به گزارش افکارخبر به نقل از تسنیم فرنگی‌کار وزن 66 کیلوگرم کشورمان با شکست نماینده کشور میزبان راهی فینال مسابقات جایزه بزرگ باکو شد. همچنین فرنگی‌کار وزن 85 کیلوگرم کشورمان با شکست مقابل دارنده مدال طلای جهان در سال 2015 از رسیدن به فینال مسابقات جایزه بزرگ باکو باز ماند. محمد علی گرایی و بهنام مهدی‌زاده نیز از رسیدن به فینال باز ماندند.

در این مسابقات و در وزن 59 کیلوگرم محسن حاجی‌پور مقابل تیکله از آمریکا در همان دور نخست با حساب 6 بر 2 باخت تا عملکرد ضعیفی داشته باشد. مهرداد مردانی دیگر فرنگی‌کار کشورمان نیز با حساب 8 بر 4 مقابل المراد تاسمرادف ازبکستانی باخت. در ادامه مسابقات این وزن تاسمرادف با نتیجه 14 بر 4 حریف آمریکایی خود را برد تا به این ترتیب مردانی راهی گروه شانس مجدد شود و حاجی‌پور از دور مسابقات حذف شود.

در 66 کیلوگرم محمدعلی گرایی دور اول را استراحت کرد و در دور دوم با ریو، فرنگی‌کار سرشناس از کره جنوبی مصاف داد و  موفق شد در یک کشتی زیبا مقابل این حریفش با حساب 4 بر یک به برتری برسد. وی در دور بعد با ژنگ از چین مصاف داد و موفق شد با حساب 3 بر 2 به برتری برسد و راهی نیمه نهایی شود. وی در نیمه نهایی با کامران ممدوف آذربایجانی مصاف داد و در کمتر از 3 دقیقه 9 بر صفر شکست خورد تا از رسیدن به فینال باز بماند و برای مدال برنز تلاش کند.

علی ارسلان نیز در این وزن مقابل مهدی زیدوند با نتیجه 6 بر یک شکست خورد. زیدوند در دور دوم با لیوای از اسلواکی سرشاخ شد و در نهایت در یک کشتی زیبا 6 بر 4 پیروز شد تا راهی نیمه نهایی شود. وی در نیمه نهایی با حسن علی‌یف از آذربایجان مصاف داد و موفق شد با نتیجه 8 بر صفر در کمتر از 2 دقیقه حریفش را ببرد و راهی فینال مسابقات شود.

در 71 کیلوگرم افشین بیابانگرد در دور اول 5 بر یک اسمیت از آمریکا را برد. وی در دور دوم با استابلر دارنده مدال طلای جهان در سال 2015 در وزن 66 کیلوگرم مصاف داد و با حساب 7 بر یک شکست خورد. فرشاد بلفکه نیز 6 بر 4 در دور نخست ساریف از قرقیزستان را شکست داد تا راهی دور دوم شود. وی در دور دوم مقابل بلانت کورباسی مجارستانی 5 بر صفر شکست خورد. استابلر و کورباسی در نیمه نهایی با هم مصاف دادند و این استابلر آلمانی بود که کورباسی را برد تا بیابانگرد به گروه شانس مجدد بازگردد.

در 75 کیلوگرم پیام بویری مقابل موتر از ونزوئلا با نتیجه 7 بر صفر به برتری رسید. وی در دور دوم به مصاف عزیزبیکف از قرقیزستان رفت و موفق شد با نتیجه 8 بر صفر به برتری برسد. در همین وزن رامین طاهری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با توردیف از ازبکستان سرشاخ شد و موفق شد با نتیجه 3 بر صفر پیروز شود. بویری و طاهری در نیمه نهایی با هم سرشاخ شدند و در این پیام بویری بود که با نتیجه 4 بر 3 موفق به شکست طاهری شد تا راهی فینال مسابقات شود. وی در فینال با کیم هیوونگ وو قهرمان المپیک و جهان و بازی‌های آسیایی مصاف دهد.

در وزن 80 کیلوگرم یوسف قادریان دارنده مدال برنز جهان مقابل سوسونوسکی از بلاروس قرار گرفت تا کشتی نیمه نهایی مسابقات جهانی لاس‌وگاس بین این دو کشتی‌گیر تکرار شود. قادریان این‌ بار بر خلاف مسابقات آمریکا با نتیجه 4 بر یک دارنده مدال نقره جهان را شکست داد تا انتقام سختی را از او بگیرد. قادریان در دور دوم با مرتضی علی‌یف آذربایجانی پیکار کرد و در کمال ناباوری 8 بر 4 شکست خورد.

در 85 کیلوگرم سامان عزیزی با بلونیک قهرمان جهان اوکراین مصاف داد و با نتیجه 4 بر یک شکست خورد تا برای رسیدن به گروه شانس مجدد در انتظار حضور حریفش در فینال باشد. مجتبی کریم‌فر در همین وزن در دور نخست با حساب 5 بر صفر تورسونوف از قزاقستان را برد تا راهی دور دوم شود.وی در دور دوم 10 بر 2 رستم آساکالوف نایب قهرمان جهان که حبیب اخلاقی را در لاس‌وگاس ضربه فنی کرده بود به برتری رسید. آساکالوف قهرمان بازی‌های آسیایی و قهرمان آسیا است و چندین بار کشتی‌گیران کشورمان را شکست داده است. کریم‌فر در نیمه نهایی با بلونیکوف از اوکراین که قهرمان سال 2015 جهان است مصاف داد و در نهایت با ناداوری و نتیجه 3 بر 3 باخت تا برای مدال برنز تلاش کند.

حسین نوری نیز در این وزن با حبیب اخلاقی مصاف داد و در کمال تعجب با حساب 2 بر یک دارنده مدال برنز جهان را از پیش‌رو برداشت. نوری در دور دوم به مصاف عزیزسیر از آلمان رفت و با حساب 4 بر صفر به برتری رسید. وی در نیمه نهایی مقابل چکوتادزه از روسیه با نتیجه 9 بر صفر شکست خورد تا برای مدال برنز تلاش کند و از سوی دیگر اخلاقی نیز از دور مسابقات حذف شود.

در 98 کیلوگرم مهدی علیاری در دور اول به مصاف رایو از آمریکا رفت و موفق شد با حساب 5 بر 2 این حریف را از پیش‌رو بردارد تا راهی دور دوم شود. دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون در دور دوم نوریف از آذربایجان را 6 بر 2 برد تا به نیمه نهایی برسد. علیاری در نیمه نهایی با ژیائو از چین مصاف داد و موفق به شکست 3 بر دو این کشتی‌گیر شد تا دومین کشتی‌گیر کشورمان باشد که راهی فینال شده است. وی در فینال با گادابادزه آذربایجانی که رستم توتروف نایب قهرمان المپیک را شکست داده مصاف می‌دهد.

در 130 کیلوگرم مهدی نوری در دور اول مقابل النیتکی از روسیه در حالی‌که 2 بر یک پیش بود در نهایت با حساب 5 بر 2 شکست خورد تا برای رسیدن به گروه شانس مجدد در انتظار حضور حریفش در فینال باشد. در این وزن بهنام مهدی‌زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف تایمب از تاجیکستان رفت و با حساب 3 بر صفر پیروز شد.

مهدی‌زاده در نیمه نهایی با صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی آذربایجان مصاف داد و در پایان با حساب 2 بر صفر مقابل او شکست خورد.