به گزارشافکارخبر، فریدون زندی با حضور در برنامه نود درباره خداحافظی اش از فوتبال اظهار داشت: به هر حال آدم برخی اوقات به جایی می رسد که باید خداحافظی کند.

وی درباره مصدومیت شدیدش عنوان کرد: من هیچ وقت آن صحنه را ندیدم. یک بار خواستم ببینم اما بعد منصرف شدم. مشکل این بود که بعد از این اتفاق انگیزه داشتم برگردم اما بعد از ۶ ماه دکتر گفت استخوان پایم خوب جا نیفتاد و پروسه خوب شدنم طولانی تر شد. این اتفاق باعثشد پزشکم بخواهد از فوتبال خداحافظی کنم اما این کار را نکردم. من خیلی سخت و تنهایی تمرین کردم و این انگیزه را برای حضور در فوتبال داشتم.

هافبک سابق تیم ملی ادامه داد: من فقط یک آرزو داشتم و آن حضور مجدد در استقلال بود. با آقای مظلومی و مهدی رحمتی در تماس بودم. در حرف هایی که رد و بدل شد متوجه شدم آنها بدشان نمی آید به استقلال بازگردم اما در آخر هم نفهمیدم چه کسی مانع شد و هر کس تقصیر دیگری می اندازد و حرف و حدیثدرباره آن زیاد است.

زندی افزود: من پارسال ۴ ماه با استقلال تمرین کردم. وقتی هر روز تمرین می کردم مشخص می شود که خوب هستم و فقط به بازی نیاز داشتم. آنها مستقیما به من نگفتند اما قصدشان این بود که برای تست به کردان بروم؛ این حس را از حرف های آنها داشتم. متاسفانه بعد از حرف هایی که شد روز بعد از اینکه از آنها خواستم بعد از قرارداد به کردان بروم که کسی جوابم را نداد. دقیقا نمی دانم چه شد اما می خواستم بدون دریافت پول به این باشگاه برگردم. به آنها گفتم اگر بازی کنم پول بگیرم اما مثل اینکه این باشگاه هیچ پولی نداشت.

وی در پاسخ به این پرسش که ایا از حضور در فوتبال ایران پشیمان است، گفت: وقتی به ایران آمدم خیلی از برخورد مردم خوشحال شدم. من هیچ وقت از آمدنم به ایران پشیمان نیستم. البته نمی دانستم فوتبال ایران خیلی کثیف است. رفتارهایی شد و چیزهایی شنیدم که به این حرف رسیده ام.

زندی درباره افت دورگه ها بعد از حضور در فوتبال ایران بیان داشت: شاید به خاطر حضور در فوتبال ایران این اتفاق می افتد. من تنها دورگه حاضر در فوتبال ایران بودم. من نمی دانم چرا بازیکنان بعد از حضور در ایران افت می کنند. استیل آذین بزرگترین اشتباه من بود. البته با تصمیم اشتباه هم می توانیم رشد کنیم و تجربه خوبی کسب کنیم.

کاپیتان سابق کایزرسلاترن درباره اختلاف فوتبال ایران و آلمان تاکید کرد: ما بازیکن در ایران داریم. اگر امکانات فوتبال آلمان را داشتیم نمی دانم به کجا می رسیدم. در فوتبال ایران البته پول خرج می شود اما اشتباه خرج می کنند. باید به جوانان توجه کنند و از نظر برنامه ریزی خیلی کار داریم.

زندی پس از پخش تصویر اولین گلش برای تیم ملی مقابل آذربایجان گفت: آقای برانکو خیلی تلاش کرد من به ایران بیایم. در کل حضورم در تیم ملی بد نبود و تلاشم را کردم. با حضور کی روش واقعیت این بود که بعد از یک سال و نیم دوباره دعوت شدم و خیلی خوشحال و باانگیزه بودم. اما از روز اول این احساس خوب را نداشتم از سمت مربی که بازیکن مهمی در تیم باشم. وقتی دوباره به تیم ملی برمی گردی انتظار بیشتری داری و در صحبت هایم با او چیزی در این باره نگفت. هواداران استقلال را دوست دارم و آنها بعد از مصدومیتم خیلی به من لطف داشتند.

زندی درباره پیشنهاد پرسپولیس به او نیز عنوان کرد: درخشان پارسال غیرمستقیم با من صحبت نکرد اما من فکری روی آن نکردم و دوست نداشتم به پرسپولیس بروم. اکنون تصمیم نهایی ام را برای خداحافظی گرفته ام. من این تصمیم را دو ماه پیش گرفتم و خواستم مدتی بگذرد تا تصمیم نهایی ام را بگیرد.

وی با اشاره به برنامه هایش برای آینده خاطرنشان کرد: من می خواهم دنبال کارهای مربیگری ام باشم و البته آرزو دارم یک آکادمی خیلی فوق العاده در ایران دایر کنم. یک آکادمی مناسب و با تمام امکانات.

زندی در پایان افزود: باید تسلیتی به خانواده هادی نوروزی بگویم؛ خیلی ناراحت شدم. آن روزها در ایران نبودم و نتوانستم حاضر باشم. اتفاق خیلی بدی بود. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد لبخند روی لبان خانواده آنها باشیم.