نکات جالب درباره داور دربی

به گزارش افکارخبر، محسن ترکی سرانجام به عنوان داور دربی ۸۱ انتخاب شد تا برای ششمین بار قضاوت در این بازی حساس را تجربه کند. ترکی ۴۲ ساله متولد بشرویه در خراسان جنوبی است. او در سال ۲۰۰۳ یعنی ۱۲ سال قبل به لیست بین المللی راه یافت و موفقیت هایش آغاز شد. ترکی دارای مدرک لیسانس تربیت بدنی است و البته تلاش می کند تا فوق لیسانس خود را نیز دریافت کند. او به جز شغل داوری، معلم ورزش مدرسه راهنمایی بعثت در مشهد است. همچنین ترکی در مشهد برای نوجوان های ۱۵،۱۶ ساله که به داوری علاقمندند تدریس می کند و آنها را برای حضور در سطح اول فوتبال ایران پرورش می دهد.

ترکی از داوران منضبطی است که ستاره ریز و درشت نمی شناسد. او او همیشه می گوید بازیکنانی که درآمد میلیاردی دارند نباید به من که داور هستم و تحصیلات بالا هم دارم بی احترامی کنند. اخلاق او شبیه مجتبی جباری و محرم نویدکیا است. چون هر مشکلی را می بیند معترض می شود و گاهی هم قهر می کند.

ترکی یک آدم منضبط، خشک و با دیسپلین است. به همین دلیل دوستان او در عرصه داوری لقب محسن تفلون را برایش انتخاب کرده اند. شورای اسلامی شهر بشرویه در اردیبهشت ۱۳۸۹ او را به عنوان شهروند نمونه این شهر انتخاب کرد. ترکی ۵ بار دربی را سوت زده که سه بازی به تساوی رسیده و دو بازی را هم استقلال برده. او با کسی تعارف ندارد و ریز و درشت نمی شناسد.

رفیق گرمابه و گلستان ترکی، رضا سخندان است. کمک داور مشهدی که همیشه در تیم داوری ترکی حضور دارد. نکته جالب ، حضور ترکی و سخندان در یک آپارتمان است. این دو در مشهد و کنار هم زندگی می کنند و در داوری هم اکثر اوقات کنار هم هستند.