استقلال از داوری نفع برده که صدرنشین است

به گزارش افکارخبر، خودتان مصاحبه ما با سرپرست باتجربه پرسپولیس را بخوانید و قضاوت کنید؛

مصاحبه جهانبازی در مورد برانکو را خواندید؟

نه، چه گفته؟

داور بازی جنجالی ذوب‌آهن و پرسپولیس گفته بهتر است برانکو به حال تیم خودش گریه کند که نمی‌توانند تک به تک را گل کنند، نه داوری من!

این هم از آن حرف‌هاست. تیم ما با کدام روحیه باید گل می‌زد؟ دقیقه ۲۳ داور تیم ما را ۱۰ نفره کرد و روحیه‌ای برای بچه‌ها باقی نگذاشت. این‌طور حرف زدن در مورد برانکو که مربی بسیار باشخصیتی است اصلاً درست نیست.

البته برانکو هم پیش‌تر علیه جهانبازی مصاحبه کرده بود.

خودتان را یک لحظه(تأکید می‌کند) فقط یک لحظه جای برانکو بگذارید ببینید چه حس و حالی به شما دست می‌دهد. بازی حذفی که می‌تواند تکلیف یک تیم را مشخص کند در جریان است و پرسپولیس هم سوار بازی است. ناگهان داور یکم مسابقه می‌آید و در دقیقه ۲۳ تیم شما را ۱۰ نفره می‌کند. باید ۱۰۰ دقیقه هم ۱۰ نفره بازی کنید که انصافاً هم بچه‌های ما تا پای جان جنگیدند.

جهانبازی گفته کمک‌داور مسابقه گفته ایمان صادقی را اخراج کند؟

بله، من هم دیدم کمک‌داور اشتباه کرد. به علی میرزابیگی کمک‌داور مسابقه هم گفتم که سری تکان داد و اعلام کرد درست دیده است! البته فرقی نمی‌کند. آن لحظه باید داور مسابقه تصمیم درستی می‌گرفت. متأسفانه جهانبازی عجله کرد و از آن دور دوید و کارت قرمز را به ایمان صادقی نشان داد. تازه بعد از دادن کارت قرمز از کمک‌داورش استعلام گرفت که کار جالبی نبود.

حتماً می‌دانید داوران بازی با ذوب‌آهن از باشگاه پرسپولیس و هواداران آن عذرخواهی کردند؟

به چه دردمان می‌خورد؟ جمعه عذرخواهی کردند و شنبه علیه برانکو حرف زدند. این عذرخواهی‌ها دردی از ما دوا نمی‌کند. اگر مسئولان فدراسیون و مسببان حذف تلخ پرسپولیس راست می‌گویند، بازی با ذوب‌آهن اصفهان را تکرار کنند!

ولی قانون فیفا چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

وقتی داور خودش اعتراف به اشتباه کرده و سرنوشت یک بازی عوض شده باید هم این دیدار تکرار شود. حداقل اگر راست می‌گویند به جای عذرخواهی این کار را کنند.

این کار که امکان‌پذیر نیست اما به فرض محال در صورت تکرار بازی ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس تهران، نتیجه چه خواهد شد؟

مطمئن باشید در همان اصفهان، ذوب‌آهن را شکست می‌دهیم. شما به بازی‌های پرسپولیس در این فصل توجه کنید متوجه خواهید شد ما چقدر از داوری ضرر کردیم.

آیا این پرسپولیس می‌تواند بالاخره جام بگیرد؟

با این شرایط و اشتباهات داوری کار بسیار سخت شده است. صدرنشین حال حاضر لیگ برتر کدام تیم است؟

معلوم است استقلال تهران!

تفاوت ما با صدرنشین را همه در دربی دیدند. استقلال هیچ حرفی برای گفتن مقابل ما نداشت ولی چون اشتباهات داوری شامل حال این تیم نشده صدرنشین است. حتی به نظرم یک جاهایی استقلالی‌ها از داوری نفع هم برده‌اند. مثل آن بازی با استقلال اهواز که روی گلر حریف خطا کردند و گل زدند! من نمی‌گویم این اشتباهات داوری عمدی است. حتی خوشبین هم هستم و می‌گویم استقلال و یکی دو تیم دیگر از اشتباهات سهوی داور سود برده‌اند و معتقدم هیچ پشت پرده‌ای هم وجود ندارد بلکه همه چیز به لجبازی با پرسپولیس برمی‌گردد.

چرا لجبازی؟!

از همان ابتدای فصل اشتباهات داوری علیه پرسپولیس شروع شد و ما هم مصاحبه کردیم که همین باعثلجبازی داوران شد. متأسفانه پرسپولیس هرچه می‌خورد از لجبازی داوران است و بس!