داورانی که با تست ورزش بانوان به میدان می روند!

به گزارش افکارخبر، سیدرضا غیاثی در مورد اشتباهات زیاد داوران در این فصل اظهار داشت: مشکل اصلی این فصل داوری از پیش از شروع مسابقات آغاز شد. جایی که در تست آمادگی جسمانی داوران به درستی عمل نکردند و تست داوران خانم را از داوران مرد گرفتند و نتیجه آن قبولی یکسری داور ناآماده در تست‌های آمادگی جسمانی شد.

وی ادامه داد: اکنون شاهد آن هستیم که یک مشت داور ناآماده در لیگ حضور دارند و چنین قضاوت‌هایی را هم باید ببینیم. چیدمان داوری هم اشکال دارد وقتی در چیدمان داوری به مسائل مختلف دقت نمی‌شود اینکه چه کسی با چه کسی مشکل دارد همین مسائل پیش می‌آید.

رئیس اسبق کمیته داوران در مورد اینکه اشتباهات داوری مهندسی شده است یا نه، گفت: من هنوز هم به این حرف دکتر سیار که در برنامه ورزش و مردم چند سال پیش گفت اعتقاد دارم. اینکه داوری ما مثل یک سبد سیب سرخ است که ممکن است دو سیب گندیده و کرم زده هم در آن دیده شود اما اکثریت قریب به اتفاق داوران ما داورانی پاک و سالم هستند و ادعای مهندسی نتایج فوتبال توسط داوران درست نیست.

وی افزود: این ادعا یعنی اینکه باشگاه‌ها داوران را می‌خرند تا نتایج را تغییر بدهند یا اینکه مسئولان و مقامات فدراسیون چنین کاری را انجام می‌دهند که هر دوی این فرضیه‌ها باطل است و اصلا چنین چیزی وجود ندارد.

غیاثی در مورد اینکه وقتی اکنون در مورد داوران خطاکار صحبت میکند و اینکه ممکن است یک سبد سیب دو عدد سیب ناسالم هم داشته باشد ممکن است اذهان به سمت یدالله جهانبازی معطوف شود، گفت: منظور من اصلا این داور نیست.من در مورد ایشان چنین اعتقادی ندارم. او در بازی پرسپولیس و ذوب آهن از صحنه جا ماند و خودش هم گفته که کمکداور باعث شد چنین تصمیم اشتباهی را بگیرد که اگر اینگونه باشد کمکداور اشتباه کرده و حق دخالت در داوری را در آن صحنه نداشته است. او فقط میتوانسته بگوید که خطا داخل محوطه جریمه صورت گرفته یا خارج از آن.