آیا سپاهانی ها با استقلال تبانی کردند؟

به گزارش افکارخبر، اصغر باقریان در خصوص آخرین وضعیت انتخاب سرمربی سپاهان گفت: «تغییر خاصی به‌وجود نیامده و ۴-۳ گزینه مدنظرمان است که توافق کلی با آنها شده، اما در حال حاضر در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم تا تصمیم نهایی را گرفته و هرچه سریع‌تر با گزینه نهایی وارد مذاکره شویم.»



وی در مورد اینکه دلال‌های زیادی برای این تیم سرمربیانی مانند لوکا بوناچیچ را معرفی کرده‌اند، گفت: «از کانال دلال صحبت نمی‌کنم، اما اگر هم فردی مثل لوکا سرمربی شود، به این معنا نیست که دلال‌ها او را انتخاب کرده‌اند.»



باقریان در مورد اینکه تا چه زمانی سرمربی معرفی می‌شود، گفت: «در همین یکی، دو روزه سعی می‌کنیم به جمع‌بندی نهایی برسیم و هرچه زودتر این موضوع را حل کنیم.»



وی در مورد اینکه گفته می‌شود سپاهان با منصور ابراهیم زاده به توافق رسیده است، گفت: «اصلاً از همان ابتدا هم نام ابراهیم‌زاده مطرح نبود. سرمربی ما می‌تواند داخلی یا خارجی باشد، اما ابتدا باید تکلیف خارجی‌ها مشخص شود.»



مدیرعامل سپاهان درباره اینکه چرا سپاهان در تیم ملی نماینده‌ای ندارد، گفت: «بازیکنان سپاهان به تیم ملی بروند که چه گلی بر سر این تیم بزنند یا تیم ملی چه گلی بر سر آنها بزند؟! مگر جز مصدومیت، حضور در تیم ملی عاید دیگری هم داشته است؟ تیم ملی باید التماس بازیکنان سپاهان را هم بکند تا آنها به اردو بروند. فکر نمی‌کنم تیم ملی به اندازه‌ای برند باشد که بازی در آن تا این اندازه به منافع باشگاه‌ها ضربه بزند، ضمن اینکه تیم ملی باید افتخار کند که بازیکنی مثل علی کریمی در این تیم بازی می‌کند؛ هرچند که اگر هم امثال علی کریمی به تیم ملی دعوت نشوند، آنها می‌توانند در تمرینات سپاهان به خوبی آماده شوند.»



وی افزود: «بازیکنان در تیم ملی چند هوا می‌شوند و یک روز در تیم باشگاهی هستند، یک روز در تیم امید و یک روز هم در تیم ملی و این‌چنین تحت فشار قرار می‌گیرند، ضمن اینکه هر کدام از تیم‌ها نیز به شیوه خود تمرین می‌دهند و این‌چنین بازیکن سرگیجه می‌گیرد. اگر بازیکن می‌خواهد آماده شود، باید مثل همه جای دنیا در تیم باشگاهی‌اش فقط به انجام یک نوع تمرین پرداخته و ۴۸ ساعت مانده به مسابقات، به تیم ملی برود؛ چراکه ۴-۳ نوع تفکر مختلف بر هر اردو بازیکن را دچار تناقض و تضاد می‌کند و هیچ جای دنیا این طور نیست.»



باقریان گفت: «مگر بازیکن به چند شیوه می‌تواند خودش را آماده کند؟ الان بازیکن سه هفته در تیم ملی است، دو هفته در امید و یک هفته هم در تیم باشگاهی. حال سؤال من این است، باید به کدام شیوه خو گرفت؟ بازیکنان ما در مسیر رشد هستند و دلم به حال بازیکنانی مثل کریمی و شریفی می‌سوزد؛ چراکه تمرین هم باید با حساب و کتاب باشد. این نوع تضاد در تمرینات بیش‌تر بازیکن را از آمادگی دور می‌کند تا اینکه آماده کند. وقتی هم که این‌چنین می‌شود، آستانه مصدومیتش بالا می‌رود.»



وی گفت: «در حساس‌ترین و سخت‌ترین شرایط، غفوری ۵ بازی از حضور در سپاهان محروم شد و آن هم در شرایطی که حاج صفی رفت و دست کادر فنی خالی ماند.»



مدیرعامل سپاهان در مورد اینکه گفته می‌شود یکی از نزدیکان فرکی قبل از بازی با استقلال به او گفته است امروز شکست سنگینی را تجربه خواهید کرد، گفت: «در این مورد صحبت دارم، چرا اسم نزدیکان فرکی که می‌گویند فردی شناخته‌شده است را نمی‌آورند؟ اگر او یک فرد غیبی نیست و واقعی است، اسم او را هم مطرح کنند. یک سؤال دیگر هم دارم؛ این آدم براساس اطلاعات این صحبت‌ها را به فرکی گفته یا براساس حدس و گمان؟ اگر اطلاعاتش درست است، باید مشخص شود کدام بازیکنان کم‌کاری کرده‌اند که این‌چنین گفته است. اگر او دلسوز فرکی و فوتبال کشور است، این مسائل را به‌صورت علنی روشن کند تا جلوی این فعالیت‌ها گرفته شود تا فردا دوباره بازیکنان این بلا را سر مربی دیگری نیاورند.»



وی تأکید کرد: «اگر هم براساس حدس و گمان بوده، چرا اصلاً این حرف را گفته و چرا این صحبت‌ها خبری شده است؟ منظور او چه بوده که بازیکنان سپاهان کم‌کاری کرده‌اند؟ فرکی که یک مربی کارکشته است اگر به این نتیجه رسیده که بازیکنانش کم‌کاری کرده‌اند، چرا هفته بعد از بازی با استقلال آنها را در اهواز هم بازی می‌دهد؟ آیا این مسائل با هم همخوانی دارند و چرا الان مطرح می‌شوند؟»



باقریان در پایان گفت: یک مسئله دیگر هم این است که چه کسی با آنها تبانی کرده است؟ چون تبانی دوطرفه است. آیا طرف مقابل تبانی باشگاه استقلال بوده است و یا افراد دیگر؟ این نوع خبر زدنها به جای برطرف کردن حاشیه، حواشی را بیشتر میکند.