به گزارش افکارخبر به نقل از ایران ورزشی ادینیو که چند فصل درخشان را همراه با مس کرمان سپری کرد و سپس به فوتبال امارات رفت، در بازگشت و پس از حضور یکساله در مس، برای لیگ چهاردهم پیراهن تراکتورسازی را پوشید و با این تیم به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. ادینیو که در لیگ امارات 20 بازی انجام داد و 10 گل به ثمر رساند، برای مس کرمان 8 گل در لیگ سیزدهم زد و سپس با 20 گل زده در پیراهن تراکتورسازی آقای گل لیگ چهاردهم شد. ادینیو برای فصل جدید پیشنهاد تراکتورسازی را رد کرد و به لیگ قطر رفت و با السیلیه قرارداد یکساله امضا کرد.ادینیو در طول 10 هفته اخیر لیگ قطر 756 دقیقه در زمین حاضر بوده و فقط یک گل به ثمر رسانده. او 9 بار در ترکیب اصلی به میدان رفته و یک بار هم به عنوان بازیکن جانشین در زمین حاضر شده. ادینیو در آخرین بازی و برد 5- صفر السیلیه 86 دقیقه روی نیمکت نشست و سپس جایگزین عبدالقادر الیاس شد. جانشین مهاجمی که دو گل به ثمر رسانده بود.


به نظر می‌رسد مسوولان السیلیه علاقه‌ای به ادامه همکاری با ادینیو ندارند. مهاجم برزیلی در السیلیه به بن‌بست رسیده و به همین دلیل هم هست که دوباره شایعه حضورش در لیگ ایران شنیده می‌شود. پایگاه خبری الکاس چند روز قبل درباره شرایط السیلیه نوشت: «مدیریت باشگاه السیلیه به ریاست لرد عبدا... با سامی طرابلسی، سرمربی تیم به منظور آماده‌سازی تیم برای جلوگیری از ادامه نتایج ضعیف به توافق رسیده است. طی این توافق قرار است یکی از بازیکنان حرفه‌ای خط حمله با آغاز فصل نقل و انتقالات زمستانی تغییر کند تا عملکرد هجومی تیم بهبود یابد. طی هفته‌های اخیر السیلیه – بدون در نظر گرفتن برد 5- صفر در هفته دهم – تنها موفق به زدن 8 گل شده بود.»

 


الکاس، مهم‌ترین پایگاه خبری قطر از تغییرات خط حمله السیلیه خبر داده. یعنی به احتمال فراوان ادینیو که در 10 بازی یک گل به ثمر رسانده و در بازی آخر نیز روی نیمکت نشسته جدا می‌شود و جای خود را به بازیکن جدیدی می‌دهد. داستان جدایی ادینیو هم ماجرای جالبی است. اگر او با باشگاه السیلیه فسخ قرارداد کند هم مقداری از قراردادش را می‌گیرد و هم می‌تواند در نیم فصل دوم پیراهن تیم جدیدی را بر تن کند. یعنی تیم‌های ایرانی مثل تراکتورسازی و پرسپولیس که دنبال جذب ادینیو هستند پولی بابت رضایتنامه او پرداخت نخواهند کرد و این موضوعی است که می‌تواند آنها را در جذب این مهاجم برزیلی و 33 ساله کمک کند.
ادینیو که سابقه 5 فصل بازی در لیگ برتر و به ثمر رساندن 65 گل را دارد می‌تواند دوباره در ایران بازی کند و پیراهن تیم دلخواهش را بپوشد. بخصوص حالا که احتمالا از ترکیب السیلیه کنار گذاشته می‌شود تا خط حمله این تیم سر و سامان پیدا کند.