به گزارش افکارخبر، علیرضا بیرانوند که هم اکنون مورد توجه یک باشگاه برزیلی نیز است گفت‌وگویی مفصل در مورد شرایطش در نفت و تیم‌ملی انجام داد.

 

* تو قبل از بازی با استقلال تهران به دلیل مساله انضباطی که پیش آمد از تیم کنار گذاشته شدی و جالب اینجاست که در بازی با پرسپولیس دوباره به ترکیب نفت‌تهران برگشتی؟

به هر حال من یک کار اشتباه انجام داده بودم و هر مربی دیگری به جای آقای منصوریان بود همین اتفاق راجع به من می‌افتاد. 10 سال است دارم در نفت کار می‌کنم و اولین بار بود که چنین مساله‌ای از من سر زد و واقعا در این چند ساله هیچگاه کادرفنی و مدیریت از من ناراحت نشده بودند به هر حال من هم 6، 7 هفته از ترکیب بیرون ماندم ولی باز هم خدا را شکر می‌کنم که اردوی تیم‌ملی را از دست ندادم و توانستم آمادگی‌ام را حفظ کنم.

 

 

 

* بازگشت خوبی بعد از چند هفته غیبت در ترکیب نفت داشتی؟

تمرینات خوبی را انجام دادم و روزهایی که با نفت نبودم به صورت اختصاصی تمرین کردم. صلاحیت کادرفنی بود که مدتی نباشم من هم در آن مدت تمام تلاشم را کردم تا اعتمادشان را جلب کنم. روزی 2 جلسه تمرین انجام دادم و در بازی با پرسپولیس کادرفنی صلاح دانست تا من دوباره برای نفت بازی کنم.

 

* برخی‌ها اعتقاد دارند اگر در بازی با استقلال از تو درون دروازه استفاده می‌شد، بهتر بود. خودت قبول داری؟

من که تمرینات خودم را به نحواحسن انجام می‌دادم و برخی‌ها می‌گفتند چرا کادرفنی از تو در بازی رفت لیگ و جام‌حذفی با استقلال استفاده نکرده؛ قطعا هیچ کس دوست ندارد جلوی استقلال بازنده باشد و لابد کادرفنی آنطور صلاح دانسته که من بازی نکنم. از مردم هم چیزهایی در این مورد شنیده‌ام و سایت‌ها هم تیتر می‌زدند که بیرانوند در دو بازی که در لیگ انجام شد درون دروازه نبود یا مثلا من شنیده‌ام می‌گویند چرا در بازی با استقلال مبعلی و امیری پنالتی نزدند؟ آقای منصوریان مربی است که نشان داده است، مربی خوبی است و جوان‌های خوبی را به ایران معرفی کرده و به آنها شخصیت داده. در بازی با استقلال وقتی داشتم از بیرون بازی را تماشا می‌کردم، هر پنالتی که استقلال خراب می‌کرد احساس می‌کردم داریم به برد نفت نزدیک می‌شویم. تازه فکر می‌کنم ما در وقت اضافی هم هم می‌توانستیم برنده از میدان بیرون بیایم در ضمن ما در ضربات پنالتی هم 2 بار جلو افتادیم اما متاسفانه نشد پیروز بیرون بیایم. پارسال در 3 جام مدعی بودیم ولی امسال جام‌حذفی را از دست دادیم و باید روی دو جام دیگر تمرکز کنیم. این را بگویم که مصدومیت‌های خیلی سخت بازیکنانمان هم در این موضوع بی‌تاثیر نبود و بازیکنان خوبی مثل سیدجلال حسینی، سانتوس، مبعلی(که به تازگی خوب شده است)، عزت‌کرامت و ... را در این مدت در اختیار نداشتیم. این‌ها بازیکنانی هستند که از لحاظ شخصیتی به تیم کمک می‌کنند، این وقفه‌ای که بخاطر اردوی ملی پوشان امید ایجاد شده، واقعا به ما کمک می‌کند که مصدومانمان برگردند.

 

 

 

* در مورد گرفتن پنالتی طارمی صحبت کن.

من کاملا روی طارمی بابت اینکه در اردوهای تیم‌ملی با هم بودیم، آشنایی دارم. کادرفنی تیم‌ملی یکسری تمرینات اختصاصی برای گلرها و مهاجمان طراحی کرده بود و مهدی طارمی هم جزو کسانی بود که ضربه پنالتی ضربه چارچوب تمرین می‌کرد به همین جهت از او شناخت کاملی پیدا کرده بودم و می‌دانستم پنالتی‌اش را کجا می‌زند. قبل از آنکه وی بخواهد ضربه پنالتی را بزند به او گفتم که می‌دانم کجا می‌زنی. جالب اینجاست مهدی برعکس آن سمتی که من فکر می‌کردم ضربه را زد و خیلی خوب این کار را انجام داد ولی من توانستم پنالتی‌اش را بگیرم تا لحظه آخر هم با روحیه بالا درون دروازه ایستادم و پیش خودم گفتم خدا کند چیپ نزند! من می‌توانم قسم بخورم که طارمی از بهترین مهاجمان ایران است و حسنی که دارد این است که خودش ایجاد موقعیت می‌کند و از آنجایی که خودش موقعیت می‌سازد قرار نیست همه‌اش را بزند ولی چند تا از آنها از دست می‌ رود . این موضوع طبیعی است باز هم می‌گویم طارمی از خطرناک‌ترین مهاجمان لیگ است.

 

 

 

 

* خودت فکر می‌کنی چقدر گلر پنالتی‌گیری هستی؟

سال گذشته 2 تا از بازی‌های ما در جام‌حذفی به پنالتی کشیده شد و خدا را شکر با اعتماد به نفس توانستم کار کنم و تیمم هم در آخر تا فینال بالا رفت. پنالتی یک امر 50 ـ 50 است ولی گلرهای نفت همیشه تمرینات اختصاصی انجام می‌‌دهند. در مورد بازی با استقلال که در ضربات پنالتی شکست خوردیم باید بگویم که وحید شیخ ویسی با جان و دل بازی کرد و هر چه داشت گذاشت اما همانطور که گفتم پنالتی یک امر 50 ـ 50 است.

 

* به نظرت اگر به ترکیب نفت برنمی‌گشتی، جدا شدنت از این تیم در نیم فصل راحت‌تر نبود؟

به هر حال من با نفت‌تهران قرارداد دارم الان هم که از باشگاه کولی‌تیبای برزیل پیشنهاد دارم و تا 4، 5 روز دیگر آفر این باشگاه به دستمان می‌رسد، قطعا مسوولان باشگاه هم به لژیونر شدن من کمک می‌کنند و اگر این اتفاق بیافتد برای اولین بار است که یک بازیکن به لیگ برزیل ترانسفر می‌شود. هر موقع نامه از طرف آن باشگاه برزیلی به دستمان برسد، راجع به این موضوع با مدیریت صحبت خواهم کرد امیدوارم که آنها هم در راستای این قضیه به من کمک کنند.

 

* در مورد تیم‌ملی هم صحبت کن.

من خیلی دوست دارم لباس تیم‌ملی را برتن کنم و شماره یک باشم. البته این را بگویم که لژیونر شدن من هم می‌تواند تاثیر بسزایی در این امر داشته باشد.

 

 

 

 

* فلاشبکی به بازی ایران ـ گوام؛ تو یک آمار از خود بجا گذاشتی و لقب اولین گلر اخراجی تاریخ تیم‌ملی را به خود اختصاص دادی. در مورد آن روز و آن اتفاقی که برایت افتاد توضیح می‌دهی؟

به دنبال این بودم در چهارمین بازی که برای تیم‌ملی به میدان می‌روم گل نخورم و باز هم کلین‌شیت کسب کنم و من آن اشتباه را به نفع تیم‌ملی ایران انجام داد و جلو آمدم و داور اخراج کردم. آن موقع ما 6 بر صفر از حریف جلو بودیم و دوست نداشتم گل بخورم خدا را شکر هم آمار من حفظ شد و هم اینکه تیم‌ملی گل نخورد. تمام سعی من این است که در اردوهای تیم‌ملی تجارب لازم را کسب کنم و نظر کادرفنی را جلب کنم. از آقای کی‌روش و کادرفنی‌شان نیز تشکر می‌کنم. من برای پرچم کشورم سرم را می‌گذارم و تمام تلاشم این است که مثمرثمر باشم.