به گزارش افکارخبر، این گفتگو را در زیر می خوانید .

 

داستان تو و استقلال به پایان رسید و به عراق برگشتی. به نظر می‌رسد از بازگشت به وطنت خوشحالی در این مورد توضیح بده.

 

بله، ممنونم. قبل از هرچیز باید بگویم من ایران و مردمش را خیلی دوست دارم. هنوز هم سر حرفی که مدتی پیش به خبرنگاران زدم، مانده‌ام. همیشه گفته‌ام ایران کشور دوم من است. به هرحال به عراق بازگشتم. دیدن سرزمین مادری‌ام واقعاً لذت‌بخش است به ویژه وقتی 12 سال از این کشور به آن کشور و از این لیگ به آن لیگ می‌رفتم و کمتر در عراق و بغداد بازی کردم و فرصت چندانی برای دیدن خانواده‌، اقوام، آشنایان و دوستانم، همچنین رسیدگی به کارهای عقب‌افتاده‌ام در نجف نداشتم. راستش پس از این همه دوری، می‌خواهم بیشتر کنار خانواده‌ام باشم.

 

برای دریافت رضایت‌نامه‌ات، کل مبلغ قرارداد این فصلت را بخشیدی. از فصل گذشته هم فقط درصد کمی گرفتی. دلیل چشم‌پوشی‌ات از پولی که حقت بود و مبلغ کمی هم نبود، چیست؟

 

متاسفانه کسانی در مجموعه باشگاه استقلال حضور دارند که نمی‌خواستند من در این تیم موفق باشم. آن‌ها هرکاری از دستشان برمی‌آمد برای خراب کردن وجهه من در استقلال انجام دادند. مدام به من انگ می‌زدند که کرار پولکی است! جوسازی می‌کردند که این بازیکن بی‌تعصب است و تنها چیزی که برای او اهمیت دارد، پول است نه استقلال! آن‌ها با این سم‌پاشی‌های ناجوانمردانه و دروغ‌زنی، من را مقابل هواداران تیمم قرار دهند. این کار آن‌ها، شرم‌آور بود. آن‌ها برای من ارزشی ندارند، بلکه روی صحبت من حالا با هواداران واقعی استقلال است. من طلبم را که پول کمی هم نبود، بخشیدم و رفتم. اگر به قول آن افرادی که من را مدام مقابل شما قرار می‌دادند، بی‌تعصب و پول‌پرست بودم، آیا چنین کاری می‌کردم؟ نه! من بی‌تعصب نبودم.

 

کرار :مسببان جدایی ام از استقلال را نمی بخشم/ سپاهان برای جذب من تا امشب فرصت دارد

 

خداوند بزرگ را گواه می‌گیرم که برای استقلال و خشنودی هوادارانش، کم‌فروشی نکردم. به عشق هوادارانی که همیشه کرار، کرار می‌گفتند، تا آخرین ذره توانم در زمین می‌جنگیدم. شما مثلی دارید و می‌گویید:(زمستان می‌رود و روسیاهی می‌ماند به زغال) من با وجدان راحت از ایران می‌روم اما آن‌ها که چنان ناجوانمردانه به من تهمت پول‌پرستی زدند، می‌مانند تا وقتی که حقایق مثل روز روشن شود و آن روز نمی‌دانم آیا می‌توانند سرشان را بالا بیاورند و در چشمان شما نگاه کنند؟ نه! نمی‌توانند. من طلبم را به استقلال، تیم محبوبم بخشیدم. من یادگرفتم بخشش کار بزرگی است اما فقط می‌توانم پولی را که قرار بود بگیرم، ببخشم.

 

مگر غیر از پول نقد، چیز دیگری هم از استقلال طلب داری؟

بله! من هرگز کسانی را که ناجوانمردانه کرار را مقابل هواداران قرار دادند، نمی‌بخشم. هرگز  آن‌ها که خودشان خوب می‌دانند چکار کردند. آن‌ها که باعث شدند، زشت‌ترین دشنام‌ها را تحمل کنم. کسانی که باعث و بانی اهانت به عزیزترین کسانم شدند. گناه آن‌ها بخشودنی نیست. آن‌ها باعث شدند این جدایی به وجود بیاید و حالا خوشحالند.

 

بیشتر حاشیه‌های تو در استقلال مربوط به مسائل مالی می‌شد و آیا قبول داری بخشیدن این‌همه پول، برای ما عجیب و دور از ذهن به نظر برسد؟

 

ببینید، مساله همین‌جاست. به نکته خوبی اشاره کردید. اصلاً دلیل ناراحتی‌های من پول نبود و من از دروغگویی و بدقولی‌های پیاپی رنجیده‌خاطر می‌شدم. کاش آن کسانی که زود درباره من قضاوت می‌کنند، متوجه می‌شدند چه سختی‌هایی متحمل شدم. آن‌هم برای بدقولی‌ها و دروغ‌گویی‌های پیاپی.

 

ممکن است کمی واضح‌تر صحبت کنی؟ منظورت از آن‌ها چه کسانی است ؟ آیا مستقیم به بهرام افشارزاده، مدیرعامل استقلال اشاره می‌کنی؟

 

به هیچ‌وجه منظورم افشارزاده نبود و نیست. افشارزاده، مدیر بسیار خوب و توانمندی است و از آن مهم‌تر، او یک انسان واقعی است. کاش وقت‌هایی که با باشگاه به مشکل برمی‌خوردم، افشارزاده هم در باشگاه حضور داشت. مطمئن بودم اگر اینطور می‌شد، مشکلاتم لاینحل باقی نمی‌ماندند. زمانی که با او صحبت کردم، تمام تلاشش را به کار بست تا مشکلاتم را حل و فصل کند. کاش از ابتدای مشکلاتم فقط پیش مدیرعامل باشگاه می‌رفتم اما کسانی در باشگاه حضور داشتند که نمی‌گذاشتند من و افشارزاده یکدیگر را ببینیم. افسوس، اگر از اول افشارزاده را می‌دیدم، حالا مشکلاتم حل شده بود و با آرامش و بدون تنش و حاشیه در استقلال بازی ‌می‌کردم. من افشارزاده و مظلومی را خیلی دوست دارم و اتفاقاً به نجف هم دعوتشان کرده ام .

 

ممکن است روزی از آن‌ها اسم ببری؟

بله. به یقین این کار را روزهای آینده انجام خواهم داد و کسانی را که نمی‌خواستند استقلال در حضور من نتیجه بگیرد و با شیطنت‌های خود، چوب لای چرخ تیم می‌گذارند، معرفی خواهم کرد. می روم تا از یادها بروم. پیشهادهایی از چند تیم ایرانی داشتم اما از آنجا که مبلغ من به زعم آن تیم‌ها بالا بود، پیشنهادهای ایرانی من در حد حرف باقی ماند.

 

دریافتی‌‌ات از استقلال چه مبلغی بود؟

 

همانطور که گفتم، ریالی از مطالبات امسال و پارسالم را نگرفتم و هم را به باشگاه بخشیدم. فقط پولی را که از مدیربرنامه‌هایم قرض گرفتم و مربوط به مالیات 4 سال پیش من در استقلال است، باید از این تیم بگیرم.

 

مثل اینکه مدیربرنامه‌هایت هم مانند خودت حقوق که نگرفته هیچ، ملبغی را هم از جیبش برای تو پرداخت کرده درست است؟

 

بله باید از طاهر سعیدی، دوست عزیز و مدیر برنامه‌هایم، تشکر کنم. او از مشکلات باشگاه استقلال آگاهی داشت و همیشه من را درک می‌کرد. سعیدی  بابت زحماتی که برای کارهای من متقبل شده، هنوز پولی نگرفته اما من از او پول قرض کردم. طاهر، مدیربرنامه‌های من نیست، بلکه دوست خوب و مهربان من است. به وجود چنین دوستی افتخار می‌کنم.

 

کمی در مورد تیم جدیدت توضیح بده .

 

نفت الوسط از تیم‌های مطرح باشگاهی در عراق است. این تیم زیر نظر وزارت نفت عراق فعالیت می‌کند و این فصل موفق شد سهمیه حضور در رقابت‌های AFC CUP را به دست آورد. حضور این تیم در رقابت‌ آسیایی هم یکی از دلایلم برای انتخاب این تیم بود. البته اکثر تیم‌های عراق به من پیشنهاد داده بودند اما در نهایت تصمیم گرفتم فوتبال خود را نجف ادامه دهم.

 

در مورد مدت و مبلغ قراردادت با نفت عراق بگو ؟

 

من برای یک نیم‌فصل در رقابت‌های لیگ عراق و همچنین رقابت‌های باشگاه‌های آسیا این تیم را همراهمی می‌کنم. درباره مبلغ قرارداد هم باید بگویم چیزی حدود یک میلیارد تومان از این تیم برای بازی در یک نیم‌فصل می‌گیرم.

 

معینی گفته تو غده چرکین هستی.در این خصوص چه صحبتی داری ؟

 

واقعا این طور صحبت کردن زشت و زننده است و به نظر من تمام الفاظی که معینی به من نسبت داده بیشتر شایسته خودش است .ایشان در استقلال چه کاره است که به خودش اجازه می دهد در مورد من اینطور حرف بزند .باشگاه مدیر دارد و معینی به عنوان عضو هیات مدیره حق ندارد الفاظ زشت را به من نسبت دهد

 

در مورد پیشنهادت از باشگاه سپاهان صحبت کن .

 

باشگاه سپاهان با مدیر برنامه هایم برای جذب من صحبت هایی را انجام داده بود اما هنوز این امر اجرایی نشده است و با توجه به اینکه تا آخرین ساعات امشب پنجره نقل و انتقالات عراق بسته می شود به همین دلیل باشگاه سپاهان تنها تا پایان امشب فرصت دارد در مورد پیشنهاد خود اقدام کند و من هم منتظر می مانم در غیر این صورت با باشگاه نفت عراق قرارداد خود را به ثبت می رسانم.