به گزارش افکارخبر به نقل از گل همیشه درمورد بنگر این تصور وجود داشت که مثل بقیه مدافعان وسط فوتبال ایران فقط بکش زیرش را بلد است اما برانکو این روزها بهترین بازی‌ها را از محسن بنگر گرفته است.

مدافع قلدر پرسپولیس‌ که کمتر اهل مصاحبه و رسانه‌ای شدن است،  درباره پرسپولیس‌، برانکو و آینده این تیم صحبت کرد.

بنگر در این گفت‌و‌گو پرسپولیس‌ را قهرمان بلامنازع فصل آینده دانست و همچنین درباره حواشی و استفاده فوتبالیست‌ها از قرص‌های ترامادول و متادون صحبت کرد.

* این روزها بحث گل‌نزنی‌های پرسپولیس‌ مطرح است. فکر می‌کنی این مشکل برطرف می‌شود؟

- ان‌شاءا... از بازی با نفت توپ‌های‌مان گل می‌شود. نفت بازیکنان خوبی دارد و فکر می‌کنم این بازی، بازی جون‌داری شود.

* محسن بنگر را در این فصل چطور دیدی؟

- فصل خوبی داشتم و خوشحالم که در این فصل زیاد کارت زرد نمی‌گیرم. این‌جوری خودم هم از بازی‌ام لذت می‌برم.

* در این چند سالی که برای پرسپولیس‌ بازی کرده‌ای، این تیم با پرسپولیس‌‌ سال‌های گذشته چه تفاوتی دارد؟

- پرسپولیس‌ این فصل خیلی بهتر از پرسپولیس‌ چهار فصل گذشته است. 11 بازیکن به میدان می‌روند و با جان و دل بازی می‌کنند. تیم پرسپولیس‌ وقتی وارد زمین می‌شود، همه به فکر برد هستیم به خصوص که شش، هفت تا از بازیکنان‌مان 23 ساله هستند. به مدیران پرسپولیس‌ توصیه می‌کنم از الان به فکر تمدید قرارداد بازیکنان باشند چون باید این تیم جوان را حفظ کرد.

* تو هم مثل برانکو معتقدی پرسپولیس‌ قهرمان می‌شود؟

- در این فصل شانس زیادی برای قهرمانی داریم اما اگر تیم فعلی را حفظ کنند، از الان می‌گویم فصل آینده با اختلاف، قهرمان می‌شویم.

* با اینکه در بالای جدول قرار نگرفته‌اید اما همه از بازی پرسپولیس‌ تعریف می‌کنند و کسی دیگر شعار علی دایی سر نمی‌دهد.

- امسال پرسپولیس‌ قشنگ بازی می‌کند و بالای 90 درصد پاس‌های سالم بین بازیکنان رد و بدل می‌شود. تماشاگران و بعضی از کارشناسان فوتبال زیبا را می‌فهمند و می‌بینند که پرسپولیس‌ خوب بازی می‌کند. ما کارهای تاکتیکی خوبی در زمین انجام می‌دهیم و راز موفقیت‌مان این است که بعد از سال‌ها توپ را از هوا روی زمین آورده‌ایم.

* خود تو از مدافعانی بودی که همیشه دفع‌ می‌کردی. بازی‌ات نسبت به قبل چقدر تفاوت کرده است؟

- قبلا در یک بازی 60 تا توپ را باید بلند می‌کشیدم روی دروازه حریف اما الان من هم روی زمین بازی می‌کنم و هافبک‌ها همیشه روی دستم هستند. این فصل در پرسپولیس‌ بالای 300، 400 پاس به هم می‌دهیم. در داربی 200 پاس بیشتر از استقلال دادیم و این باعث می‌شود تماشاگران لذت ببرند و از پرسپولیس‌ حمایت کنند.

* نقش برانکو را در این تغییر آهنگ پرسپولیس‌ چطور می‌بینی؟

- راس همه این اتفاقات خوب؛ باشگاه و برانکو هستند. درست است بازیکنان نقش دارند اما لیدر اصلی تیم سرمربی است.

* با مربیان زیادی کار کرده‌ای، تفاوت برانکو با آنها در چیست؟

- من با مربیان نامی و خوبی کار کرده‌ام اما مهم‌ترین تفاوت برانکو با بقیه این است که تمرین را جدی می‌گیرد. ما در تمام تمرینات محکم کار می‌کنیم و این برای موفقیت در یک تیم مفید است. خصوصیت بارز دیگر برانکو آنالیز خوبش از تیم مقابل است. پرسپولیس‌ هفته به هفته بهتر می‌شود و ما برای هر بازی تمرین مشخصی داریم و این‌طور نیست که در طول فصل یک‌جور تمرین کنیم. در میان مربیان ایرانی کاظمی و قلعه‌نویی‌ همین‌طور بودند و تمرین را براساس بازی مقابل حریف طراحی می‌کردند. در حال حاضر برای بازی با نفت تمرینات‌مان فرق کرده است.

* پس به نوعی برانکو تفکرات بازیکنان را هم تغییر داده است چون بازیکنان ایرانی تمرینات را خیلی جدی نمی‌گیرند.

- دقیقا همین‌طور است که می‌گویید. برانکو تاکتیک‌اش را در ذهن بازیکن القا می‌کند و طبق همان تمرینات بازی می‌کنیم. بازیکنان برانکو را پذیرفته‌اند و او را قبول دارند و این مساله خیلی مهم است.

* کمی درباره حواشی می‌خواهم بپرسم. خیلی‌ها می‌گویند اطرافیان بازیکنان باعث می‌شوند تا پرسپولیس‌ به حاشیه برود.

- اصلا این‌طور نیست. بازیکنان ما همه شرایط را درک کرده‌اند و می‌دانند که کار بزرگی در پیش داریم. روزنامه خود شما درباره یکی از دوستان مشترک بازیکنان مطالبی نوشته بود و من می‌خواستم همان زمان مصاحبه کنم اما به خاطر خود شهروز پاشکی صحبت نکردم. اما حالا که بحث‌اش را مطرح کردید، می‌خواهم بگویم شهروز یکی از رفقای خوب برای بازیکنان است. او حلقه اصلی جمع شدن و ایجاد رفاقت در بین بازیکنان پرسپولیس‌ است. نمی‌خواستم بگویم اما لازم است خیلی سربسته بگویم همین شهروز که این همه درباره‌اش می‌زنند، باعث شد تا چندتا از بازیکنان پرسپولیس‌ خراب نشوند و برگردند. من خودم نه اهل قلیون هستم و نه سیگار و می‌دانم که بچه‌های تیم همه شهروز را قبول دارند و او همیشه سعی کرده تا به پرسپولیس‌ کمک کند.

* اما درباره او حرف و حدیث زیاد است.

- چون شناخت ندارند، این حرف‌ها را می‌زنند. او باعث شده بچه‌ها دور هم جمع شوند و به‌طور مثال همیشه بچه‌های تیم را به صورت خانوادگی دور هم جمع می‌کند. شهروز خیلی وقت‌ها به جوان‌های تیم که پول نداشتند، کمک کرده و باعث شد رفاقت‌ها در تیم پرسپولیس‌ جدی‌تر شود. او نفوذ خوبی روی بازیکنان دارد و همیشه دنبال این است که آنها بدون هیچ مشکلی به پرسپولیس‌ کمک کنند.

* پس این اختلافاتی که بین شما و برخی بازیکنان به وجود آمده بود، صحت ندارد؟

- همه با هم در پرسپولیس‌ دوست هستیم. به منِ بنگر چه ربطی دارد که فلان بازیکن چه‌کار می‌کند اما واقعیت این است که در تیم پرسپولیس‌ هیچ مشکلی وجود ندارد. این حرف‌ها هم بعضی از روزنامه‌ها و یا تماشاگران به خاطر دوست داشتن بیش از حد مطرح می‌کنند وگرنه سوشا چه نیازی دارد که عکس مرا در اینستاگرامش بزند و یا من عکس او را در اینستاگرامم بزنم. سوشا گلر اول ماست و دروازه‌بان قابل اعتمادی برای پرسپولیس‌ است.

* خیلی واضح می‌خواهم بپرسم؛ این روزها بحث مصرف ترامادول و متادون در بین بازیکنان خیلی مطرح است...

- دروغ است اگر بگویم چنین چیزی نیست. بعضی‌ها استفاده می‌کنند یا استفاده می‌کردند. این وظیفه من نیست که این معضل را ریشه‌کن کنم. خودشان باید دنبال این چیزها نروند. این قرص‌ها دوپینگ نیست و نمی‌دانم چرا نمی‌توانند استفاده نکنند. مثل قلیون که دوپینگ نیست. من که نمی‌توانم به آنها بگویم نکشید و یا نخورید، خودشان باید متوجه شوند.

* اول فصل که سیدجلال به پرسپولیس‌ نیامد، خیلی‌ها فکر نمی‌کردند خط دفاعی پرسپولیس‌ انسجام پیدا کند اما حالا خط دفاعی پرسپولیس‌ به نقطه اطمینان برانکو تبدیل شده است.

- شکی در اینکه سیدجلال یکی از بهترین مدافعان 20 سال اخیر ایران است، نیست. من دوست داشتم سیدجلال به پرسپولیس‌ بیاید چراکه او پسری آرام و خونگرم است. اما تصمیم سرمربی این بود که سیدجلال نباشد. اول فصل ماریچ مصدوم و رضا نورمحمدی هم محروم بود. اومانیا هم شرایط خوبی نداشت و تا آمدیم ترکیب مناسبی برای خط دفاعی به دست بیاوریم، سه، چهار هفته گذشت و پنج، شش امتیاز عقب افتادیم اما حالا ساختار دفاعی طوری جا افتاده که هرکس هم نباشد، به مشکل نمی‌خوریم.

* با توجه به کیفیتی که از خودت در این فصل نشان دادی، فکر نمی‌کنی باید به تیم‌ملی دعوت می‌شدی؟

- اگر بنا بود برای دعوت به تیم‌ملی، کیفیت و فوتبال را درنظر بگیرند، حق من بود که به تیم‌ملی دعوت شوم. اگر بخواهند سن را هم مدنظر قرار دهند، هم‌سن و سال‌های من در تیم‌ملی بازی می‌کنند. برای دعوت شدن به تیم‌ملی معیارهای دیگری وجود دارد که من در جریان نیستم. بازیکن شش هفته در تیم خودش بازی نمی‌کند اما در تیم‌ملی فیکس به میدان می‌رود.

* خیلی‌ها می‌گویند پرسپولیس‌ مدل کوچک‌شده بارسلوناست. خودت به عنوان یک بارسایی چنین نظری داری؟

- بدبختانه آن‌قدر فوتبال ما نتیجه‌گرا شده که وقتی پرسپولیس‌ خوب بازی می‌کند، ما را با بارسلونا مقایسه می‌کنند. فوتبال ایران این‌گونه است. من اعتقاد دارم پرسپولیس‌ هنوز 60درصد توانایی‌هایش را نشان نداده است. اگر موقعیت‌های‌مان گل شود، آن‌وقت خواهید دید چه پرسپولیسی‌ می‌شویم. قصد توهین به استقلال را ندارم اما اگر در همان داربی گل اول را ما می‌زدیم، آن‌وقت می‌دید که چه‌کارشان می‌کردیم. هنوز می‌توانیم 20، 30 درصد از اینی هم که هستیم بهتر شویم.

* طارمی با اینکه نسبت به فصل پیش بهتر گل زده اما آن‌قدر موقعیت خراب کرده که انتقادهای زیادی به او می‌شود...

- مهدی یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس‌ است. او مهره‌‌ای مهم برای ما به حساب می‌آید. 10 نفر در پرسپولیس‌ می‌دوند تا مهدی گل بزند. از نظر ما طارمی شاه‌مهره پرسپولیس‌ است؛ هم گل می‌سازد، هم گل می‌زند و هم دوندگی خوبی دارد. اگر در مقابل ذوب‌آهن‌ بود، ما به فینال جام‌حذفی می‌رفتیم. مطمئن باشید طارمی سال آینده در اروپا بازی خواهد کرد. او دوست صمیمی من است و می‌دانم که طوری زندگی می‌کند تا پیشرفت کند. به نظر من باید فشارها را از روی طارمی بردارند و کاری نکنند که او فوتبال‌زده شود.