به گزارش افکارخبر، سردار حتی در روزهای جراحی هم حواسش به مهدی طارمی هست. او از انتقادهایی که به بازی طارمی شده ناراحت است و در حمایت از مهاجم پرسپولیس حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. آزمون که باید حدود 25 روز استراحت کند، از جراحی در مونیخ می‌گوید و البته مهدی طارمی که دوستی صمیمانه‌شان باعث شده تا لقب دوقلوهای جدید فوتبال ایران را به نام خود ثبت کنند.

 

کجایی سردار؟

 مونیخ هستم و در هتل استراحت می‌کنم.

جراحی چطور بود؟

 سخت. اصلا دوست نداشتم که جراحی کنم ولی باید این کار را انجام می‌دادم. پولیب بینی که برای مدت‌ها قبل بود برای تنفسم اختلال ایجاد می‌کرد و به همین خاطر هم بود که برخی اوقات تعویض می‌شدم.

یعنی یکی از دلایل تعویض‌هایت همین بود؟

 دقیقا. در برخی لحظات بازی تنفس برایم مشکل می‌شد. نمی‌توانستم درست بدوم و متاسفانه برخی نیز از من انتقاد می‌کردند. فقط خانواده‌ام این موضوع را می‌دانستند. در نهایت مشکلم را با پزشکان روستوف در میان گذاشتم. آنها به من گفتند که اگر مشکل تنفسی‌ات را حل نکنی شاید برای قلبت هم مضر باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتم پولیب بینی‌ام را جراحی کنم تا مشکلم تا حدودی حل شود.

چند روز نمی‌توانی تمرین کنی؟

 فکر می‌کنم حدود 20 تا 25 روز. باشگاه روستوف به دلیل تعطیلات نیم‌فصل لیگ روسیه، از چند ماه قبل برای من وقت جراحی در مونیخ را رزرو کردند تا به آلمان بروم و مشکلم را حل کنم. خدا را شکر چهارشنبه جراحی کردم و حالا هم شرایطم بهتر از قبل شده است. راستی می‌توانم چیزی بگویم؟

بگو. در چه موردی؟

 درباره مهدی طارمی. نمی‌دانم چرا اینقدر از او انتقاد می‌کنند و مثل آوار روی سرش خراب می‌شوند. مهدی مهاجم توانمندی است و به نظرم در لیگ ایران همتا ندارد. او روی زمین و روی هوا تاثیرگذار است و به نظرم حقش نیست که این همه انتقاد و توهین بشنود.

فکر می‌کنم در روزهای قبل طارمی بیش از حد تحت فشار قرار گرفته.

 همینطور است. من که با او تماسی نداشتم اما قبل از جراحی و پس از آن هم اخبار فوتبال ایران را پیگیری کردم و فهمیدم که او چقدر تحت فشار است. نمی‌دانم چرا اما یادمان نرود که طارمی آقای گل فعلی لیگ ایران است و در این 3 ماه اخیر آمار فوق‌العاده‌ای در گلزنی برای پرسپولیس و تیم ملی رقم زده.

حمایتت از طارمی تمام قد است ها!

 باید هم از او دفاع کنم. حتی اگر بهترین دوست فوتبالی‌ام هم نبود این حرف‌ها را می‌زدم. باور کنید مهدی مهاجم فوق‌العاده‌ای است و این مساله حتی به هواداران پرسپولیس هم ثابت شده. نباید به خاطر یکی دو بازی و خراب کردن یک پنالتی، بهترین مهاجم لیگ را نابود کنیم. بهترین بازیکنان فوتبال جهان هم پنالتی خراب کرده‌اند. نمی‌خواهم مقایسه کنم اما مگر روی دست مارادونا هم داریم که در جام جهانی پنالتی‌اش را به دست‌های دروازه‌بان کوبید؟ طارمی هم یک بازیکن است و به همین دلیل از هواداران پرسپولیس می‌خواهم که مثل گذشته از او حمایت کنند و تنهایش نگذارند. او حتی در شرایطی که روزش هم نیست یک بازیکن موثر محسوب می‌شود و حسابی مدافعان حریف را آزار می‌دهد.

کی به ایران برمی گردی؟

 تا چهارشنبه آلمان هستم و سپس به ایران برمی‌گردم تا دوران استراحت را سپری کنم.