خادم: کشتی ایران غیر از مردم حامی دیگری ندارد

به گزارش افکارخبر؛به نقل از تسنیم، رسول خادم در حاشیه برگزاری مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همان طور که در جریان هستید ایران آغاز کننده مسابقات لیگ جهانی کشتی آزاد و فرنگی است و این حرکتی است که از سال گذشته آغاز شده و امیدواریم سال به سال این رقابت‌ها در سطح کیفی بالاتری برگزار شود.

 

وی درباره کیفیت برگزاری این دوره از رقابت‌ها نیز ادامه داد: مطمئنم به لحاظ کیفی بازی‌ها نسبت به سال گذشته بهتر شده، هر چند رقبا عنایت کرده و تلاش می‌کردند که این رقابت‌ها برگزار نشود اما ما تلاش می‌کنیم مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان همچنان استمرار داشته باشد و از سال‌های آینده جایگاه بالاتری در رقابت‌های کشتی بین‌المللی دنیا پیدا کند.

خادم افزود: امسال که این رقابت‌ها در تهران برگزار می‌شود، ۱۱ تیم خارجی و ۴ تیم داخلی شرکت دارند که البته قرار بود ۱۵ تیم خارجی شرکت کنند اما تلاش‌های رقبا باعث شد که از حضور ۳،۴ تیم خارجی ممانعت به عمل بیاید اما ما کارمان را ادامه می‌دهیم و سه هفته دیگر نیز مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان را برگزار خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: این حرکتی است که کشتی ایران ابداع کننده آن بوده و مطمئن باشید به تدریج رقابت‌‌های باشگاه‌های جهان در دنیا جا خواهد افتاد و انشاءالله در دوره‌های آینده از سطح بالاتری برخوردار خواهد شد.

وی به حضور ۴ تیم داخلی در این رقابت‌ها یادآور شد: ما ۴ نماینده در این دوره از بازی‌ها داریم که انتظار داریم و امیدواریم حداقل یکی از نمایندگان ما در فینال مسابقات حضور پیدا کند.

خادم درباره اینکه آیا رقابت‌ باشگاه‌های جهان تاثیری در مسابقات المپیک هم خواهد داشت یا نه، گفت: این رقابت‌ها هیچ ارتباطی با مسابقات المپیک ندارد اما باید تاکید کنم کشتی رشته‌ای است که بعد از مسابقات المپیک هم جاری است و مسابقات مختلفی در حوزه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود. این رقابت‌ها فرصت خوبی است برای نفراتی که نمی‌توانند در سطح بین‌المللی با پیراهن تیم ملی کشتی بگیرند و می‌توانند در باشگاه‌های خارجی با تیم‌های حریف روبرو شود.

وی در خصوص جوایز در نظر گرفته شده برای تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات گفت: تیم‌های اول، دوم و سوم این رقابت‌ها مبلغ یکصد هزار دلار پاداش داده خواهد شد که سهم تیم‌های برتر به ترتیب ۵۰، ۳۰ و ۲۰ هزار دلار خواهد بود. طبیعتا برگزاری لیگ جهانی در این سطح باید جوایز برتری نسبت به دیگر رقابت‌ها داشته باشد تا برای تیم‌ها و شرکت کنندگان انگیزه ایجاد کند.

خادم درباره استقبال نه چندان خوب هواداران از روز اول مسابقات کشتی جهانی عنوان کرد: امروز به هر حال روز اول این مسابقات است و طبیعی بود استقبال خیلی خوبی نشود اما این انتظار را داریم که از عصر امروز، فردا صبح و فردا عصر نیز از این رقابت‌ها استقبال خوبی از سوی هواداران صورت بگیرد.

رئیس فدراسیون کشتی به واکنش به حضور نمایندگان ایران در انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی اظهار داشت: اظهار نظر در این مورد زود است و در این مورد در آینده بهتر می‌شود اظهارنظر کرد اما آنچه مشخص است کشتی ایران در انتخاب‌های کلان فاقد حمایت لازم است و به نوعی کشتی ایران غیر از مردم حامی دیگری ندارد.