پنجعلی: نباید حقیقی را سرزنش کرد

به گزارش افکارخبر، در فوتبال تا اشتباهی رخ ندهد، گلی زده نمی‌شود پس خیلی نباید حقیقی را بابت اشتباه‌های فاحش در بازی‌های اخیر سرزنش کنیم. البته عجیب است که چرا کی‌روش اصرار به استفاده از حقیقی و کنار گذاشتن رحمتی دارد. هرچه هست باید از سرمایه‌ها و نیروی انسانی خودمان به بهترین نحو استفاده کنیم. بعید به نظر می‌رسد کی‌روش به خاطر مسائل شخصی و مشکلات خاص روی برخی نام‌ها خط بکشد چون اگر آماده‌ها در میدان نباشند، قطعا تیم نتیجه نمی‌گیرد و کی‌روش هم دیوانه نیست سر لجبازی، فرصت موفقیت و پرافتخارتر کردن رزومه را از دست بدهد.

سرمربی، تصمیم‌گیرنده اصلی است و بهتر از من و شما، صلاح تیم را می‌داند پس قطعا بدون حب و بغض و به قصد موفقیت خود و تیمش، نفرات را انتخاب خواهد کرد. دراین‌باره شکی وجود ندارد. در این صورت کلی فرصت خوب و موفقیت سراغ فوتبال ما می‌آید.

به‌طورکلی نباید چندان درباره این مرحله فکر کنیم، چون قادر هستیم به راحتی از گروه‌مان صعود کنیم. کارمان در مراحل بالاتر دشوارتر خواهد شد چون بزرگان قاره منتظرمان هستند. شخصا امیدوارم مانند دوره قبلی شانس خوبی داشته باشیم و به‌عنوان تیم اول گروه‌مان به دور بعد راه پیدا کنیم. ما همیشه از خلاقیت‌هایمان نهایت بهره را بردیم و به جام‌جهانی رفته‌ایم. این‌بار هم فاکتور خلاقیت در تیم‌ملی ایران موج می‌زند. به همین دلیل به پنجمین صعود به جام‌جهانی امیدوار هستم.

وقتی می‌گویم خلاقیت، منظورم نقض دیگر فاکتورهای موفقیت‌ساز در فوتبال نیست اما در فوتبال ما کار زیربنایی صورت نمی‌گیرد و به همین دلیل برای نتیجه گرفتن باید به خلاقیت بازیکنان تیم‌ ملی امیدوار باشیم. هر چند در حال حاضر نسبت به دوران ما، امکانات بیشتری وجود دارد، با این حال چیز زیادی تغییر نکرده و هنوز در رده بزرگسالان برنامه منظمی نداریم. این‌که رحمتی باشد، حقیقی نباشد، دردی از فوتبال درمان نمی‌‎کند. تنها باید به بهبود سطح بازی‌مان فکر کنیم و به دستاوردهای جدید برسیم؛ دستاوردهایی که دوباره نام ما را به‌عنوان رقیبی ترسناک نه‌تنها در آسیا بلکه در سطح جهان مطرح می‌کند.

تیم ایران برای صعود به غیرت ایرانی و خلاقیت ساخت خودمان نیاز دارد. اگر این ٢ فاکتور به حد لازم در تیم کیروش وجود داشته باشد، انجام کارهای به ظاهر ناممکن، سخت نخواهد بود.