این جلسات چه سودی برای پرسپولیس دارد؟

به گزارش افکارخبر، نصرالله سجادی درباره جلسه روز گذشته خود با مدیران فدراسیون فوتبال عنوان کرد: پس از مسائلی که برای برخی تیم ها مثل پرسپولیس و تراکتورسازی در بحثداوری رخ داد، وزیر ورزش دستور داد این موضوع پیگیری شود. به همین دلیل ما روز گذشته جلسه ای با حضور رییس، دبیر کل، مسولان داوری و رییس سازمان لیگ داشتیم. قرار شد تا هفته آینده از پیشکسوتان داوری هم دعوت کنیم و نظر آنها را بگیریم.

وی درباره اینکه حد انتظار اشتباه داوران چیست و آیا می شود گفت داوری علیه یک تیم برنامه ریزی کند گفت: دیروز در این باره هم بحثشد. ما گفتیم برای ۴ دوره لیگ معدل ناظری داوری را بگیریم. نمره حدود ۸/۱ بود. من برای این ۱۱ هفته لیگ را گفتم و گزارش دادند. در برخی مسابقات داور اشتباه داشته است. هر هفته حداقل یک داور اشتباه داشته است اما آنچه مسلم است اینکه به این نتیجه نرسیدیم که داوری ها مهندسی شده باشد.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در جام جهانی مارادونا با دست گل می زند. ایراد ما این است که مسائل داوری را به سطح جامعه می کشانیم. در کشورهای دیگر اینطور نیست. حتی وقتی داور محروم می شود اعلام نمی کنند چون می گویند که داور اعتماد به نفس خود را از دست می دهد. من فکر می کنم همه باید کمک کنند. در ایران داور را بیش از حد به حاشیه می بریم.

وی ادامه داد: داور فردی مثل خود بازیکن است و باید اعتماد به نفس داشته باشد. روی او بار سنگینی است. اشتباه مال داوری است. ممکن است نبیند و این در فوتبال بوده است. ما در حال بررسی این روند هستیم و می خواهیم اشتباهات داوری را کم کنیم. دوشنبه آینده از مدیران باشگاهها دعوت کرده ایم تا نظرات آنها را بشنویم. فدراسیون هم از امروز به مدت ۵ روز کلاس بازآموزی داوری را برگزار می کند.

سجادی تصریح کرد:اینکه بگوییم این اتفاقات به عمد است و بگوییم مهندسی شده است را نرسیده ایم.هر چند سه اشتباه برای پرسپولیس سوال برانگیز است.سعی می کنیم با کمک فدراسیون و دپارتمان و کمیته داوری اشتباهات را به حداقل برسانیم.ما که نمی توانیم برای همه مسابقات مان از خارج از کشور داور بیاوریم.۶،۷ داور ما هستند که شرایط خوبی دارند و می توانند در خارج از کشور هم سوت بزنند.