به گزارش افکارخبر به نقل از ایسنا وحید شمسایی بعد از ششمین انتخابش به عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا و انتخاب تیمش به عنوان بهترین تیم فوتسال آسیا با ابراز خوشحالی از کسب این مقام‌ها گفت: این موفقیت‌ها فقط لطف خداست. می‌خواهم بگویم که در 40 سالگی هم می‌شود به افتخارات بزرگی رسید. می‌شود هم سه جام گرفت، هم آقای گل جهان و هم بهترین بازیکن آسیا شد.

 

او ادامه داد: اول باید به خدا توکل کنیم و بعد هم تلاش و پشتکار داشته باشیم. سن و سال فقط یک عدد است و همه در هر سنی می‌توانند بهترین باشند. باید از تک تک بازیکنان تاسیسات دریایی بابت این قهرمانی‌شان تشکر کنم. آن‌ها باعث مباهات کشورمان شدند.

 

سرمربی تیم تاسیسات دریایی با بیان اینکه فوتسال ورزشی است که در میان رشته‌های برای کشورمان آبروداری می‌کند، تصریح کرد: در این همه جایزه گرفتن‌ها در قاره آسیا، دو جایزه برای ایران شده که هر دوی این جوایز مربوط به فوتسال است. یکی از این دو جایزه برای تیم تاسیسات دریایی به عنوان بهترین تیم فوتسال آسیا است و دیگری برای من. من هم برای تیم تاسیسات دریایی هستم و این موضوع بسیار برایم باعث خوشحالی است و این موفقیت را به خانواده بزرگ فوتسال و شرکت تاسیسات دریایی ایران مخصوصا آقای منوچهری که در این بحران اقتصادی حامی اصلی تیم است، تبریک می‌گویم. منوچهری علاوه بر کاری که برای گاز ایران انجام می‌دهد، به ورزش کشور هم می‌پردازد و لازم است که از زحمات او تقدیر کنم.

 

او در مورد دیگر بازیکن تاسیسات (علی اصغر حسن‌زاده) که کاندیدای بهترین بازیکن فوتسال آسیا شده بو نیز گفت: اصغر از 16-17 سالگی‌اش پیش من بوده و در یک تیم بازی کردیم و چندین و چند سال است که در کنار هم بازی می‌کنیم. او جزوی از خانواده من است و من با خانواده‌اش در ارتباط هستم. او بهترین بازیکن ایران از لحاظ بازی کردن، فکر، اخلاق و زندگی حرفه‌ای است. اصغر حسن‌زاده سالیان سال است که بازیکن است و همیشه جزو بهترین‌ها بوده است. من هم کنارش بازی می‌کنم و از طرفی شاگرد من هم است و از این بابت بسیار خوشحالم. حق اصغر است که بهترین باشد و البته حق تمام بازیکنانم است که بهترین باشند. از تک تک آن‌ها تشکر می‌کنم.

 

او درباره وضعیت فعلی فوتسال در ایران گفت: جایگاه فوتسال ایران، جایگاه بزرگی است. درست است که دو، سه سال تنزل داشتیم اما خدا را شکر به جایگاه اصلی‌مان بازگشتیم و ان‌شاءالله تیم ملی‌مان در جام ملت‌های آسیا با کسب یک قهرمانی اقتدارش دوباره حفظ شود.

 

او افزود: به قول حسین شمس ما در این مملکت 16 میلیون فوتسالیست داریم که به طور حرفه‌ای یا تفننی فوتسال بازی می‌کنند. حیف نیست که صداوسیمای ایران بازی‌های فوتسال را پخش مستقیم نمی‌کند. حیف نیست که اسپانسر نداریم؟ آیا فوتسال اینقدر قابل تقدیر نیست که در آن سرمایه‌گذاری شود و بتوانیم بهترین عناوین جهانی را کسب کنیم؟

 

وحید شمسایی اضافه کرد: من معتقدم ما می‌توانیم با پتانسیل‌مان جزو رده‌های بالا باشیم چه در زمینه مربی‌گری، چه در زمینه بازیکنان و حتی در زمینه مسئولان فوتسال.

 

آقای گل فوتسال جهان افزود: من از افتخاری و کفاشیان می‌خواهم به این رشته رسیدگی کنند. وقتی که یک ورزش در یک قاره آبروداری می‌کند، نشان می‌دهد که چقدر پتانسیل دارد. آرزویم این است که فوتسال به جایگاه اصلی‌اش در ایران بازگردد.

 

بهترین بازیکن فوتسال آسیا در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنی تا چند سالگی بتوانی در فوتسال ایران توپ بزنی گفت: می‌شود سالم زندگی کرد و از خیلی چیزهای زندگی گذشت و حالا حالاها بازی کرد. سن واقعا یک عدد است و برای رسیدن به اهداف سن و سال مهم نیست. چیزی که مهم است این که شما با قدرت تلاش کنید و به موفقیت برسید.

 

سرمربی تیم تاسیسات در مورد وضعیت مصدومیتش توضیح داد: من با PCL پاره‌ام در بازی‌های آسیایی بازی کردم و این موضوع را مدیون زحمات دکترهایم آقای نوروزی و خانم محمدی هستم که روی پای من کار کردند و با علم روزشان کاری کردند که من بتوانم با PCL پاره به بازی‌های آسیایی برسم. هیچ کس حتی فکر نمی‌کرد که من بتوانم با PCL پاره بازی کنم ولی این اتفاق افتاد و حتی عنوان آقای گلی جهان را کسب کردم. امروز هم همین مصدومیت در پای دیگرم است و 21 روز طول درمانم است. البته این مصدومیت به شدت قبلی نیست.

 

او در مورد بازگشت تیمش به صدر جدول لیگ برتر گفت: تک تک بازیکنان تیم تاسیسات دریایی برای هر تیمی کافی هستند. در حال حاضر در تیم ملی تاسیسات دریایی 6 ملی‌پوش در کنار هم تلفیق شده‌اند و باید هم بهترین باشند و بهترین نتیجه را بگیرند. دست همه‌شان درد نکند. بازی خوبی داشتند و ما توانستیم به جایگاه اصلی‌مان در جدول بازگردیم.

 

شمسایی در مورد شرکت ایران در تورنمنت چین اظهار کرد: من معتقدم اعضای تیم ملی برای آمادگی باید در کنار هم جمع شوند. در هفته‌های گذشته تیم ملی به گرندپری رفت و آن همه بازی با تیم‌های بزرگ کرد. قبل از آن با ایتالیا و روسیه هم بازی‌هایی داشتند که بسیار خوب بود. البته در این مورد صاحب نظرانی چون کمیته فوتسال و سرمربی تیم ملی بهتر صحبت می‌کنند. من معتقدم اگر قرار است به تورنمنت چین برویم، باید جایی برویم که با بزرگان دنیای فوتسال بازی کنیم و ماهیت این بازی‌ها باید یک خروجی داشته باشد و آن هم موفقیت در جام ملت‌های آسیاست.

 

او در مورد وضعیت جدول لیگ فوتسال ایران گفت: اینکه امتیاز تیم‌ها نزدیک به هم است جزو زیبایی لیگ است و خطر باخت در کمین تک تک تیم‌هاست. تمام تیم‌ها برای قدرت و امتیاز بیشتر تلاش می‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد که لیگ ما لیگ پویایی است و تیم‌ها بسیار قدرتمند هستند و هر لحظه امکان دارد به جایگاه اصلی‌شان برسند. امیدوارم که هر کس به آن چیزی که شایسته‌اش است تا آخر فصل دست پیدا کند.