گودرزی: صداوسیما برای ایجاد تغییرات تلاش نمی کند

به گزارش افکارخبر، محمود گودرزی امروز (یکشنبه) در نشست با مسئولان سازمان ورزش شهرداری تهران با تقدیر از فعالیت‌های این سازمان در توسعه و تعمیم ورزش ‌اظهار داشت: خدمات شهرداری به ورزش خدمات گسترده‌ای است که باید قدردان همه افرادی که از گذشته تا حال در این حوزه فعالیت کرده‌اند، باشیم.

وی عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در سال‌های گذشته را عملکردی نامطلوب عنوان کرد و گفت: این استان بدون در نظر گرفتن پروژه‌های جدید در انتهای جدول سرانه ورزشی تلفیقی (رو باز و سرپوشیده) کشور قرار دارد که این جایگاه نسبت به نیاز مردم به ورزش مناسب نیست.

وزیر ورزش و جوانان افزود: تهران با حجم بالای جمعیت، میزان آلودگی بالا و زندگی ماشینی فاقد حداقل امکانات ورزشی است که اگر شهرداری ورود نمی‌کرد، در امر ورزش همگانی بسیار عقب بودیم.

گودرزی بی‌توجهی به ورزش در دیگر نهادها نظیر آموزش و پرورش، آموزش عالی، وزارت ورزش و جوانان و دیگر نهادها و سازمان‌ها را در ایجاد این فقر ورزشی دخیل دانست و گفت: از این جهت باید در گام نخست تغییر بینش و نگرش ایجاد کنیم تا با ارتقای آنها رفتارها نیز دچار تغییر شوند.

وی ادامه داد: دانش را می‌توان از طریق برگزاری کلاس آموزش داد، اما تغییر رفتار امری زمان‌بر است و به فعالیت‌های تبلیغی نیاز دارد که متاسفانه صدا و سیما در رأس رسانه‌های کشور توجه چندانی به ایجاد تغییرات نشان نمی‌دهد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید به این نکته که وزارتخانه علاوه بر تلاش برای تغییر نگرش و جذب مردم به فعالیت‌های حرکتی در سیاست‌گذاری‌ها نیز این مهم را مدنظر قرار داده است، عنوان کرد: رسیدن به توسعه پایدار، سلامت عمومی را طلب می‌کند که یکی از شاخص‌های سلامت ورزش و فعالیت بدنی است.

گودرزی نگهداری از اماکن ورزشی نظیر مجموعه آزادی را بسیار پرهزینه دانست و تصریح کرد: ما برای نگهداری و توسعه زیرساخت‌های تهران نیازمند مشارکت، هم‌زبانی، همدلی و تعامل با شهرداری هستیم.

وی از شهرداری تهران به عنوان بازوی اصلی توسعه ورزش همگانی در سطح این استان یاد کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان برای همکاری متقابل با این سازمان آمادگی کامل دارد. رویکرد ما رویکرد کمک به توسعه ورزش در میان عموم است.

وزیر ورزش و جوانان دوری جستن از برخوردهای جناحی و سیاسی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که این نوع برخوردها طی دهه‌های گذشته جایی را آباد نمی‌کند، چرا که به عمل نیاز داریم تا شعار.

گودرزی از پیشنهاد تشکیل کارگروه های مختلف، همایش‌ها و کمک‌های متقابل با سازمان ورزش شهرداری استقبال کرد و گفت: معاونت همگانی این وزارتخانه به همراه فدراسیون‌های ورزشی اهتمام ویژه‌ای به توسعه ورزش همگانی دارند و این نهادها ملزم به همکاری با شهرداری هستند.

وی در پایان گفت: این جا یک به علاوه یک بزرگتر از دو می‌شود، چرا که جمع این دو نهاد نیروی زیادی تولید می‌کند. ورزش در تهران به دلیل مشکلات عدیده‌ای که در این کلان شهر وجود دارد، باید توسط ما و شما پیشرفت داشته باشد. ضمن اینکه دست یاری خود را به سوی هر کسی که به توسعه ورزش کمک می‌کند، دراز می‌کنیم.