طارمی باید به طارمی کمــک کند!

به گزارش افکارخبر، مهدی طارمی گرچه در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد اما با هجمه‌های فراوانی روبه‌رو شده و به همین بهانه با 4 سؤال زیر سراغ 3 آقای گل پرسپولیسی و سابق فوتبال ایران رفتیم؛

 

1- به نظر شما پرسپولیس باید با چند مهاجم در لیگ برتر بازی کند؟

2- زوج طارمی و علیپور کارسازتر است یا زوج طارمی و بنتسون؟

3- آیا پرسپولیس فعلی مشکل هافبک پاسور و پلی‌میکر دارد یا نه؟

4- راهکار شما برای خروج مهدی طارمی از بحران چیست؟ آیا شما هم با این مشکل در دوران بازی مواجه شده بودید؟

پیوس: تصویرسازی ذهنی برای یک مهاجم لازم است

کم نیستند کسانی که فرشاد پیوس را بهترین مهاجم تاریخ باشگاه پرسپولیس می‌دانند؛ مردی که هنوز هم در استادیوم‌ها با لقب فرشاد آقای گل تشویق می‌شود. پیوس به سؤالات ما این چنین پاسخ می‌دهد:

من اگر به جای برانکو باشم با دو و حتی سه مهاجم حداقل در خانه مقابل حریفان بازی می‌کنم. حیف است پرسپولیس با این همه هوادار و چنین پتانسیلی با یک مهاجم بازی کند.

زوج مهدی طارمی و علی علیپور را به شخصه مؤثرتر می‌دانم. طارمی تکنیکی و سرعتی است و علیپور هم خوب سر می‌زند و هم خوب دعوا می‌کند. مقابل نفت تهران هم هر دو موقعیت‌های فراوانی برای گلزنی به دست آوردند که به نظر من استرس زیاد مانع به ثمر رسیدن این موقعیت‌ها شد.

اغراق نمی‌کنم ولی اگر من فرشاد پیوس شدم، به لطف پاس‌های دقیق محسن عاشوری بود که انگار با خط‌کش ارسال می‌کرد. او می‌ساخت و من می‌نواختم و به نظرم در پرسپولیس کنونی فقدان چنین هافبکی احساس می‌شود.

طبیعی است خود من هم در مقاطعی با این مشکل مواجه شده‌ام. وقتی به چنین مشکلی برمی‌خوردم، سعی می‌کردم خوب استراحت کنم، به موقع بخوابم و مراقب تغذیه‌ام باشم. از آن مهم‌تر تصویرسازی ذهنی است. مهاجمان کنونی پرسپولیس باید برای خود تصویرسازی کرده و قبل از شروع مسابقه از لحاظ روحی خودشان را آماده کنند. البته به مهدی طارمی پیشنهاد می‌کنم روی ضربات پنالتی برای آقای گل شدن حساب باز نکند. آن زمان هم پنالتی‌های پرسپولیس را مجتبی محرمی می‌زد ولی من آقای گل می‌شدم.

خلیلی: فقط طارمی می‌تواند به طارمی کمک کند

با محسن خلیلی مهاجم سابق پرسپولیس و آقای گل لیگ هفتم حرفه‌ای کشور نیز همین 4 سؤال را در میان گذاشتیم که جواب‌های قابل تأملی هم داد:

در باشگاهی مثل پرسپولیس همواره انتظارات بالاست. من معتقدم پرسپولیس باید با دو مهاجم بازی کند تا جوابگوی توقع هواداران باشد البته تأکید می‌کنم هم چیز بستگی به نظر سرمربی تیم دارد.

فکر می‌کنم زوج طارمی و بنتسون مؤثرتر باشد. مهدی طارمی که در تیم ملی هم توانایی‌های خود را به اثبات رسانده و جری بنتسون نیز از تجربه کافی برخوردار است. جری در تیم ملی هندوراس بازی می‌کند و پرسپولیس باید از این تجربه گرانبهای مهاجم خارجی‌اش بهره بیشتری ببرد.

بعد از رفتن محمد نوری به لیگ ستارگان قطر، فقدان یک هافبک بازیساز و پلی‌میکر در خط میانی پرسپولیس احساس می‌شود. به نظر من این تیم به هافبکی با خصوصیات محمد نوری نیاز دارد.

تنها کسی که می‌تواند به مهدی طارمی کمک کند، خود مهدی طارمی است. او باید به عنوان یک ملی‌پوش خودش را باور کند و منتظر کمک دیگران نماند. تمرین ذهنی و خودباوری می‌تواند مهدی طارمی را از بحران کنونی خارج کند.

بزیک: پرسپولیس یکی مثل علی دایی می‌خواهد!

ادموند بزیک هم مهاجمی فراموش‌نشدنی در فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس است که با پوست و استخوان مشکل کنونی مهاجمان این تیم را درک می‌کند. نظرات او هم در نوع خود جالب است:

در فوتبال روز دنیا هم می‌بینیم که تیم‌ها با یک مهاجم بازی می‌کنند. البته پرسپولیس برانکو تیمی هجومی است که عالیشاه، احمدزاده و سایرین هم به خط حمله اضافه می‌شوند اما به اعتقاد من این تیم اگر می‌خواهد با تک‌مهاجم بازی کند، یکی مثل علی دایی را می‌خواهد.

در امیدهای راه‌آهن سرمربی علی علیپور بودم و به خوبی با خصوصیات این جوان آشنایی دارم. او مهاجمی سرعتی و سرزن است که روز به روز پیشرفت می‌کند و این روند محسوس است. شاید تنها ایراد علیپور زدن ضربات آخر باشد که در آن دقت لازم را ندارد. به نظرم عدم تمرکز برای او و مهدی طارمی مشکل‌ساز شده است. من زوج علیپور و طارمی را بیشتر می‌پسندم و معتقدم در صورت اعتماد بیشتر برانکو، جواب می‌دهد.

پرسپولیس امسال مشکل هافبک ندارد. فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، محسن مسلمان و حتی میلاد کمندانی نشان داده‌اند هافبک‌های سرحالی هستند و گواه آن هم موقعیت‌هایی است که در این فصل نصیب مهاجمان پرسپولیس می‌شود.

مهاجمی در دنیا وجود ندارد که دچار بحران گلزنی نشده باشد. خود من هم در زمان بازی با این مشکل مواجه شده بودم و فکر می‌کنم هم مهاجمان پرسپولیس و هم برانکو باید وقت بیشتری در تمرینات به گلزنی اختصاص بدهند.