دوجنسه‌ها در فوتبال بانوان کشور؟

به گزارش افکارخبر، بیان محمودی بازیکن ۳۲ ساله تیم ملی فوتبال بانوان فعالیت فوتبالی اش را از کوچه پس کوچه های جوانرود استان کرمانشاه آغاز کرده است.

وی فرزند دوم خانواده و یک خواهر و سه برادر دیگر نیز دارد وی از ۶ سالگی علاقه شدید به فوتبال داشته و به همراه یکی از برادرانش تمرینات فوتبال انجام می‌داده، محمودی در تیم‌های فوتبال و فوتسال شهرستان جوانرود حضور داشته و در مسابقات قهرمانی استان کرمانشاه شرکت کرده است بازیکن ۳۲ فوتبال بانوان پس از مسابقات استانی و منطقه‌ای به ترکیب تیم منتخب استان راه یافت، رقابت‌های قهرمانی لیگ دسته یک کشور به میزبانی مازندران راه رسیدن وی به تیم ملی را هموار کرد.

محمودی زیر نظر مربیانی همچون حسینی – مظفر - و یک مربی چینی که در آن زمان هدایت تیم ملی را برعهده داشته تمرین کرده است، بیان محمودی به همراه تیم ملی عازم مسابقات قهرمانی غرب آسیا ویتنام شد و با به ثمر رساندن سه گل باعثتحسین همگان شد، وی در سال ۸۷ به همراه تیم ملی در مسابقات غرب آسیا اردن شرکت کرد و حضور در مسابقات فوتبال کشورهای اسلامی تهران و جام جهانی دانشجویان ایتالیا را در کارنامه ورزشی خود به ثبت دارد بیان محمودی همچنین پیشنهاداتی از کشورهای عراق – ایتالیا و انگلیس داشته است بازیکن فروردینی فوتبال بانوان در رشته روانشناسی تحصیل کرده است و هم‌اکنون مربی – بازیکن تیم فوتبال بانوان شهرداری سنندج است که با تفاضل گل در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

محمودی در رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر بانوان در تیم فوتبال آینده‌سازان به عنوان مربی – بازیکن فعالیت داشته است.

یکی از موضوعات مهم و بی‌جواب در فوتبال بانوان بحثحضوربازیکنان دو جنسیتی در تیم‌های ملی و باشگاهی کشور بوده است حضور بازیکنان دوجنسیتی برای نخستین بار توسط محمد مرتضوی‌نژاد مدیر عامل شن‌سای ساوه در سال ۸۸ مطرح شده است البته این موضوع بارها و بارها از سوی مسئولان وقت تکذیب شده است. اگر چه برخی از ۷ نام دوجنسیتی در قالب یک لیست لو رفته یاد می کنند.

بیان محمودی، یکی از بازیکنان توانمند در فوتبال است که دل پری از اتهامات اخیر به بانوان فوتبال دارد، گفت‌وگوی خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان محمودی را بخوانید:

*خانم محمودی از وضعیت فوتبال و شرایط اخیر فوتبال بانوان بگویید؟

فوتبال بانوان طی چند سال گذشته پیشرفت کرده است. به فوتبال و فوتسال بانوان بازیکنان جوان و با انگیزه‌ای معرفی شده‌اند که می‌توان به آینده فوتبال و فوتسال بانوان امیدوار بود.

فوتبال بانوان به مربیان بادانش و باتجربه‌ای نیاز دارد و برگزاری بازی‌های تدارکاتی و اردوهای برون‌مرزی تأثیر بسزایی در رشد فوتبال بانوان دارد.

* خانم محمودی در خصوص شرایط فوتبال و فوتسال بانوان در آسیا توضیح دهید؟

تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال بانوان تفاوت محسوسی با یکدیگر دارند. کسب نتایج از سوی تیم‌های ملی بیانگر همین موضوع است. شرایط تیم ملی فوتبال با فوتسال در کشورمان متفاوت است. امکاناتی که برای فوتبالیست‌ها فراهم می‌شود، متأسفانه بانوان فوتبالیست از آن محروم هستند.

تیم فوتسال بانوان قهرمان آسیا شده است، با قاطعیت معتقد هستم در صورتی که امکانات و شرایط لازم از جمله برگزاری بازی‌های دوستانه و برپایی اردوهای تدارکاتی برون‌مرزی مناسب برای بانوان فوتبالیست فراهم شود، تیم ملی فوتبال نیز همچون فوتسال در بام آسیا قرار می‌گیرند.

* خانم محمودی، چه عواملی باعثمی‌شود که امکانات مناسب در اختیار تیم فوتبال بانوان قرار نگیرد؟

تیم هزینه‌های تیم ملی فوتبال بانوان به نسبت فوتسال بیشتر است. از طرفی فوتسالیست‌ها در سالن تمرین می‌کنند و همین موضوع شرایط را برای آن‌ها فراهم‌تر می‌کند. برگزاری بازی‌های تدارکاتی و برپایی اردو در سالن به نسبت محوطه خارج از سالن آسان‌تر است.

* خانم محمودی در خصوص حواشی و اتهاماتی که به برخی از فوتبالیست‌ها و فوتسالیست‌ها در خصوص دارا بودن مشکل هورمونی زده شده توضیحاتی دهید؟

موضوع حضور بازیکنانی با مشکل هورمونی در تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال بانوان کذب و حاشیه‌سازی از سوی برخی افراد سودجو است که فقط به دنبال لطمه زدن به فوتبال و فوتسال بانوان هستند.

همه بازیکنان فوتبال و فوتسال در تیم ملی و در لیگ‌های کشور تست پزشکی می‌دهند و پرونده پزشکی دارند. بیان این چنین موضوعاتی حاشیه‌سازی است.

* خانم محمودی چه عاملی باعثمی‌شود که برخی بازیکنان با این چنین مشکلاتی مورد اتهام قرار گیرند؟

توانایی و قدرت افراد و بانوان فوتبالیست با یکدیگر متفاوت است. متأسفانه بانوانی که از توانایی بیشتری نسبت به دختران دیگر برخوردار هستند، مورد اتهام دوجنسیتی قرار می‌گیرند.

* خانم محمودی، فقط توانایی و قدرت بیشتر عامل این چنین صحبت‌هایی در خصوص بانوان است؟

بانوانی که نگرش مردانه و رفتاری پسرانه دارند، به مشکل هورمونی دچار هستند. هیچ کس از این امر مستثنی نیست و بانوان در هر رده سنی و شرایطی با داشتن نگرش پسرانه با مشکل هورمونی مواجه خواهند بود.

* خانم محمودی آیا شما تاکنون در فوتبال بانوان، بانوانی با مشکل هورمونی را شاهد بودید؟

فوتبال بانوان در رده ملی و باشگاهی طی ۲ سال گذشته تاکنون تغییرات محسوس داشته است. فوتبال بانوان در حال پیشرفت است. طرح چنین موضوعاتی که در فوتبال بانوان دوجنسیتی‌ها هم توپ می‌زنند کذب و دروغ است، فقط حاشیه‌سازی می‌کند باعثسقوط و رکود فوتبال بانوان بشوند. تاکنون شاهد فعالیت بانوانی که گرایش مردانه دارند، در فوتبال بانوان نبودم و این موضوع را از پایه کذب می‌دانم.