به گزارش افکارخبر، محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال درباره آخرین وضعیت تیم ملی والیبال و زمان حضور «لوزانو» در ایران  گفت: «در حال حاضر ملی‌پوشان والیبال در تیم‌های باشگاهی‌شان مشغول پیگیری مسابقات لیگ هستند و فعلا برنامه‌های تیم ملی تعطیل است و قرار نیست اردو و یا بازی دوستانه‌ای تیم انجام دهد. در چند هفته اخیر کمی مسابقات لیگ به صورت فشرده برگزار شد که این موضوع خستگی برای بازیکنان به خصوص ملی پوشان ایجاد کرد. فدراسیون تمام تلاشش را می‌کند که در این شرایط و سال قبل از المپیک به ملی پوشان فشار نیاورد و آنها در سلامت کامل و به دور از آسیب دیگی باشند.»

وی در ادامه در خصوص زمان حصوز لوزانو سرمربی جدید تیم ملی در ایران گفت: «طی مذاکرات قبلی قرار شد اواخر آذرماه، «لوزانو» به ایران بیاید و قراردادش را با فدراسیون والیبال رسمی کند. برنامه ما به این شکل است که اواخر اسفندماه سال جاری «سیچلو» به جمع ملی‌پوشان ملحق شود و تمرینات را شروع کند. «لوزانو» هم دوازدهم یا بیستم فروردین سال آینده به تیم ملی ایران اضافه خواهد شد.»

دبیر فدراسیون والیبال به اردوهای تدارکاتی تیم جهت آمادگی بیشتر برای انتخابی المپیک ریو اشاره کرد و گفت: «طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بر این است که اوایل اردیبهشت ماه سال 95 تیم ملی همراه با سیچلو و لوزانو در اردو تدارکاتی جهت آمادگی بیشتر برای انتخابی المپیک شرکت کنند.»

افشاردوست همچنین در خصوص قرارداد کواچ سرمربی سابق تیم ملی نیز اظهار کرد: «در چند روز گذشته پیامی از طرف مدیر برنامه های کواچ به دست ما رسید مبنی بر اینکه به صورت توافقی از یکدیگر جدا شویم. به همین دلیل کواچ با فدراسیون والیبال مشکلی پیدا نخواهد کرد و طبق توافق قراردادش را با تیم ملی فسخ خواهد کرد.»

وی در خصوص شانس ایران برای صعود به المپیک خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه «سیچلو» با «ولاسکو» در تیم ملی همکاری داشت و شناخت خوبی از بازیکنان تیم ملی دارد، قطعا می‌تواند کمک بزرگی برای «لوزانو» باشد. یکی از اهداف فدراسیون این است که تیم با شرایط بسیار خوبی به المپیک صعود کند. تغییراتی هم که در کادر فنی صورت گرفت بر همین اساس بود.»

افشاردوست در پایان گفت: «قطعا ترکیب «سیچلو» و «لوزانو» در تیم ملی با توجه به شناختی که از هم دارند بسیار موثر خواهد بود. از طرفی دیگر بازیکنان ما پتانسیل بسیار بالایی دارند اما با همه این شرایط نمی توانیم قول صددرصد برای حضور در المپیک ریو را بدهیم. فدراسیون تمام تلاشش را برای این امر مهم خواهد کرد اما شرایط روز مسابقات غیر قابل پیش بینی است.»