به گزارش افکارخبر، حنیف عمران‌زاده گفت که به خاطر رسیدن به مرز آمادگی مجبور شده 8 کیلو وزنش را کم کند.

 

* چرا اول فصل اینقدر دفاع استقلال مشکل داشت؟

تیم ما دفاع‌های خوبی دارد؛ امین حاج محمدی، میلاد فخرالدینی، هرائر مگویان، خسرو حیدری، میثم مجیدی و حتی یعقوب کریمی که در بعضی از بازی‌ها به ما در خط دفاع کمک کرد، همه دفاع‌های خوبی هستند. با تمرینات اختصاصی که اول فصل انجام دادیم، حالا موفق شده‌ایم که اتفاق‌های اول فصل را جبران کنیم و به هماهنگی برسیم. البته این را بگویم که فقط خط دفاع ما مشکل نداشت بلکه در دفاع تیمی هم مشکل داشتیم که خدا را شکر الان همه چیز برطرف شده است.

 

* قبول داری که اول فصل کمی مشکل هماهنگی در دفاع استقلال وجود داشت؟

اول فصل هم خوب بودیم و در یکی، دو بازی اول عملکرد خوبی داشتیم اما بعد از آن کمی به مشکل خوردیم که به نظر من مشکل همان دفاع تیمی‌مان بود. خدا را شکر با تمرین کردن این مشکل را حل کردیم.

 

* در چند بازی اخیر خودت هم یک مهره تاثیرگذار در خط دفاع شده‌ای. قبول داری این فصل بهترین فصل فوتبالی تو است؟

خدا را شکر. بعد از یک بازی پرویزخان من را کنار کشید و به صورت مفصل با من صحبت کرد. ایشان به من گفت که انتظارش از من بالا است چون سابقه تیمی‌ام در استقلال بالاست و سالیان سال است که در این تیم بازی می‌کنم. او به من گفت که شرایطم خوب نیست و در حال حاضر زمانی که می‌خواهد من را در لیست 18 نفره قرار بدهد، به زور این کار را انجام می دهد. من هم از مشکلاتم به پرویزخان گفتم و ایشان به من دستور دادند که تمرینات اختصاصی انجام بدهم. من هم صبح‌ها به کلینیک می‌رفتم و بعدازظهرها زیرنظر علی اصغر قربانعلی پور مربی بدنساز استقلال تمرین می‌کردم. آقای قربانعلی‌پور برای من زحمت زیادی کشیده است بخصوص در رفلکس‌ها ایشان همیشه در تمرینات سرعتی من را بیشتر از سایر بازیکنان تمرین می‌دهد تا بتوانم به شرایط ایده‌آل برسم. صحبت‌های آقای مظلومی باعث شد تا تلنگری به من بخورد و واقعا آقای قربانعلی‌پور هم خیلی به من کمک کردند.

 

* ظاهرا اول فصل اضافه وزن زیادی هم داشته‌ای درست است؟

بله، اول فصل کمی شرایط بدنی‌ام خوب نبود و اضافه وزن داشتم. همین موضوع باعث شد که در برگشت‌ها کند باشم و جا بمانم. خدا را شکر با صحبت‌هایی که مهدی رحمتی و مهدی امیرآبادی با من کردند، باعث شد تکانی به خودم بدهم و شرایطم را خوب کنم. البته صحبت‌های پرویزخان و تلاش‌های آقای قربانعلی‌پور هم خیلی موثر بود. بیشتر از همه یاسر برادر بزرگترم هم کمکم کرد تا بتوانم شرایطم را خوب کنم.

 

 

 

 

* ظاهرا برادر کوچکتری هم داری که خیلی نگران تو است؟

بله، برادر کوچکتر من سعید است که در تمام بازی‌های ما استرس دارد اما چون کوچکتر از من است رویش نمی‌شود که من به تذکر بدهد. اما برادر بزرگترم که بعد از پدرم بزرگتر خانواده است، به من تذکر می‌دهد. او به من می‌گوید که خواب و تغذیه‌ام را تنظیم کنم و به جرات می‌گویم که اینقدر که او نگران من است، خودم نگران نیستم.

 

* می‌گویند شرایط زندگی کردنت حرفه‌ای‌تر از گذشته شده است. درست است؟

بله من با مشورتی که با دوستانم کرده‌ام ساعت 11:30 شب می‌خوابم و صبح زود بسیار سرحال از خواب بلند می‌شوم.

 

* چقدر وزنت را کم کرده‌ای؟

اول فصل 101 کیلو بودم که اضافه وزن داشتم اما حالا با صحبت‌هایی که با مربیان تیم کرده‌ام 93 کیلو کرده‌ام. البته این کار را تدریجی کرده‌ام اول فصل موفق شدم وزنم را از 101 کیلو به 98 کیلو برسانم و کم‌کم موفق شدم وزنم را کم کنم.

 

* خیلی‌ها می‌گویند استقلال بخشی از موفقیت‌های خود را مدیون مهدی رحمتی است. تو قبول داری که او در حال حاضر بهترین گلر ایران است؟

در مورد دروازه‌بان‌های تیم باید بگویم که ما دو دروازه‌بان خوب داریم. هم وحید طالب‌لو دروازه‌بان خوبی است و هم مهدی رحمتی. اگر من در مورد رحمتی حرف بزنم می‌گویند از رفیقش حمایت کرده است اما به نظر من او می‌تواند راحت تا بعد از جام‌جهانی در همین شرایط ایده‌آل باشد. امیدوارم که به بقیه گلرها برنخورد. دروازه‌بان تراکتورسازی، نفت، صبا و پرسپولیس همه دروازه‌بان‌های خوبی هستند اما از نظر من هیچ کس مهدی رحمتی نمی‌شود.

 

* پس به نظر تو حق رحمتی است که گلر فیکس تیم‌ملی باشد؟

ما هر چه بگوییم رحمتی خوب است مهم این است که آن کسی که باید او را ببیند. البته مهدی به خوبی می‌داند که کاپیتان تیمی است که 30 میلیون هوادار دارد. امیدوارم بتوانیم قهرمان شویم چون ارزش قهرمانی در این تیم صدبرابر از حضور در تیم‌ملی برای رحمتی بالاتر است.

 

* برگردیم به بازی نفت، در آن لحظه که نفت اگر پنالتی پنجمش را می‌زد استقلال را می‌برد. فکر می‌کردی مهدی رحمتی بتواند آن پنالتی را بگیرد؟

یک چیزی می‌گویم که شاید همه بخندند. دقیقا 114 بازی نفت بود که شوت بازیکن حریف به بیرون دروازه رفت، در آن لحظه من و مهدی همدیگر را نگاه کردیم. من به رحمتی گفتم که پنالتی‌ها را چکار می‌کنی؟ او به من گفت مثل اینکه حواست به اسکوربورد نیست، هنوز 6 دقیقه دیگر مانده است، شما این چند دقیقه را نگه دارید پنالتی‌ها با من.

 

* خودت فکر می‌کردی که رحمتی بتواند 3 پنالتی بگیرد؟

اگر یادتان باشد، ما در فینال جام‌حذفی در لیگ یازدهم که همین پرویز مظلومی سرمربی ما بود تجربه کار با رحمتی در پنالتی‌ها را داشتیم. او در آن بازی هم پنالتی‌های زیادی گرفت، به قول معروف عزت و ذلت دست خداوند است و هر چه می‌خواهند رحمتی را بکوبانند عملکردش بهتر می‌شود.

 

 * به تیم شما انتقاد می‌شود که نمی‌توانید نتیجه پیروزی را در دقایق پایانی نگه دارید، علت این اتفاق چیست؟

به نظر من این حرف‌ها را در مورد تیم ما می‌زنند چون نمی‌توانند از ما بهانه‌ای بگیرند. تیم ما جوان است و من در این سال‌ها که در استقلال بازی کرده‌ام ندیده‌ام که این تعداد جوان در ترکیب اصلی تیم بازی کنند. 4، 5 بازیکن اصلی ما زیر 23 سال هستند وقتی می‌بینند که نمی‌توانند به تیم ما ضربه بزنند این داستان‌ها را درست می‌کنند.

 

 

* اما خیلی‌ها به شکل بازی استقلال برابر سایپا انتقاد می‌کنند و می‌گویند تیم شما نتوانسته موقعیت درست کند.

متاسفانه طوری در مورد سایپا صحبت می‌کنند که انگار یک تیم محلاتی است. از خط عقب تا جلوی این تیم بهترین بازیکنان بازی می‌کنند. در این تیم ابراهیم صادقی، جواد نکونام، رضا نوروزی، غلامرضا رضایی، مهدی ترابی و علی زینالی بازی می‌کنند که برای خودشان اسم و رسمی دارند. این‌ها در هر تیمی که بازی کنند، تاثیرگذار هستند.

 

* انتقاد دیگری که به استقلال می‌شود این است که این تیم در موقعیت‌سازی مشکل دارد. این موضوع را هم قبول نداری؟

هرگز قبول ندارم. اگر بازی‌های ما را نگاه کنید می‌بینید که موقعیت‌هایی که ما در هر بازی به دست می‌آوریم، موقعیت‌های تاکتیکی است و اتفاقی به دست نمی‌آید. تمام گل‌هایی که می‌زنیم روی تاکتیک‌هایی است که در تمرین روی آن کار می‌کنیم. خدا را شکر بازیکنانی داریم که به خوبی از موقعیت‌ها استفاده می‌کنند.

 

* خیلی‌ها می‌گویند اینکه استقلال در دقایق پایانی بازی با سایپا گل خورد، به مشکلات بدنی ربط پیدا می‌کند. تو این مساله را قبول داری؟

هرگز اینطور نبود فراموش نکنید که ما 120 دقیقه برابر نفت‌تهران بازی کرده بودیم که حدود 45 دقیقه آن 10 نفره بودیم. در طول هفته تمرینات ریکاوری بسیار خوبی انجام دادیم و شما دیدید که تا دقیقه 70 بازی با سایپا هم هیچ مشکلی نداشتیم. فکر می‌کنم عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم که توانسته‌ایم 70 دقیقه بدون مشکل بازی کنیم.

 

* امسال فرصتی پیش آمده که ممکن است در نهایت استقلال و پرسپولیس مدعیان جدی قهرمانی باشند، اتفاقی که سال‌ها آن را ندیده بودیم. به نظرت این اتفاق خوبی است؟

صددرصد اتفاق خوبی است. سپاهان یکی از پرافتخارترین تیم‌های ایران است اما وقتی قهرمان می‌شود تنها یک عده در اصفهان خوشحال می‌شوند. اما وقتی استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی باشند، کل ایران در هیجان هستند. اگر این اتفاق بیافتد همه عطش دارند که بازی‌ها را دنبال کنند. اگر فقط پرسپولیس در کورس قهرمانی باشد، شاید طرفداران استقلال بی‌خیال دیدن بازی‌ها شوند و فقط نتیجه‌ها را پیگیری کنند. برعکس همین اتفاق برای پرسپولیسی‌ها هم هست.

 

* پس به عنوان بازیکن استقلال ترجیح می‌دهی برای قهرمانی با پرسپولیس رقابت کنی نه تیم‌های دیگر. درست است؟

صددرصد چون هیجان بالاتر می‌رود. وقتی استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی باشند، هیجان فوتبال بیشتر می‌شود و رسانه‌ها هم بهتر می‌توانند کار کنند و البته کری بین هواداران دو تیم بیشتر می‌شود اما وقتی یک تیم بالا و یک تیم پایین باشد، هیجان کمتر می‌شود.

 

* فکر می‌کنی طرفداران امسال باید از استقلال توقع قهرمانی داشته باشند؟

من فکر می‌کنم ما توقعات را بالا برده‌ایم اما نباید از تیم پرویز مظلومی انتظار قهرمانی داشته باشیم چراکه 60، 70 درصد تیم تغییر کرده‌اند و تیم‌مان جوان شده است. من می‌گویم یک سال به این جوان‌ها فرصت بدهیم و از سال بعد به فکر قهرمانی باشیم. نمی‌گویم که ما برای قهرمانی تلاش نمی‌کنیم اتفاقا تمام هدفمان کسب هر دو جام است اما نباید توقعات از تیم ما بالا باشد. تیم استقلال سال‌های بعد حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. من فکر می‌کنم نباید جویی در تیم وجود داشته باشد که همه فکر کنند اگر قهرمان نشویم، فاجعه اتفاق افتاده است.