به گزارش افکارخبر، با مدافع سالهای نه چندان دور آبی‌پوشان در این باره و اتفاقاتی که روی سکوهای ورزشگاه آزادی علیه کادرفنی استقلال بعد از بازی با سایپا افتاد صحبت کردیم . مصاحبه بختیاری‌زاده با 90 پیش روی شما است.

ناراحت نیستی که این روزها از فوتبال دور شده‌ای؟

دور نیستم.بازیها را می‌بینم و عملکرد تیم‌ها را زیرنظر دارم. در حال حاضر فقط به مربیگری فکر می‌کنم و می‌خواهم در آینده به عنوان یک مربی خو ب به فوتبال ایران کمک کنم. هدف من فعلا حضور در کلاس‌های مربیگری است تا تجربه و اطلاعات خود را افزایش دهم.

فعلا پیشنهاد مربیگری دریافت نکرده‌ای؟

خیر. فعلا پیشنهادی ندارم اما اگر پیشنهادی برسد با اشتیاق از آن استقبال می‌کنم.

 دوست داری اولین تجربه‌ات در مربیگری به عنوان سرمربی باشد یا کمک مربی تیمی شوی؟

هیچ تفاوتی ندارد. مهم این است که می‌خواهم تاثیرگذار باشم. متاسفانه در فوتبال ما با بازیکنان با تجربه خوب برخور نمی‌شود و برای کسی که سالها فوتبال بازی کرده ارزش قائل نمی‌شوند . در سالهای آخر که فوتبال بازی می‌کردم خیلی‌ها انتقادات نابجایی از من می‌کردند به همین دلیل حالا می خواهم در مربیگری پاسخ آن انتقادات را بدهم . نمی‌دانم چرا در فوتبال ما هر بازیکنی چند سال از بازی‌کردن او می‌گذرد و باتجربه می‌شود کسی برای آن بازیکن بازی خداحافظی برگزار نمی‌کند تا به نوعی از زحمات او تشکر شود. البته در فوتبال غیرحرفه‌ای این اتفاقات هم می‌افتد.

 حالا که اینقدر برای مربیگری انگیزه داری، فکر می‌کنی روزی روی نیمکت استقلال حضور پیدا کنی؟

صددرصد آرزویم حضور روی نیمکت تیم‌های بزرگ مثل استقلال است. انسان هر کاری که بخواهد با تلاش خود می‌تواند انجام دهد. من هم از تمام توان خود برای رسیدن به اهدافی که دارم استفاده می‌کنم و شک ندارم به آن خواهم رسید.

الگوی خاصی در مربیگری داری؟

خیر، الگوی خاصی ندارم. تلاش می‌کنم از هر مربی چیزی یاد بگیرم تا اطلاعات خود را افزایش دهم. درحال حاضر تلاش می‌کنم داشته‌های خود را افزایش دهم تا با تجربه کافی وارد میدان شوم و به چیزی غیراز این فکر نمی‌کنم.

 از این بحث فاصله بگیریم. عملکرد استقلال مقابل سایپا را چطور دیدی؟

برخلاف نظر برخی‌ها که از استقلال انتقاد می‌کنند اعتقاد من بر این است که در این بازی استقلال عملکرد خوبی داشت و صاحب توپ و میدان بود. استقلال سوار بر بازی بود و به گل هم رسید اما متاسفانه نتوانست از این گل محافظت کند. متاسفانه این تیم وقتی گل می‌زند و تیم مقابل برای جبران گل خورده تلاش می‌کند دچار مشکل می‌شود و از داشته‌های خود به خوبی محافظت نمی‌کند . نمونه بارز آن بازی با پرسپولیس است که همه دیدند استقلال نتوانست از گل خود محافظت کند و بازی در آخرین دقایق به تساوی کشیده شد .

 دلیل این موضوع را در چه می‌دانی؟

باید روی این نقطه ضعف کار شود. وقتی به تیمی گل می‌زنی باید دفاع اصولی انجام دهی و روی ضد حملات با برنامه کار کنی تا به هدف خود برسی. به نظرم نبود یک بازیکن باتجربه در میانه میدان استقلال دلیل اصلی این موضوع است. استقلال بازی‌ها راخوب شروع می‌کند و به گل می‌رسد اما به دلیل بی‌نظمی تاکتیکی نمی‌تواند از گل خود محافظت کند. اگر بازی با فولاد که در انتهای جدول است را از یاد نبرده باشید. در این بازی هم استقلال بعد از دو گل رو به دفاع مطلق آورد. باید کادرفنی برای هر لحظه از بازی برنامه داشته باشد و در فاز تدافعی به بهترین شکل کار کند.

 استقلال با وجود اینکه در این بازی مساوی کرد اما همچنان درصدر جدول باقی ماند اما در کمال تعجب پس از این بازی برخی هواداران علیه مظلومی شعار دادند. در این باره چه نظری داری؟

هوادار واقعی استقلال از این قبیل کارها نمی‌کند. استقلال نزدیک 70 روز است که صدرنشین است و دلیلی برشعار علیه کادرفنی وجود ندارد. این شعارها خنده‌دار است. خنده‌دار که می‌گویم خودش یک دنیا حرف را به همراه دارد.

چه حرف‌هایی ؟

زیاد این موضوع را باز نکنم بهتر است. شاید برخی چشم دیدن موفقیت استقلال را ندارند. بیش از این در این باره نمی‌خواهم توضیح بدهم.

 استقلال در هفته چهاردهم مهمان تراکتور است، این بازی را چطور ارزیابی می‌کنی؟

این فصل بازی آسان وجود ندارد. همه دیدند که استقلال در بازی با فولاد هم کار آسانی نداشت. تراکتور با برد مقابل ملوان از شرایط خوبی برخوردار شده و به طور حتم کار استقلال در تبریز خیلی سخت خواهد بود. علاوه بر این حریف می‌خواهد خود را به بالای جدول برساند و روی این سه امتیاز حساب ویژه‌ای باز کرده است.