سفر به ریو با حُکم های بدون امضا!
به گزارش افکارخبر ، کم تر از هشت ماه به المپیک ریو 2016 باقی مانده، اما نه تنها فضای ورزش در این مدت المپیکی نیست، بلکه مسائل حاشیه‌ای بیش از پیش وزارت و کمیته ملی المپیک را درگیر کرده است که مهمترین نمونه آن در حال حاضر بی‌تکلیفی برخی از فدراسیون‌های المپیکی است.

در حالی که تمامی کشورها در این فاصله به دنبال آسایش ورزشکاران هستند و تلاش می‌کنند در برزیل و یا کشورهای موردنظرشان کمپ برگزار کنند، حالا مشکل ورزش ما درگیر مسائل حاشیه‌ای شده و البته وزارت ورزش هم واکنشی در این خصوص نمی‌دهد. اینکه چرا علیرضا حیدری بعد از 20 ماه حکم نگرفته؟ چرا بعد از گذشت یک ماه از انتخابات تنیس روی میز هنوز حکم رئیس ابلاغ نشده؟ و یا چرا برای فدراسیونی مانند دوومیدانی که مدال‌های زیادی را در المپیک به خود اختصاص می‌دهد وضعیت دبیر مشخص نیست؟ چرا بعد از یک سال هنوز دبیری و نایب‌رئیسی اسکی با سرپرستی اداره می‌شود؟

نکاتی که این روزها اهالی رسانه به آن بارها و بارها پرداخته‌اند، اما مسئولان وزارت ورزش هیچ گاه پاسخ روشنی به این موضوع نداده‌اند. به عنوان مثال نصرالله سجادی در تاریخ 16 آبان در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس روی میز در واکنش به اینکه چرا حکم علیرضا حیدری زده نشده گفته بود حکم آقای حیدری را فدراسیون کشتی پیگیری نکرده است و البته اخیرا نامه‌ای را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده که این نامه در حال بررسی است.

حالا یک ماه از این ماجرا می‌گذرد و نامه‌ای هم مجددا ارسال شده پس چرا حکم حیدری زده نمی‌شود؟ در نامه اول فدراسیون پیگیری نکرد، در نامه دوم چطور؟ مقصر وزارت ورزش است یا فدراسیون کشتی؟

البته حیدری هم در اظهارنظری جالب گفته بود با هدف کمک به کشتی وارد گود شده و به دنبال حکم نیست.

وی در این باره گفت: هیچ‌وقت دنبال حکم و این‌طور چیزها نبودم و با وجود گذشت زمانی در حدود 2 سال بدون حکم در فدراسیون کار کردم و فقط به دنبال موفقیت کشتی و خدمت به این رشته بودم. من دوست دارم در کشتی خدمت کنم اما شک نکنید که هیچ‌وقت برای ماندن در کشتی زور نمی‌زنم و خودم را تحمیل نمی‌کنم.

* دوومیدانی؛ رد کاندیدای مورد نظر فدراسیون

مجید کیهانی روز 15 شهریور با کسب حداکثر آرا در مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون دوومیدانی به عنوان رئیس این فدراسیون معرفی شد و در تاریخ 15 مهرماه حکمش را گرفت و بر کرسی ریاست نشست، اما موضوع نگران‌کننده در این فدراسیون پُرمدال معرفی کادر اجرایی بوده که البته این مسئله حاشیه‌هایی را نیز داشته است.

این فدراسیون بعد از گذشت 3 ماه هنوز دبیر ندارد و با وجود اینکه فتحی از سوی فدراسیون به وزارت معرفی شد، اما از نظر معاونت قهرمانی مورد تایید قرار نگرفت و همچنان این پست مهم در فدراسیون بلاتکلیف مانده است.

* تنیس روی میز؛ یک ماه گذشت، رئیس حکم نگرفت

16 آبان مهرداد علی‌قارداشی با کسب 35 رأی از 39 رأی مأخوذه به عنوان رئیس جدید این فدراسیون برای چهار سال آینده انتخاب شد. بعد از یک ماه هنوز حکم قارداشی ابلاغ نشده است در حالی که برای برخی فدراسیون بلافاصله چند روز بعد از انتخابات این حکم از سوی وزیر ورزش ابلاغ شده است.

* اسکی؛ بعد از گذشت یک سال هیات رئیسه بلاتکلیف است

28 دی‌ماه سال 93 بود که ناصر طالبی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد و بعد از گذشت حدود یک سال همچنان برخی از اعضای هیات رئیسه این فدراسیون از جمله دبیر و نایب‌رئیس سرپرست هستند. بعد از گذشت چندین ماه از فعالیت دبیر بازنشسته، بالاخره حمید مهدوی به عنوان سرپرست دبیری معرفی شد که هنوز حکمی از وزارت ورزش نگرفته است. پیمان جانی نیز همچنان به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی فعالیت می‌کند.

* قایقرانی؛ رئیس اسکی، نایب رئیس در دریاچه!

با وجود گذشت حدود یک سال و سه ماه از ریاست امینی در فدراسیون قایقرانی هنوز وضعیت نایب رئیسی فدراسیون مشخص نیست و ناصر طالبی همچنان به عنوان نایب رئیس فعالیت دارد. اگرچه اعلام شده امینی گزینه هایی را به وزارت ورزش معرفی کرده، اما هنوز نایب رئیس جدید معرفی نشده است.

* حرف پایانی

با توجه به اینکه فرصت زیادی به المپیک باقی نمانده و به نظر می‌رسد بهترین راه برای کسب نتیجه مطلوب در این مسابقات در آرامش نگه داشتن ورزشکاران است، آیا بهتر نیست وزارت ورزش هم به این مسائل جزئی توجه کند تا بار حاشیه‌ها از فدراسیون کم شود؟ ابلاغ حکم‌ها از سوی وزارت ورزش وقتی همه چیز مشخص است چقدر زمان می‌برد؟ خیلی از اعضای فدراسیون وقتی ببینند ماندن یا نماندشان در فدراسیون مشخص نیست، آیا می‌توانند با فراغ خاطر به فعالیتشان در فدراسیون ادامه دهند؟ آیا بهتر نیست در این شرایط، به جای ایجاد کردن حاشیه به فکر فراهم کردن امکانات برای مدال‌آوری در المپیک ریو باشیم؟