به پرسپولیس نمی روم میخواهم در سپاهان بمانم

به گزارش افکارخبر، سپاهان این روزها به واسطه تغییر و تحولاتی که در کادرفنی پشت سر گذاشته این روزها کار خود را با استیماچ کروات ادامه می‌دهد تا برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر آماده شود.

در این بین تیم ملی نیز باید در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف تیم ملی گوام برود و شاید هیچ بازیکنی بهتر از رحمان احمدی، دروازه‌بان فعلی سپاهان و سابق تیم ملی نتواند در خصوص اتفاقاتی که در این هفته‌های اخیر در تیم‌های سپاهان و قفس توری تیم ملی رخ داده به تشریح و ارزیابی این مسائل بپردازد.

هرچند که صحبت‌های رحمان در مواقعی بسیار جنجالی می‌شود و او در خصوص تیم ملی خبر از کشیدن نقشه‌ توسط بازیکنی می‌دهد تا او را از تیم ملی دور کند.

صحبت‌های کاکل رحمان احمدی در خصوص اتفاقات باشگاه سپاهان، آمدن استیماچ به این تیم و همچنین درباره تیم ملی را در زیر می‌خوانید:

ابتدا در مورد اتفاقات اخیر سپاهان صحبت می‌کنی؟ اینکه از ابتدای فصل فرصت زیادی برای بازی کردن به تو نرسید.

مسائل کلی از اول فصل وجود داشت و یک شرایطی بود که فرکی تشخیص داد که شهاب بازی کند. برای شخص من مهم نبود چه کسی بازی کند بلکه مهم این بود که سپاهان موفق باشد. از اینکه بازی نمی‌‌کردم به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای ناراحت بودم اما این تصمیم کادرفنی بود، با این حال قرار بود در جام حذفی من بازی کنم. در نهایت اتفاقاتی افتاد که منجر به جابجایی آقای فرکی و آمدن استیماچ شد. الان هم ۲ روز است با این مربی کار می‌کنیم. زمان می‌برد تا استیماچ بتواند تفکراتش را در تیم پیاده کند و امیدوارم هرچه سریع‌‌تر بچه ها با تفکرات این مربی اخت شوند تا زودتر به شرایط ایده‌آل برسیم.

در این ۲ روز استیماچ را چطور مربی دیدی؟

نمی‌شود با ۲ روز کار کردن تشخیص داد که مربی خوب است یا بد. این مورد زمانبر بوده و باید صبر کرد تا مشخص شود اهداف و تاکتیکی که می‌خواهد در تیم پیاده کند، چگونه بوده و این موارد را باید درنظر گرفت. در مجموع با ۲ روز کار نمی‌توان گفت مربی استثنایی است یا مربی چیزی نمی‌داند. باید این پروسه را پشت سر گذاشت و سپس در این مورد اظهار نظر کرد.

چه اتفاقاتی افتاد که منجر به قطع همکاری فرکی با سپاهان شد. در این میان گفته می‌شود اتفاقات غیرفوتبالی تأثیرگذار بوده و حتی اسم محرم نویدکیا هم در این میان برده شد.

اینکه عده‌ای توهین کنند، از فصل قبل هم بود. هر زمان چند بازی می‌بردیم از وجود این افراد در تمرینات خبری نبود اما تا مساوی می‌کردیم یا می‌باختیم، سروکله این عده پیدا می‌شد.

ف این افراد لیدر بودند یا هوادار؟

معلوم نیست این افراد چه کسانی هستند؟ اگر لیدر یا هوادار باشند که دلسوز سپاهان نیستند. پس نه لیدر بودند نه هوادار. این عده می‌خواستند به سپاهان ضربه بزنند و فرقی هم نمی‌‌کند که فرکی سرمربی باشد یا هر فرد دیگری. برایشان مهم نبود چه کسی هست یا نیست. آن زمان که می‌گفتند قرار است محرم برگردد، عنوان می‌شد که بهانه هواداران نویدکیاست اما همان زمان هم گفتم که بهانه آنها محرم نیست، محرم هم برمی‌گردد و ببینید که باز هم فحش و توهین خواهد بود. همان اتفاق دوباره افتاد و دوباره توهین‌ها ادامه پیدا کرد در حالی که محرم هم بازگشته بود. اینها به فکر ضربه زدن به سپاهان هستند و مطمئن باشید این افراد دست بردار نیستند و همین کارها را ادامه می‌دهند و برایشان فرقی نمی‌کند که مربی چه فردی است. مطمئن باشید اگر در دیدار با راه‌‌‌آهن هم تیم نتیجه نگرفته بود به محرم هم توهین می‌کردند چون برایشان مهم نیست چه کسی هست و چه کسی نیست!

گفته می‌شود محرم محبوبیت زیادی در اصفهان دارد و شاید این اقدامات رخ داد تا این بازیکن برگردد.

خیر. محرم هم برگشت و فرکی هم دیگر نبود اما توهین‌ها ادامه پیدا کرد. پس فرقی نکرد. نمی‌توان گفت محرم بهانه بود. اگر این طور بود، چرا باز هم توهین کردند؟ مطمئن باشید جلوتر هم برویم باز هم این افراد هستند و این کارها را ادامه می دهند.

بازگشت محرم در بازی کردن شما در جام حذفی تا چه اندازه ارتباط داشت؟ گفته می‌شود محرم از دوستان صمیمی شماست.

این موضوع ربطی ندارد. در بیرون زمین فوتبال رفاقتمان سرجایش هست و در زمین فوتبال هم همچنین اما موفقیت تیم به اینکه چه کسی بازی کند مهم‌تر است. اینکه بخواهم با بدنی خراب و ناآماده به واسطه دوستی با دیگران بازی کنم که در نهایت به ضرر تیم شود، این دوستی نیست و بلکه دشمنی هست. بنابراین این مطالب ربطی به هم ندارد. محرم هم تا جایی که می‌تواند در حال کمک به تیم است. در هر صورت او چند سال در سپاهان بازی کرده و جوانی و سلامتی‌اش را برای این تیم گذاشته است. محرم دلسوز این تیم است و نمی‌توان گفت که دلسوز نیست و به فکر منافع شخصی خودش است. چند سالی که در سپاهان هستم، از نزدیک شاهد بوده‌ام که محرم دلسوز تیم و موفقیت تیم است و چیز دیگری از او ندیده‌ام. این موضوع را خودم می‌بینم و از کسی هم نمی‌ترسم که بخواهم چاپلوسی‌اش را بکنم. هر چیزی که باشد را می‌گویم و اگر هم چیزی ایراد داشته باشد خیلی شفاف و واضح می‌گویم و با کسی رودروایسی ندارم.

فکر می‌کنی بازگشت محرم تا چه اندازه امسال به موفقیت سپاهان کمک کند؟

محرم بازیکن بزرگی است و مدیریت او می‌تواند کمک بزرگی به تیم بکند. سبک و نوع بازی او نیز می‌تواند به سپاهان کمک کند. البته باید منتظر سیستم و خواسته‌های مربی جدید از بازیکنان نیز باشیم و فرقی نمی‌‌کند که کدام بازیکنان بتوانند برای موفقیت سپاهان در این تیم بازی کنند و در تفکرات تاکتیکی مربی کروات جا داشته باشند. مهم خواسته مربی است که توسط هر بازیکنی که باشد باید در زمین مسابقه پیاده شود.

الان مشخص شده است که در بازی با نفت شما بازی می‌کنی یا شهاب گردان؟

هنوز خیر. فعلا دو روز است که با استیماچ تمرین می‌کنیم و باید تا روز جمعه در این مورد منتظر باشیم.

شایعاتی این روزها مطرح شده که به واسطه رفاقت با بنگر و نورمحمدی احتمالاً به پرسپولیس بپیوندید. در این مورد نام شما این روزها در صدر اخبار قرار دارد.

خیلی واضح و روشن بگویم که از باشگاه پرسپولیس هیچ مسئول یا کادرفنی یا بازیکنی با من تماس نگرفته است. من و محسن بنگر از شموشک نوشهر با هم رفیق هستیم و رفت و آمد خانوادگی داریم اما این دلیلی نمی‌شود که او به من زنگ زده باشد و بگوید به پرسپولیس بیا. به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و کذب محض است. هیچ شخصی از پرسپولیس تا این لحظه با بنده هیچ تماسی برای پیوستن به این تیم تماسی نگرفته است. در ضمن من بازیکن سپاهان هستم و با این باشگاه قرارداد دارم و به قراردادم هم پایبندم. اگر باشگاهی با شخصی من را می‌‌خواهد باید با باشگاه مذاکره کند.

با این وجود همچنان برای ادامه همکاری با سپاهان تمایل داری؟

سپاهان را دوست دارم و افتخار می‌کنم که برای این تیم بازی می‌کنم و دوست دارم تا زمانی که فوتبال بازی می‌کنم در این تیم بمانم. این مورد هم یک مورد واضح و علنی است و نیازی نیست که آن را اعلام کنم و همه آن را می‌دانند.

به تیم ملی برسیم. در خصوص اتفاقاتی که این روزها در خصوص دروازه تیم ملی می‌افتد چه نظری داری؟ عده‌ای اعتقاد دارند که شاید اگر کی‌روش کمی به تو اعتماد می‌کرد، این حق تو بود که در جام جهانی هم بازی کنی؟

من جام جهانی رفتم اما این پروسه‌ای که قرار بود از تیم ملی فاصله بگیرم یک پروسه‌ای بود که با زمان خداحافظی رحمتی با تیم ملی همزمان شد و این پروسه از همان زمان و یا قبل‌تر استارت خورده بود تا اتفاقاتی بیفتد.

پروسه جدایی شما از تیم ملی؟

مسائلی هست که نمی‌خواهم الان باز کنم چون اگر این اتفاق بیفتد باید یکسری برای همیشه کنار بروند. فقط می‌توانم بگویم که در جریانات اخیر نه مهدی رحمتی مقصر است و نه من. فقط انقدری بگویم که پس از بازی ایران و کره‌جنوبی برخی به اتاقشان رفتند و برای رسیدن به خواسته‌هایشان نقشه کشیدند و جلسه‌ای ترتیب دادند. همین را بنویسید آن کسی که باید خودش می‌فهمد.

نقشه به چه منظوری؟

برای اینکه خواسته‌هایشان عملی شود.

یعنی برای جدایی شما از تیم ملی نقشه کشیده بودند؟

خیر. برای اینکه در تیم ملی بازی کند نه برای اینکه من کنار بروم.

در چه پستی؟

بالاخره… اگر باز نکنم مسائل را بهتر است و اگر همین را بنویسید، طرف خودش متوجه خواهد شد. بنویسید تا طرف فکر نکند ما نفهم بودیم و از اتفاقات خبر نداشتیم.

کی‌روش در این چند سال نشان داده که مربی نیست که تحت تأثیر دیگران باشد.

چرا؛ اینطور نیست. البته بحثکی‌روش نیست و بحثمسائل دیگر است. من با کی‌روش مشکلی ندارم. این مربی در چند بازی سنگینی که پشت سر گذاشتیم به من خیلی کمک کرد و خداراشکر من هم توانستم وظیفه‌ام را به خوبی پشت سر بگذارم.

از کی‌روش ناراحتی؟

ناراحت هستم. چرا نباشم؟ اما هرچه که بوده تمام شده است. فقط امیدوارم تیم ملی بتواند با این جوانگرایی که کرده دوباره به جام جهانی برسد.

نمی‌خواهی این مسائل را باز کنی؟

اگر می‌خواستم مطمئن باشید واضح می‌گفتم و صلاح نیست الان در این خصوص صحبت کنم. این موضوع خیلی مهم است اما فعلا بازگو نمی‌کنم و مسائل را پیش خودم نگه می‌دارم اما فکر نکنند ما چیزی نمی‌دانیم و از مسائل بی اطلاع هستیم.

قطعاً این فرد مسئول فدراسیون یا کادرفنی نبوده و منظورت بازیکن تیم ملی بوده است؟

بله؛ بازیکن بود. من به مسئول و کادرفنی کاری ندارم. بازیکنی بود که پس از بازی با کره‌جنوبی بلافاصله که به هتل رسیدیم جلسه‌ای را در اتاق خودش با حضور دو بازیکن دیگر گذاشت تا نقشه‌اش را عملی کند و به خواسته‌اش برسد.

منظورتان گلر اول این روزهای تیم ملی است؟

من دیگر صحبتی ندارم در این مورد. همین قدر که گفتم کافی است.

به بازگشت به تیم ملی فکر می‌کنی؟

خیر؛ فعلا برنامهای برای بازگشت به تیم ملی ندارم و به این موضوع فکر هم نمیکنم.