می‌خواستم " آرش " را به پرسپولیس ببرم اما او استقلالی است

به گزارش افکارخبر، حبیب کاشانی سه شنبه شب هفته گذشته دست علی ضیاء را گرفت و به اردوی استقلال برد تا غائله به راه افتاده برای داربی را رتق و فتق کند ولی حضور مدیرعامل محبوب سابق پرسپولیسی‌ها در اردوی استقلال که اتفاقا برای جذب چند مهره این تیم هم اقداماتی در حد مذاکرات سرپایی در کارنامه کاری اش انجام داده بود خیلی بی حاشیه نبود.


در یک ساعتی که حبیب کاشانی در اردوی استقلالی‌ها حضور پیدا کرده بود پس از پایان مراسم مورد نظر و آشتی کنان مظلومی و ضیاء یکی از بازیکنان با سابقه استقلال هم جلو رفت تا ضمن دیدار با مدیرعامل اسبق پرسپولیس ختم به خیر شدن آن ماجرا را به علی ضیاء و مظلومی تبریک بگوید. آرش برهانی رابطه خوبی هم با علی ضیاء دارد و اتفاقا همین کار را هم کرد ولی اتفاقی که پس از آن رخ داد دست کمی از اتفاق دقایق قبل نداشت.


آرش برهانی این فصل در مجموع ۱۱هفته این رقابت‌ها در بیش از نیمی از رقابت‌ها در لیگ بازی نکرده است و این درحالی است که به گواه مربیان تیم، غیر از مظلومی او همواره جزو آماده‌ترین بازیکنان تمرین‌های این تیم محسوب می‌شده است. طبق آمار این فصل آرش پس از سه بازی ابتدایی لیگ که در ترکیب اصلی به میدان رفته به یکباره سه بازی نیمکت‌نشین می‌شود. او در هفته هفتم مقابل راه‌‌آهن بار دیگر از نیمکت جدا شد و توانست در مصاف را راه‌‌آهن گل تساوی بخش تیمش را به ثمر برساند. برهانی بازی بعد مقابل پدیده بار دیگر یک دقیقه هم بازی نکرد تا در هفته نهم مقابل استقلال‌صنعتی ۷۸دقیقه به میدان برود ولی او پس از آن دیدار در دیدار بعدی در اصفهان حتی جزو ۱۸بازیکن تیم برای رویارویی با سپاهان هم نبود و در داربی هم فقط در اتفاقی نادر در طول ۹سال بازی برای استقلال، سرانجام نیمکت‌نشینی ۹۶دقیقه‌ای را تجربه کرد.


دومین گلزن تاریخ لیگ‌برتر که در استقلال رتبه نخست این عنوان را داراست و برترین گلزن تاریخ باشگاهش محسوب می‌شود وقتی به محل استقرار حبیب کاشانی و پرویز مظلومی می‌رسد با استقبال مدیرعامل اسبق پرسپولیس مواجه می‌شود. مواجهه این بازیکن با سرمربی اش و حاج حبیب سبب شد تا مکالماتی بین آنها رد و بدل شود که در نوع خود، به ویژه در حضور پرویز مظلومی جالب توجه بود.


حبیب کاشانی با دیدن آرش او را به آغوش می‌کشد و خیلی سریع به یاد سال ۱۳۸۶ می‌افتد. فصل نقل و انتقالات لیگ‌برتر ۸۷،۸۶ که حبیب کاشانی برای تیم بستن، جلساتی را با بازیکنان پرسپولیس در داخل و خارج از دفتر کارش ترتیب می‌داد. همچنین برخی بازیکنان مدنظرش از دیگر تیم‌ها نیز با واسطه یا بی واسطه با او وارد مذاکره می‌شدند. حاج حبیب در حالی که به مظلومی نگاه می‌کند به او یادآوری می‌کند: «سال ۸۶ که در حال بستن تیم بودیم آرش برهانی هم یکی از مهره‌های مدنظرم بود و اتفاقا با او هم حرف زدم و خیلی هم تلاش کردم که آرش را به پرسپولیس ببرم ولی این «آقا آرش» من و پرسپولیس را پیچاند.»


برهانی که این جمله را از زبان کاشانی می‌شنود در واکنش به اصطلاح پایانی بکار برده شده درباره رفتار آن زمانش می‌گوید: «من آن زمان هم در مصاحبه هایم اعلام کردم که به خاطر ناصر حجازی و حاج آقا فتح‌ا…زاده از استقلال جدا نشدم و بحث«پیچاندن» در کار نبود. دلیل آن را در مصاحبه‌هایم گفتم و همه متوجه شدند که من تا چه اندازه به استقلال پایبند هستم.»


پرویز مظلومی هم در این مدت همه این مکالمات را می‌شنید و با گفتن کلمه «بله» یا با حرکت سر تایید می‌کرد. حبیب کاشانی هم که این جمله را از زبان آرش می‌شنود حرفش را تایید می‌کند ومی گوید: «درست است ولی نباید از تلاش‌های علی فتح‌ا…زاده هم گذشت که خیلی برای جدا نشدنت از استقلال تلاش کرد.» برهانی هم این موضوع را تایید کرد که علی فتح‌ا…زاده تا چه اندازه کمک کرد تا آرش در استقلال بماند. پس از این خاطره بازی حاج حبیب و آرش برهانی، مدیرعامل اسبق پرسپولیس اشاره ای به دوری آرش از ترکیب استقلال می‌کند و رو به پرویز مظلومی می‌گوید: «آرش برترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال است ولی هرگز در حد و اندازه ای که باید و شاید از او تجلیل و تقدیر صورت نگرفته و قدرش را نمی‌دانید. به خدا اگر او پرسپولیسی بود و ۹سال برای پرسپولیس توپ می‌زد و آمار گلزنی اش در لیگ و باشگاه این بود الان برای هواداران یکی از اسطوره‌ها محسوب می‌شد. ضمن اینکه آرش از نظر اخلاقی هم یکی از بازیکنان نمونه فوتبال ماست که همیشه او را دوست داشته ام.»


در همه این مدت پرویز مظلومی که این هفته‌ها خیلی به آرش برهانی اعتماد ندارد و او را در ترکیب استقلال بازی نمی‌دهد شنونده این مکالمات بود و با لبخند و حرکت سر، صحبت‌های حاج حبیب را تایید می‌کرد. پیش از این البته فقط در یک مورد شاهد این اتفاق در حالت عکس این ماجرا بودیم و آن زمانی بود که علی فتح‌ا…زاده صراحتا گفت که دوست داشته علی کریمی را به استقلال بیاورد ولی نتوانسته است. کاشانی هم آن شب طوری حرف می‌زد که مشخص بود از اینکه نتوانسته آن سال آرش را صید کند هنوز ناراحت است.