سرنوشت تیموریان برای کرار هم رقم خورد

به گزارش افکارخبر، کرار جاسم بازیکن عراقی آبی‌پوشان که همراه تیم ملی کشورش در چین تایپه به سر می‌برد، قصد دارد رضایت‌نامه‌اش را هرچه سریعتر از باشگاه استقلال بگیرد. کرار مصر است حتی با چشم‌پوشی از مبلغ قرارداد این فصلش، با دریافت مطالبات فصل گذشته خود، از جمع شاگردان مظلومی جدا شود.

استقلال که حالا صدرنشین لیگ پانزدهم است، سالهاست با رفتن مجتبی جباری از فقدان یک بازیساز مطمئن(play maker) در میانه میدان رنج می‌برد. فصل گذشته اما بازگشت هافبک تکنیکی عراقی چند فصل پیش استقلال به این تیم، تا حدود زیادی این خلاء را پر کرد. کرار جاسم در نیم فصل اول لیگ چهاردهم، به زعم اکثر کارشناسان، ستاره بی‌چون و چرای تیمش بود. کرار هر وقت با استقلال به میدان می‌آمد، تاثیرگذارترین مهره تیمش بود تا امیر قلعه‌نویی همیشه «ممون‌دار» این بازیکن فنی باشد.

آغاز حاشیه‌ها
روزهای خوش کرار با استقلال اما دیری نپایید. هفته چهاردهم لیگ برتر، هفته پیش از دربی هفتاد و نهم سرخابی‌ها، استقلال باید در تبریز به مصاف تراکتورسازی می‌رفت. تیم سابق قلعه‌نویی و تیم اسبق کرار. ژنرال با آگاهی از این که کرار ۲ کارت زرد را در کارنامه خود ثبت کرده، ستاره تیمش را در این دیدار به میدان فرستاد تا آن اتفاقی که نباید بیفتد برای کرار و استقلال افتاد. اواسط نیمه دوم، مدافع تراکتور کرار را با خطا مقابل دیدگان علیرضا فغانی سرنگون می‌کند. همین کافی بود تا شماره ۱۳ آبی‌ها از کوره در رود و اعتراضاتش را آغاز کند. فغانی سعی می‌کند با تذکر اوضاع را مدیریت کند اما دقیقه‌ای بعد، با شیطنت بازیکن تراکتورسازی کارت زرد از جیب داور مسابقه بیرون می‌آید ونام هافبک بازیساز استقلال در فهرست اخطاری‌های هفته چهاردهم لیگ چهاردهم قرار می‌گیرد. آب سردی بر پیکر قلعه‌نویی و هواداران استقلال! هرچند استقلالی که در آستانه شکست ۲ بر یک مقابل میزبان خود بود، در پسین ثانیه آن دیدار با امیرحسین صادقی پیش‌تاخته، سنگر حامد لک را فرو می‌ریزد و پسران آبی از ورزشگاه یادگار امام دست خالی برنمی‌گردند اما غیبت کرار در دربی، طعم شیرین گل کاپیتان را به کام آبی‌ها تلخ می‌کند.


این آغاز حاشیه‌هایی بود که برای استقلال و کرار در فصل گذشته پیش آمد. درست چند روز مانده به دربی، کرار جاسم برای همراهی تیم ملی عراق در جام خلیج فارس ایران را ترک می‌کند و این موضوع دستمایه‌ای برای برخی رسانه‌ها می‌شود تا از احتمال تعمد کرار در گرفتن کارت زرد از فغانی برای غیبت در دربی و همراهی تیم ملی عراق بنویسند. موضوعی که ستاره آن روزهای آبی‌ها را مقابل هوادران قرار می‌دهد. شکست استقلال در دربی هفتاد و نهم، آتش خشم هوادران را شعله‌ورتر می‌کند و برخی استقلالی‌ها هافبک عراقی تیمشان را مسبب شکست دربی می‌دانند.

حسرت جام ملت‌ها
بدبیاری‌های آقای حاشیه مدتی بعد تشدید می‌شود و نام او با تصمیم راضی شناشل، سرمربی تیم ملی عراق، از جمع مسافران استرالیا خارج می‌شود. به این ترتیب کرار از همراهی تیم ملی کشورش در جام ملت‌های آسیا بازماند تا ضربتی دیگر را این بار از هموطنانش بخورد. جام ملت‌های آسیا در استرالیا هم به پایان رسید و عراق با شکست ایران چهارم شد اما این ماجرا اثرات خود را روی بازیکن احساسی استقلال گذاشت. هرچه از نیم فصل دوم زمان بیشتری می‌گذشت، سیر نزولی کرار هم بیشتر و بیشتر می‌شد تا زمانی که شاگردان قلعه‌نویی به کرج رفتند و نقطه اوج حاشیه‌های کرار در همان بازی نمایان شد. در نیمه دوم و زمانی که استقلال با گل سجاد شهباززاده از میزبان خود پیش افتاد، کرار صحنه‌‌ای به داور مسابقه که دست بر قضا باز هم علیرضا فغانی بود اعتراض می‌کند و در کمتر از چند ثانیه ابتدا کارت زرد اول، سپس کارت زرد دوم و بعد…

هافبک عراقی استقلال نمی‌تواند خودش را کنترل کند و بیرون از میدان حرفی منشوری علیه فغانی بر زبان می‌آورد و از بخت بد او دوربین‌ها هم تصویر و صدای او را ثبت و ضبط می‌کنند. کار کرار به کمیته انضباطی کشیده می‌شود و این بازیکن دو جلسه از همراهی تیمش محروم می‌شود. باشگاه استقلال که نیاز مبرمی به ستاره عراقی خود داشت، فرجام‌خواهی می‌کند اما کمیته انضباطی رایی شگفت‌انگیز صادر می‌کند و در پاسخ فرجام خواهی استقلالی‌ها یک جلسه دیگر هم به محرومیت کرار اضافه می‌کند. موضوعی که عصبانیت شدید جاسم را در پی دارد و بعدش مصاحبه این بازیکن با یکی خبرگزاری‌ها که کار را خراب‌تر از قبل می‌کند. هرچند کرار بعدها اظهار می‌کند این حرف‌ها را نزده است و هرگز فوتبال ایران را مسخره نخوانده است اما این تکذیب هم ثمری برای او ندارد تا در رای دیگری، هافبک عراقی استقلال برای همیشه از حضور در فوتبال ایران محروم شود. البته این رای هم مدتی بعد تغییر می‌کند و قرار می‌شود کرار یک فصل دیگر برای استقلال بازی کند و بعد برای همیشه از فوتبال ایران برود!

بازهم دربی، بازهم غیبت
داستان این فصل کرار اما با فصل گذشته متفاوت بود. هافبک عراقی استقلال درخشش فصل پیش را نداشت و با حضور نیروهای جوان به نیمکت استقلال تبعید شد. از سوی دیگر، پرداخت نشدن مبلغ قرارداد کرار، بازهم برای او و استقلال دردسرساز می‌شود تا جایی که این بازیکن شب دربی هشتاد و یکم، دیداری که اهمیت فوق‎العاده‌ای برای استقلالی‎ها داشت، نامش از فهرست پرداخت مطالبات معوقه بازیکنان خارج می‌شود! موضوعی که فقط برای کرار اتفاق می‌افتد. اتفاقی که خشم عجیب هافبک عراقی استقلال را در پی داشت تا او در تصمیمی هیجانی، اردوی استقلال را پیش از دیدار حساس برابر پرسپولیس ترک کند. بهرام افشارزاده هم که انگار دست کمی در عصبانتی از کرار ندارد، شب پیش از دربی علیه بازیکن خود در رسانه‌ها گفت‌وگو و تصریح می‌کند کرار جایی در استقلال ندارد.

دربی هشتاد و یکم هم با پایانی دراماتیک برای استقلال همراه می‌شود تا با از کف رفتن برتری یک بر صفر در واپسین ثانیه‎های وقت تلف شده، استقلال بازهم در حسرت پیروزی یک دربی بماند و بازهم هواداران این تیم انگشت اتهام خود را به سوی کرار بگیرند.

کرار از ایران می رود تا تیم کشورش را در انتخابی جام جهانی و جام ملت‎های آسیا همراهی کند. گفت و گوی او پیش از پروازش به عراق هم در نوع خود جالب بود و کرار با کسب رخصت از استقلالی‌ها، افشارزاده را مانند پدر خود دانست. مدیرعامل استقلال اما جای اینکه به کنکاش درباره اتفاقاتی که برای بازیکن خود افتاده است بپردازد و مسببان تحریک کرار و خروج نام وی را از فهرست پرداخت مطالبات بازیکنان این تیم مواخذه کند، بازهم علیه او جبهه می‌گیرد و پس از چند مصاحبه با این مضمون که کرار در اختیار کمیته انضباطی است، بازهم اعلام می‎کند، این بازیکن را اخراج خواهد کرد.

به هرحال وضعیت نهایی کرار جاسم محمد با باشگاه استقلال در روزهای آینده و زمان بازگشت این بازیکن به ایران مشخص میشود اما نکته جالب اینکه گفته میشود کرار میخواهد با بخشیدن مبلغ قراردادش از استقلال رضایتنامه بگیرد. اتفاقی که ناخواسته ماجرای جدایی آندرانیک تیموریان از استقلال را که با گذشت این بازیکن از مبلغ هنگفتی از قراردادش توام بود، به ذهن متبادر میکند. باید منتظر ماند و دید بالاخره چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا کرار هم مانند آندو رفتار خواهد کرد و ایندو به سرنوشت مشابهی دچار میشوند یا سرنوشت، تقدیر دیگری را پیش روی کرار جاسم خواهد گذاشت.