به گزارش افکارخبر صادق درودگر  درباره برگزاری مراسم برترین های سال فوتبال آسیا و اینکه فدراسیون فوتبال کشورمان هیچ مقام درخور توجهی در این رقابت ها کسب نکرده اظهار داشت: نکته ای که در این میان وجود دارد این است که موفقیت های اتفاقی در چنین انتخاباتی ممکن است یک یا دو بار به دست بیاید اما همیشگی و دائمی نیست. فدراسیون فوتبال ما اساسا برنامه، دکترین و مانیفستی برای خودش و آینده اش ندارد.

*فدراسیون روزمره اداره می شود

وی افزود: فدراسیون ما هرگز حول محور دانش کارشناسی شده ای حرکت نمی کند تا اداره فوتبال مان را سازماندهی کند و در واقع مجموعه ای روزمره است که هیچ گاه تجربه لازم را نداشته ضمن اینکه عشق و علاقه اصطلاحا سوزانی هم در جمع مسئولان آن به این رشته وجود نداشته است. البته یک مقدار فوتبال اداره شده است اما آیا اداره شدن فوتبال به گونه ای بوده است که یک مدیریت طلایی بر سر این رشته حضور داشته و آن طور که شایسته است کار کرده. آیا استعدادها و توانایی های واقعی فوتبال در کشور آن طور که شایسته بوده هدایت شده است؟

رئیس اسبق کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال ادامه داد: فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور ما دارای سطحی به مراتب بالاتر از چیزی که در حال حاضر می بینیم هستند و می توانند جایگاهی بالاتر داشته باشند. وقتی بازیکنانی از ایران مانند سعید عزت اللهی یا علیرضا جهانبخش به اروپا می روند همه آنها اذعان می کنند استعدادهایی در کشور ما وجود داشته که اگر شرایط و بستر برای رشدشان فراهم می شد حالا بیش از این فوتبالیست جوان و صاحبنام در داخل و خارج از کشور داشتیم.

درودگر ادامه داد: متاسفانه می بینیم تصمیماتی که برای فوتبال گرفته می شود به صورتی نیست که مربوط به تعالی فوتبال باشد. برنامه ای باشد که آینده فوتبال کشورمان را تضمین کند. 

*قبلا به ما لطف می شد دیگر نمی شود

این مقام مسئول که سابقه همکاری با کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارد درباره نحوه گزینش برترین های فوتبال آسیا توضیح داد:  در حال حاضر شرایط ویژه ای در انتخابات فدراسیون های برتر به وجود آمده است. در گذشته در ای اف سی آرای ماخوذ به صندوق 22 به 23 بود و یک رای فدراسیون ما در خیلی موارد تعیین کننده به نظر می رسید. به همین خاطر گاهی در برخی موارد به ما لطف هم می شد. به این دلیل که رای ایران را حفظ کنند والا ما چیزی برای گفتن در بخش اداره کردن فوتبال نداریم.

*سیب سرخ فوتبال از داخل پوسیده است

 

وی درباره وضعیت مالی فدراسیون فوتبال کشورمان در این سال ها خاطرنشان کرد: در این مدت بدهی های انباشته در فدراسیون فوتبال بیداد می کند. در دوران ریاست محسن صفایی فراهانی که فدراسیون را به دکتر دادگان تحویل داد در دورانی که قیمت دلار بین 500 تا 600 تومان بود با سرمایه دو و نیم میلیارد تومان در صندوق فدراسیون از این مجموعه جدا شد. زمانی که دکتر دادگان از فدراسیون می رفت شش و نیم میلیارد تومان در زمانی که دلار قیمت 900 تومان داشت از خود برجای گذاشت. 

درودگر اضافه کرد: اما در حال حاضر شنیده ام که زیان انباشته فدراسیون فوتبال در دوران حضور علی کفاشیان چیزی درحدود 30 میلیارد تومان است و این نشان دهنده آن است که فوتبال به آن شکل که باید و شاید اداره نمی شود. فدراسیون ما فقط از فردی با نام کارلوس کی روش استفاده می کند که به عنوان یک روکش زیباکننده بر روی کل فوتبال کشیده شده است. مثل سیبی سرخ و براق که از درون نه مزه دارد، نه عطر و پوسیده و در حال از بین رفتن است اما ظاهرش را با روغن و پارافین براق کرده اند.

*کفاشیان از رشته خودش هم دوری کرد

نایب رئیس اسبق کمیته فوتسال آسیا ادامه داد: به همین خاطر کارلوس کی روش با هزینه ای بسیار سرسام آور حفظ کرده ایم و مسئولان سعی کرده اند از این طریق نقطه نظرات مردم را به فوتبال جلب کنند ولی واقعیت این است که علی کفاشیان که به او احترام هم می گذارم عشق و علاقه ای به فوتبال ندارد که اگر داشت می باید این عشق و علاقه را به دو و میدانی نشان می داد. ورزشی که رشته اصلی اش است. اما وقتی او به راحتی رشته ورزشی اش را رها کرد و آمد مشخص است که چه دیدگاهی دارد.

*رییس فدراسیون استاد ماندگاری است

وی تاکید کرد: البته به لحاظ بحث ماندگاری در ورزش کفاشیان در این زمینه استاد است. کفاشیان با بیش از 10،12 رئیس سازمان تربیت بدنی و وزیر ورزش کار کرده. هاشمی طباء، سعیدلو، مهرعلیزاده، علی آبادی، عباسی و همه را از سر گذرانده و از این جا به بعد هم می گذراند. او بلد است که چطور باهنرنمایی اش ماندگاری اش را تضمین کند. اما چگونه اداره کردن فوتبال این است که یا این رشته را طلایی اداره کنی یا نقره ای و یا مفرغی که به اعتقاد من در حال حاضر فوتبال ما مفرغی اداره می شود.

*لباس تیم ملی فوتسال را پس می گیرند

رئیس اسبق کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال درباره انتخاب وحید شمسایی و تیم تاسیسات دریایی به عنوان برترین های فوتسال آسیا گفت: من افتخار می کنم که حسن زاده ای را در سن 16 سالگی به فوتسال آوردم که حالا کاندیدای برترین بازیکن فوتسال می شود. هم وحید شمسایی که در زمان ما به فوتسال معرفی شد. جایگاه فوتسال در ایران می تواند جایگاهی بسیار بالاتر از این باشد. فوتسالیست ها مظلوم واقع شده اندو هیچ حمایتی از آنها صورت نمی گیرد.

درودگر اذعان داشت: فوتسال ما در این روزها پخش تلویزیونی ندارد. در اردوهای ملی احترام لازم به آنها گذاشته نمی شود. کسی آنها را نمی بیند. به آنها لباس می دهند ولی بعد از اردو از آنها پس می گیرند. پاداش لازم را به آنها پرداخت نمی کنند و گاهی پس از پرداخت پاداش دوباره آن را از بازیکنان پس می گیرند. این زیبنده فوتسال ایران نیست. 

*مدیر فوتسال در حد اداره دفتر مدسه هم نیست

وی افزود: امروز اگر از مردم ایران درباره بازیکنان فوتسال بپرسید همه از وحید شمسایی، مصطفی نظری و محمدرضا حیدریان یاد می کنند. حتی عده ای نمی دانند بابک معصومی فوت کرده است. این به خاطر آن است که کسی فوتسالیست های این دوره را نمی شناسد. چرا؟ آنها هم حق دارند که شناخته شوند. آنها هم زحمت می کشند و تلاش می کنند. اما کسی به آنها توجه نمی کند. متاسفانه فوتسال به دست کسی سپرده شده که خودش خوب است اما شاید اداره کردن دفتر یک مدرسه هم برایش کار دشواری باشد.

درودگر در پایان گفت: با این وجود به نوبه خودم موفقیت وحید شمسایی، حسن زاده و تیم تاسیسات دریایی را به این عزیزان و مسئولان تاسیسات و همچنین جامعه فوتسال و علاقه مندان به این رشته تبریک می گویم و امیدوارم در آینده همچنان شاهد درخشش این رشته در سطح آسیا و جهان باشیم.