به گزارش افکارخبر، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه آماده می‌کند سال آینده به جز برگزاری دو دیدار باقی مانده از مرحله اول انتخابی این رقابت‌ها، در صورت صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی سال سرنوشت سازی را برای صعود به جام جهانی پشت سر خواهد گذاشت.

بر همین اساس کادرفنی تیم ملی ایران در صورت صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه برنامه‌های مختلفی را برای حضور قدرتمند تیم ملی درنظر گرفته است که از جمله آنها می‌توان به برگزاری دو دیدار تدارکاتی با تیم‌های نروژ و مقدونیه در خردادماه سال آینده در کشور نروژ اشاره کرد که البته برنامه دقیق این دو دیدار تدارکاتی در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

البته دو فدراسیون فوتبال ایران و ایتالیا نیز سال گذشته برای برگزاری یک دیدار تدارکاتی در سال 2015 به توافق رسیده و حتی قراردادی را نیز به این منظور امضا کردند که در همین راستا ایتالیایی‌ها به دنبال آن هستند تا این دیدار تدارکاتی با شاگردان کی‌روش قبل از یورو 2016 برگزار شود.

یورو 2016 از تاریخ 21 خرداد تا 20 تیرماه سال آینده برگزار می‌شود و در صورت قطعی شدن دیدار تدارکاتی بین ایران و ایتالیا، به احتمال زیاد این دیدار در یکی از دو تاریخ 13 یا 18 خرداد و به جای یکی از دو دیدار با مقدونیه یا نروژ در سفر تیم ملی به اروپا برگزار می‌شود.

از سوی دیگر فدراسیون فوتبال نیوزیلند همچنان به برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی اصرار دارد و آنها همچنان منتظر پاسخ فدراسیون ایران برای برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی ایران هستند.

بر همین اساس این موضوع به صعود تیم ملی به دور نهایی و همگروهی با استرالیا در این مرحله بستگی دارد که در صورت قطعی شدن این همگروهی، شاگردان کی‌روش قبل از دیدار با استرالیا به مصاف همسایه این کشور در قاره اقیانوسیه خواهند رفت.