بتواند دستورات تاکتیکی سرمربی خود را بهتر اجرا کند پیروز خواهد شد.

تیم داوری هم ظاهرا مشخص است و به احتمال فراوان محسن ترکی بازهم این دربی را سوت خواهد زد. داور با تجربه ای که نشان داده می تواند قضاوت خوبی داشته باشد بنابراین دربی پاییزی در کنار همه تفاوت هایش احتمالا داورش تکراری خواهد بود.

اگر دربی ۸۱ جذاب و تماشاگر پسند از کار در بیاید شاید بتوان امیدوار بود که تماشاگران با فوتبال و ورزشگاه ها دوباره آشتی کنند. دربی ویترین فوتبال ایران در آسیا و جهان است و نمایش مطلوب در این دیدار می تواند باعث افتخار همه اهالی فوتبال کشورمان شود.